paard laten keuren en de kosten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 23:49

ik heb Killian (klinisch) laten keuren toen ik hem kocht en ik heb de keuring zelf betaald maar ik vroeg me af(stel je voor er komt een nieuw paard) en ik laat hem keuren(en jaja deze keer doe ik t goed!!!)klinisch en rontgelogisch voor wie zijn de kosten dan??? meestal hoor je als hij goedgekeurd is dat je t zelf moet betalen en als hij afgekeurd is moet de verkoper t betalen, is dit zo en geld dit dan alleen voor de klinische keuring of ook voor de foto's???
Alvast bedankt!!! Monique.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 23:56

Hangt er helemaal van af wat je met de verkoper afspreekt. Sommige mensen laten zelf hun paard keuren bijvoorbeeld. Ik laat zelf altijd de klinische keuring hoe dan ook opnieuw doen, als de foto's niet te oud zijn laat ik die gewoon beoordelen. Probeer in elk geval af te spreken dat de kosten voor de verkoper zijn bij afkeuring.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 23:57

ook de foto's??? kan je dat wel vragen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 00:01

Tuurlijk, keuren is keuren! Bovendien is keuren met foto's tegenwoordig zo standaard. Maak wel goede afspraken over de kliniek. Ik heb wel eens een affaire gehad dat iemand het paard van mijn keuze naar een bepaalde kliniek bracht, waar ik niet om gevraagd had (want ik weet ook wel waar ik mijn paard heen moet brengen om hem er voor een tweetje op te laten zetten }> ). Het paard werd later afgekeurd door de kliniek van mijn keuze. Sterker nog, het paard was eerst goedgekeurd op een foto die mijn kliniek puur fototechnisch al nooit geaccepteerd had, afgezien nog van wat er eventueel op aan te merken zou zijn!! Ik heb dus geweigerd om dat te betalen. De verkoopster doet hetzelfde, dus die arme DA blijft maar rekeningen sturen...

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-01 00:03

mag ik weten over welke klinieken je het had???
ik ben met Killian naar utrecht geweest.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 00:08

Hmmm. Je kunt afspreken dat de keuring betaald word door koper indien goedgekeurd bij koop...
Heel veel mensen zullen ook zeggen dat als een handelaar of verkoper hier niet mee akkoord gaat je gewoon verder moet kijken!!