Wat vinden jullie van dit paard? (incl. foto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 18:33

Ik kan deze Fries inruilen tegen mijn Ontario. Hij is drie jaar, niet beleerd en zonder papieren Verward dat moet ik nog uitzoeken want ik moet wel zeker weten of het betrouwbaar is. Wat vinden jullie van de bouw? Hier is ie:
[img]../upload/84/tiran1.jpg[/img]

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 18:39

AAAHA Verdrietig je gaat je paard toch niet inruilen? niet doen hoor!
mooie bouw maar je eigen paard inruilen?? ZIELLLIIG!!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 18:40

het is een hele mooie fries vind ik, mosschien een beetje een dun nekje, maar dat komt vast nog wel omdat hij nog jong is.
maar waarom wil je je paard inruilen dan?

groetjes liselot

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 18:44

Mijn paard moet verkocht worden. Ik wil heel graag iets terug, dan kan ik hem toch net zo goed inruilen? Wat is daar mis mee? Echt niet omdat ik zo graag van mijn paard afwil, maar hij past gewoon niet bij mij qua rijden, en ik kan voorlopig hem niet rijden wegens mijn rug. Is gewoon zonde van mijn paard zn capaciteiten dat hij stil staat! Een 3 jarige Fries kan ik rustig nog een jaartje laten staan of laten betuigen!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 19:00

dat klopt, maar denk er wel aan dat ze na een jaar veel sterker en slimmer zijn en daardoor moeilijker te beleren zijn, omdat ze dan een goede eigen wil hebben gekregen.

maar ik vind het echt een mooie fries, en misschien kan je er wel op rijden, ik las in je profiel dat dat niet wou omdat je last had van je rug, maar friezen gooien over het algemeen bijna niet op.

veel succes met beslissen
kussies liselot

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 19:07

Vind je het dan niet gek om je paard in te ruilen? Ik zou het niet kunnen denk ik. Maarre ik vind het een mooie Fries hoor!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 19:07

Heb hier nog een foto:
[img]../upload/84/tiran.jpg[/img]

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 19:08

woow mooi waarom moet ie worden verkocht? te groot? ik zeg altijd me paard gaat nooit weg zou ik niet kunne

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 20:03

Wow, ik hou niet zo van friezen maar dit ziet er wel goed uit. Ik zou inderdaad maar even goed nadenken.

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 20:06

Het is wel een leukerd maar het blijft een moeilijke keuze....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 20:20

Ja die vind ik dus heel erg mooi! Ik zag hem op marktplaats staan en heb hem zelf nog op bokt gezet bij eenmaal andermaal omdat ik hem zo mooi vond en voor een Fries niet duur.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 21:02

Je eigen paard of die Fries, het maakt niet uit.
De pijn in je rug gaat niet weg van die Fries hoor, en als je hem hebt, dan staat die ook stil!
Dan heb je er alsnog niks aan.
-Alice-

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 21:05

ik zou het niet kunnen mijn paard in ruilen het idee alleen al. maar in jou situati vind ik het toch anders.
als ik naar de friezen kijk die bij mij op stal staan die zijn erug heftig maar onder het zadel zo mak als een lam echt twee schatten als de kans kreeg dan zou ik het doen in jouw situati (ik zou Sya nooit weg doen nooit)
maar je moet het echt helemaal zelf weten jij moet er later toch op rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 21:15

Een mooie Fries, hoor! Hij heeft weliswaar nog weinig spieren bij hals en achterhand maar de bouw ziet er goed uit. Z'n hoofd is niet te groot, hij heeft een mooie overgang hals-boeg en dit een van de zelfdzame Friezen die niet zo'n enorm lange rug heeft. Is het een ruin? Hij is namelijk niet zo imposant-hengstig gebouwd. Wat dat stilstaan op die leeftijd betreft is er niets aan de hand. In principe kun je elk paard op elke leeftijd beleren, bij een twintiger gaat het alleen een beetje trager Knipoog. Als hij niet als te groot is (niet veel hoger dan 1.60) kun je trouwens in je 'rustjaar' hem prima voorbereiden op de ruiterhulpen door met hem aan de lange teugel te werken. Dan kan hij rustig zijn spieren opbouwen en aan alle oefeningen wennen voor je er voor het eerst opspringt.

Je zult wel een goede reden hebben om je huidige paard te verkopen dus lijkt het me een beetje nutteloos om te reageren in de trant van 'hou je eigen paard!' Haha! Als je je huidige paard verkoopt o.a. omdat je er geen tijd voor hebt zou ik eerst even goed bekijken wat je dan wel gaat doen met deze schoonheid in tussentijd. Want stilstaan is in principe geen probleem maar als je dan weer kunt rijden moet je misschien dan eerst drie maanden hem aan het zadel laten wennen... Dat zou ik dan liever in de rustperiode doen.

Waarom trouwens een Fries zonder papieren? Als je er eentje met kunt krijgen voor niet erg veel geld extra kun je lid worden van een stamboekvereniging als daat je trekt.

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 21:25

Hoi Ontario,
Mooi paard hoor, ziet er goed uit ! Tong uitsteken
Aan z'n bouw te zien is hij nog niet helemaal volgroeid, waarschijnlijk zal hij nog wel wat uitzwaren.
Ik vind het trouwens heel verstandig van je dat je op zoek gaat naar een ander paard.
Zoals je zelf al aangeeft, klikt het niet helemaal (of helemaal niet....) met je huidige paard.
Alles heeft natuurlijk z'n tijd nodig en een band moet ook groeien, maar als het na verloop van tijd nog niet klikt dan is het naar mijn idee verstandig om op zoek te gaan naar een ander paard.
Liefde kun je tenslotte niet dwingen !
Zo krijgen jullie allebei een nieuwe kans, misschien vind je voor je huidige paard wel iemand waarmee het wel klikt, en als jij dat ook nog super met de Fries overwegt kunt, dan zijn jullie er uiteindelijk allebei beter van geworden !
Beterschap met je rug !

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 22:06

Mooi beesje, beetje dunne nek, ja, dat wel, maar das questie van trainen Lachen

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 22:12

Mooi beestje hoor! Lijkt mij niets mis mee. Ik las hier ergens boven dat friezen niet erg zouden opgooien? De meeste Friezen hebben best wel knie-actie, en dat merk je goed met rijden... Tsja, je moet zelf kiezen..... Veel succes!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 22:18

Ben echt helemaal in luvvv hoor! Maarruh, in eerste instantie zal ik met hem gaan mennen, als mijn rug door middel van trainen weer zover aangesterkt is dat ik weer kan rijden, ga ik hem misschien laten beleren.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 09:34

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 09:37

Ik vind dat friezen juist zitten als ware zij leunstoelen. Kennis van mij heeft ook een fries vanwege haar rug, en heeft nu geen last meer van haar rug met rijden en met een reguliere warmbloed wel omdat die heel anders lopen en je dat in je rug wel voelt....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 10:02

WEl een leuk diertje,
Ik zou even kijken of hij een tong tattoo heeft, anders is de afstamming vrijwel niet meer te achterhalen....

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 10:08

En waarom is ie papierloos? Heeft de huidige eigenaar er geen papier bijgevraagd en staat hij niet op zijn naam?

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-01 13:31

Ze hebben sinds een jaar of vijf geen tongtatoo's meer. IPV de tatoo is nu de chip gekomen. Waarom hij papierloos is, dat moet ik even uitzoeken, daar ben ik erg nieuwsgierig naar. D'r is verder nog nix mee gedaan...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 15:02

Hoi!
Ik zou eerst goed uitzoeken waarom hij papierloos is. Het lijkt een beetje vreemd, want zoals je weet zijn friezen met papieren stukken meer waard, ook al is de bloedlijn nog niet eens zo heel geweldig.
Een fries zonder papieren is stukken minder waard, terwijl ik heb gelezen dat jouw paard toch wel wat kwaliteiten bezit enzo. Dan zou ik eerst aan wat mensen vragen hoeveel ze denken dat jouw paard waard is (mensen met ervaring dus), en daarna hoeveel ze deze fries waard vinden, op voorwaarde dat hij niets zou mankeren.
Is hij gekeurd? Hoe?
Veel sterkte met de beslissing, doe niets overhaast!
Laat zelf eventueel het paard keuren, rontgenologisch. Succes!