goede stap, overgang naar paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-01 19:46

Over 2,5 jaar ga ik dus definitief over naar de paarden. goede stap? Als ik nu rijd heb ik hele lange beugels, dan zit ik ook rechter. Maar vaak kom ik dan echt ver onder de buik van de pony vandaan, of het nou een e of een c is. Waar ligt dat aan?

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 19:53

lange benen Party!! Party!!
als je nou gewoon een kleine paardje neemt niet in een keer een knol van over de 1.80 is het te doen
ik ben ook aan het overstappen van vally naar pequena vally is 1.47 en peqen is ongeveer 1.58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 10:19

Ze hebben mij altijd vertelt dat je zodra je het qua lengte aankan beter op een paard kunt gaan zitten. Paarden zijn toch heel anders om te rijden. Als je te lang op een pony door blijft gaan zie je vaak dat mensen krom gaan zitten, of hun benen raar gaan leggen oid. waarschijnlijk omdat je voor je gevoel heel groot bent. Dat merk jij nu ook op pony's denk ik. Als je gaat groeien worden op een gegeven moment je benen gewoon lang. Nix aan te doen.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 10:25

Er zijn ook mensen die gewoon niet met een paard kunnen rijden als ze daar eenmaal aan toe zijn.
Ik ken een meisje die binnen no-time twee pony's naar het Z reed en met 1 ook nog nationaal kampioen werd, nu rijd ze alweer een jaar of twee bij de paarden, heeft al verschillende beestjes gehad, maar het wil maar niet lukken allemaal.
Toch apart.

Bij de paarden wordt gewoon meer *gereden* als bij de pony's, da's meer een beetje rondsturen en zorgen dat je er een beetje fatsoenlijk opzit.
(nou heb ik het over wedstrijdruiters)

Ach, twee en een half jaar is nog een hele tijd!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 11:15

Of je nu op een paard of een pony rijdt, werken moet je altijd. Daar maakt je lengte geen verschil.
Ben je lang en rij je op een smale pony, dan zie je de lengte van je benen. Is je pony breed, bijv een fjord, tinker of haflinger, dan heb je daar al minder last van. Over het rijden op ponys wil ik nog wel wat zeggen. Rieja, als je goed naar een wedstrijd kijkt van ponys, dan zie je dat het voor de ruiters vaak moeilijker is om de pony goed te rijden dan een paard. Veel ponys zijn eigewijze donders en wil je scooren tijdens een wedstrijd zul je toch goed moeten rijden. Als je dit een keer wil zien moet je eens gaan kijken bij een wedstrijd van de NBVR, dan kan je het verschil zien.