waarde New Forest pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:08

en wat is de afstamming?? en is het een merrie of een ruin??


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:40

Zeker niet meer dan 2500, het is net wat Sjimmy zegt, van een pony van 14 heb je jaren plezier, en New Foresters zijn super sterk!


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:53

Bonnigje schreef:
Ik vind de prijzen die hier worden genoemd erg hoog!
Dat zou ik er nooit voor geven.
Voor 1000 euro koop je een 3-jarige New Forest met goede papieren en hele leven voor zich.


een NF van 3 jaar vind je niet zo snel meer hoor voor 1000 euro, als ze dat bij mij willen geven word er geen pony verkocht, veels te goedkoop voor een 3jarige

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:07

maar ja, de prijzen zijn ook verschillend, zo'n melkerij is gewoon goedkoper omdat ze er anders te veel hebben, en het zijn best goede pony's, ik ken er maar zat van hun! Als je bij een gewone fokker koopt, dan koop je er geen voor 1000 euro

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:36

Hmm ik zou niet zeggen dat een fokker duur is, ik kan ons er niet mee vergelijken, aangezien wij alleen gereden pony's verkopen, en dat is anders dan gereden pony's

even ontopic, voor zo'n pony als hierboven zou ik niet meer dan 1300 euro geven. Het is verschillend per afstamming. Want heb je een super bloedlijn dan is de prijs anders dan een lijn die eigenlijk niet zo goed is.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 22:05

Bonnigje schreef:
Nou Liberty dan zijn we het met elkaar eens wat betreft de pont waar het hier over gaat
Nog even over fokkers. Waarom zou je een pony kopen van een fokker voor veel geld als je een pony met goede afstamming kan kopen voor weinig geld (1000 euro). Is dat omdat het ontwetendheid is?
Powell is van Kantjes Carlando v. Kantjes Ronaldo.
Ik heb hem gekocht op 2,5 jarige leeftijd voor 1100 euro. En zo lopen er daar nog ongeveer 80 te koop.
Ik zou dus never nooit 2500 euro voor zo'n beesie betalen! Of hij moet zz lopen Haha! En dan moet ik er nog over nadenken want ik rij western Cool


ik zeg niet dat het geen goede bloedlijnen zijn! Ik ken ze wel van Orchid's. Maar zij verkopen waarschijnlijk alleen ongereden pony's?? Kijk wij alleen gereden en die worden dan ook wat duurder Haha! En de ene vraagt gewoon meer geld dan een ander, dat is in ieder ras zo!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:31

Ja ik wist dus niet of ze daar ook gereden pony's hadden. Maar ik neem aan dat je voor het zadelmak laten maken ook moet betalen??

Maar een fokker is niet altijd duurder hoor! Dat vind ik maar een rare uitspraak, want de melkerij is ook een fokker Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:42

Zoals ik al zei, het is per fokker verschillend, en dat zal bij ieder ander ras ook zijn Haha! De ene keer zie je een goedkope 3 jarige KWPNer en de andere keer een hele dure Haha! Zo is dat bij de Foresters ook. De ene zal meer vragen dan een ander, moet je maar eens op de verkooplijst kijken van het stamboek.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers