Winter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 10:57

Afgelopen winter heeft Robin gewoon altijd binnen gestaan. Vanaf maart ongeveer kwam hij weer iedere dag buiten, en sinds toen is hij veel "vrolijker" dan dat hij in de winter was. Nu zit ik er over te denken hem in de winter ook gewoon buiten te zetten. Maar bij de vorige eigenaren kwam hij bijna nooit op de wei (had ik begrepen, weet ik niet meer zeker) ik heb hem de eerste 2 weken dat ik hem had dag en nacht op een weiland gehad met natuurlijk een schuilstal. Maar daar werd hij erg ziek en wilde niet meer eten, daarom heeft hij de hele winter ook binnen gestaan om een beetje beter te worden.
Maar kan ik hem aankomende winter wel gewoon buiten zetten? Wat zouden jullie doen?
Zijn gedrag is echt erg veranderd sinds hij 's middags op de wei staat. Hij is echt veel vrolijker en opgewekter.


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 11:04

Ja dat is dan normaal Haha! Dat doe ik nu ook. Hij staat per dag denk ik een uur of 6 op de wei, of misschien korter ik weet niet precies. Normaal zou hij in de winter dus binnen komen, ook omdat hij al wat ouder is en niet goed tegen neerslag etc kan. Maar ik zit er toch over te denken om gewoon te proberen hem in de winter ook buiten te zetten..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 11:15

Ja.. een kennis van mij die shetlanders fokt, heeft tegen me gezegd; hij kan naar buiten, al is het ijskoud, maar met regen word het gevaarlijker. Dus waarschijnlijk mag hij van mij naar buiten behalve bij neerslag.. Scheve mond\ Maar dat doe ik nu ook, als het echt regent blijft hij binnen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 18:37

Robin had een waterdichte winter deken op, die 2 weken dat hij op de wei stond, en dat was dus niet goed gegaan.. Scheve mond\

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 20:10

Nou. Ik ben toch wel blij dat we hem naar binnen gedaan heb hoor!
Ik wist er zelf niks van, heb het later pas gehoort. Maar de eigenaar van het weiland waar hij stond vertelde tegen mijn vader dat hij niet meer at, geen brokken en zelfs geen gras. Dat hij hele erge griep had en het bleek zelfs dat hij een keer 's ochtends een koliek aanval gehad had (ZONDER DAT IK HET WIST!!! Boos! daar was ik wel pissig over..) de eigenaar van het weiland had gezegd dat als hij binnen 2 tot 4 weken niet binnen stond dat het afgelopen was met hem.. Mijn vader is toen maar super snel een stal gaan zoeken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GoogleAdsense, YandexBot en 24 bezoekers