Pessoa-teugel vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 16:38

mijn ervaring is:TOPPIE
ik heb mijn pony hiermee beleert nog voor ze het tuig in ging en ze loopt zo mooi voor de wagen,vanaf dag 1 al nageeflijk en netjes rond.ik vind het een super uit vinding en zeker een aanrader.hij stemt bij mij boven de dubbele longe en de touwtjes uit.ik wissel weleens met de dubbele en de touwtjes maar zie toch dat alleen de pessoa volledig de achterhand laat ondertreden en rug laat gebruiken.bij de dubbele longe heb je gauw de neiging je paard van voren wel 'naar beneden'te laten lopen , maar om de achterhand te stimuleren zou je eigenlijk de achterlijn moeten aan trekken maar dan krijg je de verkeerde stelling en trek je hem alleen maar onnodig dicht tegen de borst en laten ze van voren ook moeilijker los.(ze zijn moeilijker nageeflijk te longeren,ze gaan zich heel erg opkrullen van voren,en door meegeven moet je ontspanning en nageflijkheid verkrijgen maar niet ieder paard reageert daar ook daadwerkelijk zo op)
bij de pessoa doet alleen die pessoa zijn werk en kan hij zich niet vast zetten ergens op.als je een makkelijk te longeren paard heb kun je het beste de longeerlijn niet aan bit vastmaken(daar zit de pessoa aan vast)om hem niet onnodig te storen in zijn mond doe je gewoon een halster over het hoofdstel en klik je de longeerlijn aan het halster en alleen de musketons van de pessoa aan de bitringen.

soms is het beter om te zwijgen


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 20:58

inde pessoa zit een elastiek verwerkt en het werkt op katrollen,dus je hebt juist wel een meegaande werking

soms is het beter om te zwijgen


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 00:43

Afbeelding
dit is een gogue

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Rijsa, RoRo44 en 37 bezoekers