wat vragen jullievoor bruiklenen en wat kan ik vra

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

wat vragen jullievoor bruiklenen en wat kan ik vra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 13:27

Ik vroeg me af hoeveel ik kan/mag vragen voor het bruiklenen van mijn paard

Ik heb dus een meisje gevonden die geena wil bruiklenen waarschijnlijk.

ze rijd goed, en netjes, ze is lief voor paarden en ze kent de stal heel goed waar ik nu sta (heeft ze vroeger gereden)
geena is 1.55 en kan M lopen, ze loopt nu met mij in de L. Ze is in alles heel braaf, ze kan goed springen/dressuuren/buitenrijden je kan gewoon alles met haar doen, wat dat meisje dan ook allemaal mag.
Ze komt dan 1 a 2 keer in de week (daar zijn we nog niet over uit) wat zei dus wil.

en nou was dus mijn vraag, hoeveel kan ik vragen voor het bruiklenen per maand als je er vanuit gaat dat ze 2 keer mag?
kunnen jullie mij helpen?
En hoeveel vragen jullie voor het bruiklenen?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:31

Moet ze ook nog uitmesten en andere minder leuke klusjes doen? Of alleen rijden?
In het laatste geval; 40 - 50 euro?

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 13:37

nee ze heoft geen klusjes te doen helemaal nix verder...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:46

50 euro vind ik wel netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:02

Niets
Jij wilt neem ik aan graag meer vrije tijd ?
Als je dan iemand aan kunt komen die goed rijd, en je vertrouwd met je paard, moet je blij zijn Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:13

De tijd dat je niets hoeft te betalen is helaas voorbij, heb ik gemerkt. Maar goed, dat is weer een andere discussie.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:17

Hou er rekening mee dat als je iemand hebt die betaald, deze persoon ook eisen kan gaan stellen..

Maar als je het perse wilt, dan stel ik voor om 45 euro te vragen, dat is best redelijk denk ik..

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 14:20

naja zal ik het zo zeggen, mn ouders willen dat er voor word betaald, en ikzelf heb minder tijd, en ze gebruikt wel je spullen en je paard, want zelf moet je ook veel voor je paard betalen..dus daarom hebben mn ouders zoiets van dat kunnen we goed gebruiken.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:23

LOTH schreef:
naja zal ik het zo zeggen, mn ouders willen dat er voor word betaald, en ikzelf heb minder tijd, en ze gebruikt wel je spullen en je paard, want zelf moet je ook veel voor je paard betalen..dus daarom hebben mn ouders zoiets van dat kunnen we goed gebruiken.


Je weet dat het tijd en veel geld kost, dan kan je er beter niet voor kiezen.. Klinkt misschien hard, maar het is wel de waarheid.. No offence trouwens Knipoog

Ik zou iemand gewoon laten rijden en mocht deze persoon wat kapotmaken vind ik dat het vergoed moet worden, that's it Haha! Ik zou allang blij zijn als er iemand is die me wil helpen Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:46

Ik zelf zou er waarschijnlijk geen geld voor vragen.
Maar als dat meisje ermee akkoord gaat lijkt 50 euro mij meer dan genoeg. Zie het als een soort risicopremie in dat geval. Kosten aan je paard heb je toch, of dat meisje komt of niet.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:05

Als het meisje er geen problemen mee heeft om ervoor te betalen, dan kan het eventueel wel. Maar ik vind het niet echt redelijk om dan meer dan 50 euro te vragen. Het is tenslotte jouw pony en je wist neem ik aan van te voren dat het een heleboel geld kost om een eigen pony of paard te hebben. Je hebt er inderdaad altijd kosten aan, of je nu wel of niet iemand hebt die hem verzorgt. Ik zou er als ik jou mee was heel blij mee zijn als je iemand hebt gevonden die goed is voor je pony, dat is (vind ik) het aller belangrijkste!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:39

Ik vraag ook geen geld, ze hoeft verder ook nergens mee te helpen in de stal. Eventuele leskosten zijn voor haar zelf en als er iets stuk wordt gemaakt, lijkt me heel redelijk.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:43

Georgette schreef:
Als het meisje er geen problemen mee heeft om ervoor te betalen, dan kan het eventueel wel. Maar ik vind het niet echt redelijk om dan meer dan 50 euro te vragen. Het is tenslotte jouw pony en je wist neem ik aan van te voren dat het een heleboel geld kost om een eigen pony of paard te hebben. Je hebt er inderdaad altijd kosten aan, of je nu wel of niet iemand hebt die hem verzorgt. Ik zou er als ik jou mee was heel blij mee zijn als je iemand hebt gevonden die goed is voor je pony, dat is (vind ik) het aller belangrijkste!

Daar ben ik helemaal mee eens
Verder veel succes ermee !!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:57

Er was verleden keer een meisje en die vroeg dan de hoefsmidkosten.
Dat is dan 1 keer in de 6,8 ? weken een vast bedrag.
En dat vindt ik redelijk, voordeel vindt ik dan zelf dat dat meisje ziet wat er met haar geld gebeurt en dat ze er zelf ook profijt van heeft.

Blijft een feit dat zij jou eigenlijk aan vrije tijd helpt, maar ook dat jij haar aan een paard helpt.

Zelf zou ik zoiets hebben van koop afentoe wat leuks enóf nuttigs voor het paard.
Een keer een zak voer, snoep of wat dan ook.

En wees blij dat je een goede gevonden hebt..als ik al die verhalen hier hoor en zelf meemaak Knipoog

Dus de hoefsmid vindt ik wel een goed idee, ben je van die kosten af scheelt ook weer.
En als het idd geld moet worden zo tussen de 40 en 50 euro zoals de anderen al zeiden.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 20:09

ik rijd ook een paard van iemand anders 3 maal in de week. ik betaal ook een deel stalling en dat vind ik heel redelijk.
ik mag alles met hem doen (nouja alles Knipoog)

dus opzich vind ik wel dat je er iets voor mag vragen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 20:11

Hey de hoefsmid, dat is een leuk idee
kost bij Kawa elke keer 100 euro
Zullen ze het vast wel mee eens zijn *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 20:18

Ik zou er zelf nooit wat voor vragen. Voor mijn gevoel zou het dan niet helemaal 'mijn' paard meer zijn en kan ik niet doen en laten wat ik wil.
Maar ik ben het voorbeeld van iemand die dus ook geen bijrijder zou willen.
Ik vind de redenatie van je ouders ook niet helemaal reeel: net als hierboven al gezegd wordt, je paard kost toch wel zoveel of je nu wel of geen bijrijder hebt.

Off topic: dure hoefsmid heb jij Kawa Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 20:20

Als je het redelijk strikt wilt doen, dan zul je moeten uitrekenen wat je paardje ongeveer per maand kost. En daar neem je dan 2/7 deel van.
Dat bedrag zou ik dan wel (flink) afronden naar beneden, ze helpt jou er immers ook mee.

Het is overigens wel een leuk idee als je het geld dat zij betaalt apart zou kunnen zetten en er dan bijvoorbeeld van sparen voor een nieuwe deken, hoofdstel etc. Het is leuk om te zien dat het geld dat je betaalt ook echt aan het paard besteed wordt. Tuurlijk gebeurt dat ook wel als je er een deel van de stalhuur van betaalt, maar het is toch anders, tastbaarder.