(dek)hengst? Of ruin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 09:48

Het ligt er inderdaad heel erg aan wat voor een karakter het paard heeft. En hoe je hem wilt huisvesten. Voor een hengst is het veel moeilijker om een wei te vinden. En dan moet hij eigenlijk altijd alleen op wei.
Als je gewoon land bij huis hebt en het is een rustige hengst die niet over het hek/draad heen springt is het een stuk makkelijker om hem hengst te laten natuurlijk.
Pablo's vader was een hele brave hengs. wel een Engels Volbloed maar ze reden er gewoon mee op de manege tussen de merries. Die stond thuis gewoon in het land zonder problemen.
Bij Pablo ben ik heel blij dat ik hem heb laten ruinen want anders was er denk ik geen land mee te bezeilen. Hij is nu al zo dominant en als jong hengstje walste hij overal doorheen en over je heen.
Het was echt een vervelende klier. Als je hem dan een mep gaf (omdat hij doordramde ofzo) keek hij je alleen maar uit de hoogte aan alsof je een vliegje was.
Op de wei kan hij nog heel dominant zijn , hij is het baasje maar in de omgang verder is hij heel lief.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, Lucia88, Vagabondo en 132 bezoekers