wie gebruikt er hier pavo-stimix

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-01 03:32

en wat zijn jullie ervaringen?
ik gaf tot nu toe na het rijden altijd een mixje van slobber en muesli maar mij werd geadviseerd deze te nemen i.v.m. lage eiwit en lage energie gehalte......en ik lees nu net mijn voer folder erop na en idd komt deze beter uit de bus.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 09:43

Toen mijn paard 3 was en ik er nog maar heel weinig mee deed (ze liep in in vrij rijk land) voerde ik ook de PAVO-stimix (en Stibro) vanwege het lage eiwitgehalte, ik vond dat toen prima bevallen.
Toen ze op meer op stal kwam en meer werk kreeg ben ik PAVO2 gaan voeren (en een iets rijkere muesli), omdat ze daar wat meer energie uit kunnen halen.
Maar als je voer zoekt met weinig eiwitten is de Stimix en de Stibro super!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 14:48

Ik voer mijn pony's pavo stibro en stimix, het is bijna het zelfde, de ene brok en de andere musli. Maar ik heb een paar moeilijke eters die brokken alleen niet willen...

Ik voer ook niet zoveel, ong. 1 1/2 schep per pony per dag als ze op stal staan. Alleen straks aan het eind van de dracht krijgen ze pavo merriebrok.

Verder krijgen ze ruim hooi, eigenlijk zoveel als ze zelf willen. (behalve 1 pony, die eet anders wel een baal per dag Haha! )

Ze zien er goed uit, glanzen mooi en hebben voldoende energie.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 17:10

Ik voerde mijn paarden ook pavo bij en ben nu over gestapt op country mix van Dodsen & Young (zoiets). En nu heb ik een zak van Havens sportmengeling en dat bevalt ook goed.