Brildragers en regen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-01 21:44

Even vooruitlopend op de herfts (bleh)

Wie rijdt er allemaal met een bril (geen zonnebril haha) in de regen en hoe los je dat op met het beslaan of spetters op je bril? Af en toe doe ik een petje op.. maar das ook niet ideaal.
Tips iemand?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 21:50

O gut, ik heb ook altijd last van een beregende bril. Meestal kan ik nog aardig door de spetters heen kijken en anders doe ik net alsof m'n vinger een ruitenwisser is en dan veeg ik de druppels er een beetje af. Is niet ideaal, maar het helpt wel een beetje. Oja, ik rijd altijd met cap, dus dan valt het redelijk mee met de spetters. Oja, als mijn bril beslaat zet ik hem even af ofzo.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 23:42

Jaren lang een bril gehad en de laaste 16 jaar lenzen. Heerlijk, een aanrader als je ogen er tegen kunnen. Heb geen last van stof of van de regen, ik douche ermee en zwem ermee.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 00:21

Mijn oplossing tegen een vieze, beregende bril was inderdaad ook lenzen! Haha!
Verder heb ik eigenlijk geen oplossing. Tijdens het rijden in de regen was ik altijd aan het ruiten wissen en als de bril vies werd in de stal maakte ik hem wel weer schoon.

Maar echt, lenzen zijn ideaal!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 00:23

Ik rijd altijd met een petje...

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 09:28

Gewoon je cap opzetten!! Ideaal, heb geen last van spetters als ik rij. En als ie beslaat gewoon even schoonmaken met een doekje ofzo, das wel irri, maarja, lenzen kan ik helaas niet tegen...heb 3x hoornvliesonsteking gehad en nu houd ik dat maar voor gezien.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 09:51

Ik heb altijd m'n cap op en die houd veel spetters tegen. Maar als je op een schuimende pony rijd die z'n hoofd omhoog gooit heb je er nog steeds niets aan dat de druppels niet op je bril komen.
XXX
Ciska

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 11:05

Als het regent rijd ik gewoon zonder bril.....zie ik misschien ietsje minder, maar beter dan helemaal niks doordat m'n bril vol druppels zit! Party!!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 12:51

Ik heb nu ook lenzen en dat is denk ik de enige echte oplossing..Een petje helpt wel,maar dan kan je natuurlijk geen cap op... Schijnheilig en je brl afzetten kan bij sommigen wel,maar als je echt slechte ogen hebt zie je niks, als ik het zou proberen zonder lenzen te rijden rijd ik overal tegen op Haha! Frusty .Al die andere dingen helpen wel en beetje maar het blijft aanklooien. Lenzen zijn erg handig, kan in het zwembad rondlopen zonder iedereen van dichtbij te bekijken of ik ze ken, en doe alels ermee eigenlijk. Alleen van stof heb ik meer last als met bril!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-01 13:19

Probleem is... ik mag geen lenzen meer in... door steeds ontstoken ogen. Meestal gaat het buiten wel goed hoor, zolang het maar niet te droog is... en dat laatste is uitzondelijk in Nederland Haha!

Was benieuwd hoe anderen dat oplosten.

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 15:19

Hey,
Klein beetje of topic, maar ik heb dus lenzen en ik vind dat eigenlijk ook niet echt ideaal, want ik heb enorm last van stof, vooral in de binnnenbak. Maar met bril kanik niet rijden, want ik ben dat dus niet gewend en dan word ik heel erg duizelig en krijg ik hoofdpijn. Handig he?! Maar vroeger reed ik in de regen gewoon met petje op en dan ging het wel.
Groetjes Danielle