muizen nestje, wat doe je ermee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

muizen nestje, wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 12:41

Een meisje bij ons op stal was van de week haar stal aan het leeg halen. En in een hoek kwam ze opeens een nestje baby muisjes tegen.
Haar paard is naar de wei en stal staat komende tijd leeg, dus we hoefden ons niet zorgen te maken dat haar paard ze zou verpletten. Maar wij wisten niet wat we er mee aan moesten. En dus heeft ze ze toen laten liggen.
Nu vroeg ik me af: Wat zouden jullie daarmee doen?

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:47

Mijn zus had laatst op haar werk ook een nestje met babymuisjes gevonden (naja, waren niet echt baby's meer trouwens. wel jonkies) en die heeft ze in een doos gestopt en losgelaten op de hei Tong uitsteken
Bij mijn moeders werken gooien ze die beesten gewoon in de kartonperser Bloos

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 12:54

Toen ik van mijn vorige stal ging verhuizen, vond ik ook weer een paar schoenen van mij terug Lachen ! Ik heb een gedeelte naar de nieuwe stal gebracht en een deel weer mee naar huis genoemen, waaronder ook die schoenen. Toen ik ze in de garage wilde zetten, bedacht ik me dat ik ze maar even moest uitkloppen. Ik wilde net een schoen gaan kiepen, kwam er een nestje met 4 net geboren muisje uit gegleden....
Ze met een schep kapot slaan, kon ik niet over m´n hart vekrijgen... ik heb ze -heel gemeen- toen in een gat in de grond gestopt, er aarde overheen gedaan en heel hard aangestampt Bloos . Ik heb me er echt een paar dagen akelig over gevoeld Verdrietig !

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 12:58

die bij dat meisje waren dus ook nog roze en oogjes dicht (als we ze hadden gedood hadden ze ons dus niet herkent Extreme duivel ) maar niemand durfde ze dus te doden. Ze konden nog niet eens lopen, ze lagen daar te liggen. We hebben ze gewoon onder stro laten liggen, inmiddels zijn ze weg, maar we weten niet wie ze weg hebben gehaald.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:18

Aan mijn verzorgster geven Knipoog

Die heeft uilen en die eten muizen... Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:23

Ik denk dat ik nu een hoop commentaar ga krijgen, maar ik maak ze wel dood. Is het niet dat ik het zelf doe, dan doet "men" dat wel even voor me. Muizen zijn heel leuk en lief, maar als ze je dekens op gaan vreten, je hooi verknollen en te pas en te onpas in je voer zitten te schijten en vreten, dan vind ik ze niet meer leuk....

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:44

ik zou het zelfde doen als imker, en anders een vriendelijke kat in de buurt optrommelen. anders even op een open stuk loslaten, maar dan overleven de diertjes het ook niet alleen.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:52

Oh, ik zou dat allemaal niet kunnen, ik heb gewoon een te gevoelig hart, snif. Ik zou ze laten zitten, ookal zou ik wteen dat het stom van me is, omdat ze wel schade en zo aan richten, ik zou ze gewoon nooit iets aan kunnen doen, ben ik nu de enige?

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:47

Schep er op waarschijnlijk. Uitzetten ergens anders vind ik nog veel sneuer (hongerdood omdat ze zich zelf niet kunnen redden), laten liggen is weer een bixzak kapot vreten als ze ouder zijn.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:49

Meenemen naar huis, in de vriezer gooien of opvoeren aan m'n slangen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:52

Idd, kennis met reptielen blij maken Haha!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:58

ik zou ze ergens loslaten op de hei ofzo...
of laten zitten.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:04

Verward het zou niet eens in me opkomen om ze dood te maken, maar zie dat een heleboel van hier het wel zouden doen.
Waarom niet gewoon inderdaad in een doosje doen en ergens loslaten waar niemand last van ze heeft??

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:11

ik kan ze dus niet dood maken Boos! wij hebben muizen die we regelmatig in de voerzak treffen,...maar die flikkere we eruit.. ik trek een rare kop ofzo en dan zijn ze vast zo erg geschrokke dat ze niet meer terug komen Haha! haha

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:15

Cody schreef:
:? het zou niet eens in me opkomen om ze dood te maken, maar zie dat een heleboel van hier het wel zouden doen.
Waarom niet gewoon inderdaad in een doosje doen en ergens loslaten waar niemand last van ze heeft??


Dat zou kunnen, ware het niet dat het in dit geval om nog roze muisjes gaat (oogjes nog dicht). Het nest is verstoord en de kans is groot dat mamma muis niet meer terugkeert naar het nest. Ook al iets oudere muisjes (oogjes open, vachtje) hebben eigenlijk geen kans op overleven meer als het nest verstoord is. Als je ze hebt opgetild dan wil moeder muis ze ook niet meer terug. Op die leeftijd hebben ze nog melk nodig en kunnen ze zich niet alleen redden.

Bij een volwassen muis kun je hem vangen en op een andere plek loslaten. Bij een nestje muizen kun je ze het best om zeep helpen om zo verder lijden te voorkomen (op het moment dat je het nest hebt gevonden is het nest verstoord. Moeder zal niet terugkomen. Dus ook als je het nest elders neerzet sterven de muisjes toch een langzame dood).

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:20

Ja ik las het net al, wat een beetje een impulsieve reactie van mij, maargoed, ik ben dus zo iemand die een haan heeft uitgebroed met een fohn, verstoten eendjes in huis heeft gehaald en tig andere beestjes heeft gehad omdat ze 'zo zielig' waren. *LOL*

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:23

Ach. Toen ik een jaar of 14 was heeft er dus idd zo'n muisje (vachtje, oogjes open) nog een halve dag geleefd bij ons thuis in een doosje. Veel te jong om zich zelf te redden. En ik in eerste instantie te koppig om mn ouders te geloven die vertelden dat hij het toch niet zou redden.

Zo ook nog een keer verwoede pogingen gedaan om een losgeslagen meerkoeten nest weer op een veiliger plek te schuiven. Mocht ook niet baten. Nest was verstoord dus het eerste wat paps en mams deden was alle eieren kapottikken en laten zinken (om daarna vrolijk aan de tweede leg te beginnen).

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:27

Hmmm dan hebben wij toch betere ervaringen gehad.
De uitgebroede haan is echt een sterke volwassen haan geworden, is naar de kinderboerderij gegaan. Verschillende eenden hetzelfde verhaal.
Maar daar zou ik nu ook niet meer aan beginnen, we moesten echt om de 2 uur opstaan om die beestjes eten en drinken te geven (via een spuitje zonder naald).

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:29

Verschil is denk ik dat de haan en de eenden geen zoogdieren zijn itt muisjes. Muizen hebben daadwerkelijk mams nodig voor voedsel.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:35

Ja zou heel goed kunnen hoor, wij hebben ook eens een jong muisje gevonden, heeft het ook niet gered.
Het is altijd moeilijk om de natuur na te bootsen.
Daarom snap ik de reacties nu ook wel beter over de muisjes, maar in eerste instantie had ik zoiets van ":? waarom meteen doodmaken?"

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 16:09

Ook al zou ik het kunnen (wat ik betwijfel), bij ons heeft het geen enkele zin om ze dood te maken want er zitten er zoveel...
Maar de kasten en voertonnen zijn allemaal goed dicht, en de zadelkamer is ook mouseproof, dus behalve de kans dat ik er zo nu en dan een aan mijn mestvork spies hebben we er weinig last van...

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 18:26

Wij hebben 3 katten lopen, dus hebben we sowieso weinig gespuis in de stal. Degene die ik tegen kom, maak ik dood. Ze veroorzaken alleen maar rotzooi (dekens, voer,).

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 18:30

op een weiland heb je er niet zoveel last van... en in de schuur waar de spullen van sharir liggen daar zitten wel degelijk muizen, en daar heeft de eigenaar van sharir iemand voor aangenomen.. bobby de poes....

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 18:49

als ik die zou zien liggen zou ik ze NOOIT doodmaken, heb er eigenlijk niet over nagedacht wat ik wel zou doen..
ik denk ergens loslaten ofzo..
maja, dan zit je wel weer met dat mama die niet meer terug komt gedoe en dat kan ook niet..
ik weet niet wat ik zal doen, ook geen zin om lang over na te gaan denken eigenlijk Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 19:04

Bij gewenste muisjes overlast zou ik ze mee naar huis nemen.
Mams gaat er toch niet meer voor zorgen.
Gewoon met kitten milk groot brengen en weg doen als tamme muizen *wel wild maar tam gemaakt*
Heb ik ook al eens met een rattennest gedaan waar mams van overleden was na de bevalling.

Bij ongewenste muisjes kan ik me voorstellen dat ze doodgemaakt worden.
Schep zou ik ook neit kunnen...kan je alles van de vloer af gaan schapen.
In een plastic zakje tegen iets hards aan slaan kan natuurlijk ook, al moet je dan wel goed mikken.
Bij de apotheek kan je heel simpel chloroform halen, je moet alleen je gegevens achterlaten zodat als er een misdrijf met chloroform gebeurt het na te trekken is.
En natuurlijk in de vriezer, als het wormpjes zijn is dat zo gebeurt en slapen ze eigenlijk gewoon in.

Maar ze zijn dus al weg...heb je in ieder geval een paar mogelijkheden voor als het nog eens gebeurt.

Het blijft een rot iets om levende beessies dood te maken.....