paard van 15 kopen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 22:11

Renske20"]
ja en dan na een jaar of 8 zit je met een paard dat bijna 'op' is en dus niet doorverkocht kan worden, en zelf kan je er ook niet fanatiek meer mee rijden....logisch dus dat de aanschaf prijs veel lager hoort te liggen dan van een jong paard waar je nog minstens 15 jaar mee vooruit kan, en die je eventueel al eerder, maar dan voor een hogere prijs, kan verkopen!
[/quote]

Sommige mensen verkopen hun (eerste) pony geeneens meer ook al is hij bijna "op". Ik ben al sinds 10 jaar in het bezit van een Welsh A ruin , inmiddels bijna 19 nog in de bloei van z'n leven , topfit en zeker dagelijks te rijden. Al kan hij vanaf morgen ineens enkel nog maar op de wei staan. Dat kan mij geen hol schelen . Verkopen of dergelijke doe ik hem nimmer nooit niet!
Hij is 19 en dus "bijna" aan het eind van zijn latijn , maar ik geef hem absoluut niet minder kans dan de twenter die ik heb staan. Als je de conditie van beide bekijkt zijn ze zeker aan elkaar gewaagd.

[quote="Renske20"]
ik ben niet tegen het kopen van een ouder paard(hebben we zelf ook gedaan zoals ik al zei) maar denk er wel goed aan, dat je hem niet meer door kan verkopen,
en dat je er eerder rustig aan mee moet gaan doen dan met een jonger paard
!
[/quote]

Wil je mijn "bejaarde" Welsh eens komen bezoeken? Tong uitsteken


[quote="Renske20 schreef:
dus het hangt er helemaal van af wat je er mee wil gaan doen!


Inderdaad , maar daar hoef je naar mijn mening nog niet meteen voor op de leeftijd te letten. Kijk eerst maar eens naar de algemene conditie van het paard, dat zegt veel meer dan dat cijfertje .

Renske heeft uiteindelijk ook wel gelijk hoor , maar het hangt er gewoon puur vanaf wàt je wil .
Van een 15-jarige kun je over het algemeen meer leren , ze kunnen nog erg lang mee en ik geloof niet dat de waarde van zo een paard moet dalen naarmate dat hij nog ouder word.
Er is immers vraag genoeg naar bomproeve oudere paarden voor nieuwelingen in de paardenwereld. En dan heb ik het niet per se over de Z2 kampioen , die bolle ijzersterkte gezonde lelijke knol van de buurvrouw die lekker bij je op het terras komt staan burten als je thee-visite hebt is net zoveel waard.
Vaak kun je geeneens geen afstand meer nemen van je "bejaarde" maatje , dat heb ik tenmiste . (Angelke kan beamen dat Greg alles behalve bejaard is)

Ik zou hem in ieder geval absoluut niet laten schieten voor dat stomme getalletje als hij zo perfect voor je is .
Als de klik er is is die er , en dan is het aan jou te besluiten of je er voor gaat. Niet aan ons Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Arlette1991, ComscoreBot, Fudge, Iris94, Plonspony, rocky_1995, Sjors050, turtlelito en 166 bezoekers