de longeerlijn van lammert haanstra

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 18:32

Ik gebruik al een tijd met longeren het 'touwtje' als hulpteugel. Gewoon een simpel touwtje van een meter of 5 lang, van 5 mm dik denk ik. Eerder gebruikt in de vlaggenmast van mijn ouders Knipoog
Deze maak ik vast aan de zijkant van de longeersingel. door het bit en tussen de voorbenen vast.
Heb trouwens een aantal jaren geleden vaak meegekeken met de longeercursussen van Lammert Haanstra, en ook is mijn vorige paard daar vaak voor gebruikt. Moet zeggen dat ik erg te spreken ben over deze methode!!


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 21:25

Die touwtjes zijn natuurlijk altijd korter te maken Lachen
Om ff een beeld te geven hoe ik ze gebruik een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Het blijft een beetje creatief zijn met dat spul, zeker wat betreft de goeie lengte enzo. Ben trouwens wel van plan om binnenkort eens over te stappen op die pessoa teugel.


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 19:54

Die touwtjes op zich geven idd niet mee, maar wat wel een groot verschil is, is dat ze door het bit gaat en tussen de voorbenen vast. Het paard kan hier door echt laag komen (ruggebruik).
Zelf ben ik geen voorstander van bijzetteugels, omdat mijn paard de neiging heeft om daar op te gaan hangen.
In het begin staan die touwtjes idd strak, maar zodra het paard nageeft, gaan ze vanzelf losser hangen Lachen Als je ze niet TE strak hebt dan he.
suc6!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lkaw, MaxEnHenkie, The_Cat en 72 bezoekers