prijzen van paarden, de pan uit gestegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

prijzen van paarden, de pan uit gestegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 21:34

Af en toe kijk ik eens naar de paarden en pony's die te koop worden aangeboden. Blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld om 3000 euro voor een pony en 5000 voor een paard te vragen. Dat is dus wel 6500 tot 11.000 gulden! Niets bijzonders, hoor die dieren, gewoon 4 benen en een staart.
Ben ik nou gek of zijn de prijzen met de komst van de euro echt op hol geslagen????

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:37

Ja ben het helemaal met je eens *LOL* , een beetje paard is tegenwoordig niet meer te betalen, het is echt een gekkenhuis geworden Lips are sealed En niet alleen de paarden zijn verschrikkelijk duur........

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:38

Ja, ik vind ook af en toe dat er wel erg veel word gevraagd. Zo zag ik laatst een advertentie voor een paard, beleerd maar zonder wedstrijd ervaring voor ik geloof 6000 Euro. Vind ik best wel veel.

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:40

Ach tegenwoordig vragen ze ook rustig voor een onbeleerd paard 8000 of 9000 Euro en dat je nou kan zeggen speciaal......... Lips are sealed

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:09

ik reageerde laatst ook zo op een topic en toen werd er gezegd, alles is duurder geworden dus de paarden ook.. ik vind de prijzen ook niet normaal meer, dit gaat vast een keertje fout, zoveel geld hebben de mensen toch niet? als je het omrekent betaal je zomaar 15 tot 20 duizend gulden voor een normaal paard

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:45

ik ben blij dat ik al pony's heb en niks hoef te kopen.....
Mijn stalhouder is "op zoek" naar gewoon wat brave simpele manege pony's. Prijs: 600/700 euro. Vergeet het maar!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 22:49

Ik zag een tijdje geleden een C-pony te koop staan op Marktplaats. M dressuur, ik geloof 12 jaar oud en ze vroegen 3000 euro.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 23:11

volgens mij hebben ze er gewoon een € teken voor de oude prijs geplaatst!
ik heb niet zoveel verstand van al die prijzen, maar zelfs mij valt het op dat het echt zo ontzettend duur is!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 23:14

Wacht nog maar even af, en ze zullen de prijzen wel weer normaliseren. Paarden worden tegenwoordig niet zo snel verkocht. En iedere boer met een stukje land die aan het fokken is geslagen zal merken dat hij niet zo snel van zijn fokprodukten af raakt.

Wat natuurlijk ook nog een mogelijkheid is: boeren en andere hobbyfokkers brengen eerder hun paard naar de slacht dan dat ze hem goedkoop van de hand doen. Dit om de markt niet te verpesten....Lips are sealed

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-03 23:16

Kijk ik nu even snel op Marktplaats: een paard vor 10.000 euro en eentje van 14.500 eur. Paarden op M1 en Z1 niveau...........Rechtvaardigd volgens mij de prijs niet.
Ben benieuwd hoelang deze gekte aanhoudt. Je mag toch hopen dat niemand bereid is om zoveel geld te betalen.
Ben wel benieuwd voor watvoor prijs die paarden nu uiteindelijk verkocht worden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 23:46

Zolang als het niet echt hoeft, gaan die paarden dan gewoon NIET weg. Maar als het economisch nog langer minder blijft gaan, zullen sommigen wel moeten.

Ik denk alleen wel dat kwaliteit zijn prijs blijft houden....

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 07:29

In een vorig topic had ik al vermeld dat een 3 jarig onbeleerd paard van een redelijke afstamming ca 4.500 euro heeft gekost aan dekgeld en 3 jaar opfok; de 'basis'prijzen van paarden vind ik dus niet idioot hoog. Als ik dan voor 6.000 een 4 jarig goed gezond paard kan kopen met fijne gangen en een goede basisafrichting dan is dat echt niet te veel in mijn ogen. De (op)fokker heeft ook nog best een groot risico. Je kunt beter honden gaan fokken als je het voor het geld doet, 500 euro voor een pup (vuilnisbakkie) vind niemand een probleem; kosten voor de fokker nihil (1 enting en een wormenkuurtje) en de opbrengst 6 a 7 pups.......

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 07:53

Toevallig gister hierover met een vriendin zitten praten. Het wordt hier in de buurt juist een stuk goedkoper. Haar buurman heeft zelfs echt een Kwijl merrie staan, een vosje, voor €2500. dat vind ik echt niet duur hoor. Ze kon me ook zo vertellen van wat meer beestjes die goedkoop te koop staan. Er komen ook steeds meer paarden in de buurt te koop. Zo heeft een vriendin van mij ook een heel leuk paard met goed papier voor €1500 kunnen kopen die L klaar was. en nog een ander vriendin een heel leuk beestje met super papier kunnen kopen. Weet niet precies de prijs maar dacht van rond de €3000. deze prijzen vind ik normaal, maar ben wel met je eens dat als je via marktplaats zoekt dat je dan boven de hoofdprijs betaalt.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 08:10

Echt hé, de prijzen zijn ongelooflijk. Maar ik herinner me ook nog een tijd geleden (jaar of 5, 6?) dat iedereen zei 'de paarden gaan echt niets tegenwoordig' en dat was ook wel. Voor 1500 euro had je al een degelijk recreatiepaard.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:46

Het is de kunst om voor weinig een leuk paard te kopen, zoekt, ze zijn er wel....

Overigens, de paarden op marktplaats zijn vaak te duur geprijsd, let maar op; die staan over een tijdje gewoon nog steeds te koop. Er zijn te veel paarden te koop, mensen kijken verder als de prijs niet bij het paard past....

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 09:48

De goedkope paarden worden al binnen een week verkocht echt heel snel. Temiste mijn ervaring, de duurdere paarden staan een stuk langer te koop.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 10:26

Echt goede paarden verkopen zichzelf. Op wedstrijden worden ze gezien, er wordt verteld dat het paard te koop is en als de prijs goed is dan is zo'n paard vaak al weg voor er een advertentie gezet kan worden.

Maar dat de prijzen belachelijk zijn...
Zoek eens op marktplaats en dan met het woordje Jazz.
Je schrikt je kapot. Beestjes van 3 jaar die nog niets kunnen, 7000 euro!
Nu is Jazz ook duur om mee te dekken (1150 euro) en dan komen er nog kosten bij van scannen, voeding, opfok..
Maar 7000 euro voor een paard wat nog niets kan... dat moet een topper zijn....

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 23:06

astridh schreef:
In een vorig topic had ik al vermeld dat een 3 jarig onbeleerd paard van een redelijke afstamming ca 4.500 euro heeft gekost aan dekgeld en 3 jaar opfok; de 'basis'prijzen van paarden vind ik dus niet idioot hoog. Als ik dan voor 6.000 een 4 jarig goed gezond paard kan kopen met fijne gangen en een goede basisafrichting dan is dat echt niet te veel in mijn ogen. De (op)fokker heeft ook nog best een groot risico. Je kunt beter honden gaan fokken als je het voor het geld doet, 500 euro voor een pup (vuilnisbakkie) vind niemand een probleem; kosten voor de fokker nihil (1 enting en een wormenkuurtje) en de opbrengst 6 a 7 pups.......

Je hebt helemaal gelijk.
Mensen willen een goed paard, en dat voor 2000 euro hooguit.Dat is voor een fokker niet vol te houden.
Ik merk zelf dat de euros bij de mensen wel op zijn.
Waar ik vroeger een iets duurder paard relatief makkelijk verkocht dan een mindere, komen mensen nu echt op een lage prijs af.
Maar ze verwachten er wel alles van! Boos!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 23:23

astridh schreef:
Je kunt beter honden gaan fokken als je het voor het geld doet, 500 euro voor een pup (vuilnisbakkie) vind niemand een probleem; kosten voor de fokker nihil (1 enting en een wormenkuurtje) en de opbrengst 6 a 7 pups.......

precies, die poepen er meestal meer dan 1 uit en ook wel vaker in een jaar.
Maar ik vind de prijzen ook belachelijk duur. Ik vond mijn pony (2 jaar geleden) veel geld, maar nu lijkt hij wel een koopje.