zonder neusriem, curbchain of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

zonder neusriem, curbchain of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 08:58

Met buitenrijden heb ik meestal een hoofdstel zonder neusriem, dit omdat ik er vaak een halster onder heb zitten zodat ik haar onderweg tijdens de pauze kan laten grazen. Wat ik me nu af vraag, bij het western zit er dan naar mijn weten altijd een curbchain (zo heet dat toch??) aan het bit.
Ik merk niets bijzonders ofzo, maar is dit misschien voor mij ook wijs zodat ik, als ze een keer leip gaat doen, niet het bit door haar mond kan trekken?


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 09:42

Marjolein schreef:
als ze een keer leip doet mag je best het bit door de mond trekken hopelijk leert ze het dan meteen af. Verder heb ik gaan idee wat een curbchain is. misschien is een haster-hoofdstel ook wel wat voor je.


Hehe, ben ik oo voor aan het sparen!!! Haha!

Een curbchain is een riempje wat onder de kin door aan de bitringen vast zit zeg maar

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 17:27

het staat idd gaaf, maar dat is niet de hoofdmoot.
De hoofdmoot is dat ik er dus een halster onder heb zitten, en dan nog een neusriem eroverheen past allemaal niet lekker

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 17:21

cassidy, dat is ook het geval.
Ze mag niet grazen onderweg, maar wel op een bepaald punt waar we vaak even stoppen (ik peukie doen, zij grazen) vandaar dat ik er dus een halster onder heb.
Touwhalster heb ik, zal ik eens proberen (ff kijken of ik dan niet met de knoopjes in de knoop kom Haha!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, N_B_N, pjer en 50 bezoekers