Wondjes van hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-01 21:58

Bolivia heeft een heel dun behaard hoofd en op de plek van de bakstukken was al een tijdje het haar eraf. maar nu is de huid behoorlijk geirriteerd en ook aan de zijkant waar de neusriem zit en achter en naast haar oren bij het kopstuk zitten uitgedroogde korstjes en zelfs een paar kleine wondjes. Dat is van gisteren want toen had ik een uur les en was alles bezweet, ook haar hoofd.

Ik laat het nu rusten en ga niet rijden zodat de wondjes kunnen helen. Ik ga morgen bontjes of iets van neopreen kopen om om het hoofdstel heen te schuiven. Wat kan ik er op smeren op die plekken?

Iemand nog andere tips om dit te voorkomen of te verzachten?

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 21:59

UIERCREME!!! Uiercreme doet wonderen, echt waar! Ik smeer het bij Brando ongeveer overal op. Het maakt de huid nl weer helemaal zacht!! Het helpt echt!! Party!! Party!! Party!!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:10

Citaat:
Op 2001-08-15 21:59, schreef Brando-S:
UIERCREME!!! Uiercreme doet wonderen, echt waar! Ik smeer het bij Brando ongeveer overal op. Het maakt de huid nl weer helemaal zacht!! Het helpt echt!! Party!! Party!! Party!!



Jaa, dat spul is echt heilig!!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:13

tip:na het rijden als ze heeft gezweet goed afsponsen!!!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-01 22:18

iemand op stal zei babyolie???

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:24

me pony heeft ook geen haartjes meeer maar geen wondjes, ook maar uiercreme erop doen? en manon veel succes ik hoop dat bolivia snel weer een mooie hoofdhuid heeft ik had een halster dat onderlegt was en nu een nieuwe., dat is geen succes dus een onderlegt halster misschien? dat helpt wel

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 22:28

Citaat:
Op 2001-08-15 22:18, schreef Manon 2:
iemand op stal zei babyolie???


Babyolie werkt denk ik het zelfde als de uiercreme. Van beide word de huid zacht!
Veel succes..
Als ik een buitenrit ga maken smeer ik bij Robin zijn oksels ook meestal in met uiercreme..

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 09:57

Ik zou inderdaad je paard goed afsponsen als ze gezweten heeft, zodat het zweet niet in harde korstjes kan opdrogen en gaan jeuken.
Uierzalf werkt inderdaad prima, dus lekker insmeren als de huid geirriteerd is.
IK zou ook als ik jou was je hoofdstel even schoonmaken en invetten als ze erg gezweten heeft, zodat die in ieder geval lekker zacht blijft en minder snel kan gaan schuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:05

Manon, ben je misschien gewisseld van merk zadelzeep of leerolie ofzo? Het komt regelmatig voor dat paarden daar allergisch voor zijn, zonder dat de eigenaar dat weet. De huid op het hoofd is erg gevoelig, en die allergie in combinatie met zweet (open porien, extra gevoelig) kan kale en zelfs open plekken geven.
Is vrij makkelijk te testen door bontjes om je hoofdstel te doen. Ziet er niet uit, maar werkt goed!
Succes!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:20

ik gebruik voor kleine schaafwondjes of open plekjes altijd goudsbloemcreme....dat werkt echt fantastisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:24

Of Rescuecream (Bachremedie), is ook op basis van Goudsbloemen. Werkt ook voor jezelf voor van alles en nogwat (ruikt alleen wel een beetje vies...)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 14:48

Ik ga ook voor de uiercreme, gewoon bij drogist of AH te koop. Gebruik ik ook altijd voor alles en nog wat, vooral ideaal voor schaafplekken en dat soort dingen. het houdt het soepel allemaal he.
Succes