Wanneer voeren jullie je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wanneer voer jij je paard?

Vóór het rijden
5 (10%)
Ná het rijden
43 (89%)

Totaal aantal stemmen: 48


fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Wanneer voeren jullie je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 18:46

ik zag het niet zo snel staan toen ik er naar ging zoeken, weet dus niet of het al 100000000x gevraagd is Haha!

maargoed, wanneer voeren jullie meestal je paard? Vóór of ná het rijden?Dit klinkt misschien raar omdat ná het rijden het meest logische is (beste voor je paard). Toch zie ik heel erg vaak dat mensen hun paard uit de wei halen, vastzetten en eten geven (een bak vol)... ondertussen poetsen en hup rijden maar. Dan heb ik het over een niet al te lange tijd tussen het eten en het rijden. (Vervolgens zeggen dat ze zo trots zijn dat hun paard altijd aan komt lopen als ze 'm roepen Vingers aflikken *LOL* Vingers aflikken )

Vul maar in en zet er ook even de reden bij Nerd (als je wil Knipoog )

Oh, ikzelf voer trouwens na het rijden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:50

Ik ook.
Omdat ze als ik hun voor het rijden te eten geef heel vervelend zijn en dan alleen maar meer willen.
En zoals mijn moeder altijd zegt: ''Eerst werken en dan je beloning''!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:52

Na het rijden natuurlijk. Met een volle maag kun je niet werken. Jij gaat toch ook niet vlak na het eten een rondje joggen?

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:52

Na het rijden heb ik gestemd.
Als ik sochtents ga rijden, dan zorg ik altijd dat hij al een uur z'n eten op heeft voordat ik ga rijden.
Maar vaak is het zo dat hij sochtents is gevoerd, ik smiddags ga rijden en hij savonds weer eten krijgt, tja dan is het moeilijk kiezen tussen voor en na het rijden Haha!
Als ik savonds ga rijden dan rij ik altijd eerst en geef daarna voer.

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 18:56

Tessebes schreef:
Na het rijden natuurlijk. Met een volle maag kun je niet werken. Jij gaat toch ook niet vlak na het eten een rondje joggen?


heb je ook gelezen wat erbij stond?? Scheve mond Verward
ik voer dus ook na het rijden... Lachen
Laatst bijgewerkt door fjordentinker op 15-04-03 19:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:00

Nee, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde het meer als extra bevestiging.

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 19:02

Tessebes schreef:
Nee, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde het meer als extra bevestiging.


oké
dan is het goed Knipoog Knipoog

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:08

Na het rijden !

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:13

die van mij krijgen 's ochtends eten, gaan de de wei in, dan haal ik ze 's middags naar binnen en krijgen ze een handje muesli(dan lopen ze alle3 uitzichzelf de goede stal in) dan ga ik na een uurtje ofzo rijden en na het rijden krijgen ze hun eten.

soms laat ik ze tot begin vd avond in de wei staan, haal ik ze naar binnen en krijgen ze hun eten, dan wacht ik minimaal 1,5/2 uur voor ik ga rijden!

maar als ik bv mn paarden niet aan huis had staan maar op een wei en er maar 1x per dag heenging, dan ging ik eerst rijden, dan pas voeren!

met een volle maag rijden is niet goed, en ze moeten eerst werken, dan pas krijgen ze hun eten!
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 15-04-03 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:13

Ehm, op mijn manege voeren ze geloof ik vroeg in de morgen, dan geven ze de paarden een uur om het eten te laten zakken en dan pas rijden.
Ik weet het niet zeker hoor... Verward

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:44

Na het rijden. Zie bovenstaande reden, het werkt niet met een volle buik.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:57

Ik ook na het rijden,of meer dan een uur voor het rijden zodat het eten even kan zakken.
Soms als ik erg vroeg in de stal ben,en ik moet daarna naar school,zodat ik geen tijd heb om het te laten zakken geef ik alleen een beetje hooi.
Zodat ze wel wat in haar maag heeft,maar niet teveel,en geen bix.
Dat krijgt ze dan na het rijden,tegelijk met de rest van het hooi.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:58

Na het rijden, lijkt me veel pretterig voor het paard! Ook als je meer dan een uur voor het rijden voert.. ik kijk dan maar is naar mezelf, als ik meer dan een uur voor het rijden gegeten heb krijg ik vaak nog last van m'n milt..

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:14

Onze paarden krijgen sochtends en savonds eten. Daarmee bedoel ik hooi en kuil en dergelijke. Om 5 uur krijgen de paarden mix/ muesli (en gen nu ook elke dag zemelen). Om half 6 ga ik altijd weg, dus voer ik altijd na het rijden. Soms kom ik ook savonds in de zomer om te rijden. Maar dan ga ik om een uurtje of 7 rijden en zit er dus ruim 2 uur tussen.
Maar ik heb oko vaak zat na het eten geredne. Dan had mijn verzorgpaardje al eten gekregen (hooi en zo, kreeg geen mix/bix) en ging ik haar rijden, zodat ze daarna weer verder kon eten. Dit was volgens de baas ook niet erg. Als je maar niet vreselijk veel gaat doen. Maar goed, dat doe ik nooit Haha!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:47

normaal gesproken na het rijden.
maar als ik laat kom voert me tante hem en rijd ik hem daarna. dan zit er dus wel minstens een uur tussen voeren en rijden.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:40

Na het rijden ook.
Maar alleen is het bij mij niet rijden, maar wandelen, longeren of andere leuke dingetjes.
In ieder geval is het eerst werken en dan je beloning Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:49

Ik geef Nicole voor het rijden meestal een klein handje brokjes, als ik het zadel opdoe, dan heeft ze haar aandacht ergens anders op gefocust. Verder krijgt ze haar eten natuurlijk na het rijden.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:51

Ik voer altijd na het rijden, gelukkig wordt er s'avonds niet gevoerd en moet je dat zelf doen juist omdat de meeste mensen op verschillende tijden komen.
Er wordt wel om een uur of 4 kuilgras gegeven.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:21

Renske20 schreef:

"knip knip" maar als ik bv mn paarden niet aan huis had staan maar op een wei en er maar 1x per dag heenging, dan ging ik eerst rijden, dan pas voeren!
"knip knip"


Sharir staat ook op een weide, maar wij voeren wel 2 keer per dag. Anders zou hij 3 kilo biks in 1 keer op moeten eten. Het is toch wel bekent dat je beter meerdere keren kan voeren?
Zomers voeren we trouwens wel maar 1 keer per dag, maar dan krijgt hij ook maar 1/2 tot 1 kilo.

Ik weet best dat het een gedoe is om 2 keer per dag naar de wei te gaan, en ik heb ook niet altijd even veel zin om voor schooltijd nog langs te gaan (en je dus een stuk vroeger je bed uit moet), maarja dat zijn dingen die je denk ik van te voren moet bedenken als je een paard neemt wat op een weide gaat waar je zelf moet voeren.
Of regel wat met weidegenootjes, zo voeren wij nu sochtents de pony van iemand anders, omdat die man dus sochtents al om 6 uur van huis moet voor z'n werk (oké ik maar 1 uurtje later, maar als ik toch sharir ga voeren waarom dan niet he Haha! )

Ik bedoel dit niet vervelend hoor trouwens Haha! En bij jou is het geneens het geval hihi. Ik had alleen eigenlijk nooit verwacht dat mensen hun paard maar 1 keer per dat zouden voeren.
Oké als je er niets mee doet en/of hij heeft maar weinig voer nodig dan kan ik het me wel indenken, maar als je toch regelmatig rijd en hij heeft aardig wat eten nodig kan ik me niet voorstellen dat dat er in 1 keer ingepropt wordt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 07:42

Ik voer altijd 's morgens tussen 8 en 9 uur en daarna gaat Yorghos op de wei. Ik rijd meestal 's middags of 's avond en dan pas ik mijn voertijd aan aan het rijden. Of ruim van tevoren voeren, maar meestal gewoon erna.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:31

ik mis de optie beide. Bij sjaak delen we tegenwoordig het avond eten op in twee gedeelten. voor het rijden krijgt hij 1/3 van de muesli en wat hooi. Na het rijden de resterende 2/3 en de rest van het hooi.