Vraag over registratie nummers!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Vraag over registratie nummers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 15:33

Ik heb een klein vraagje over welk nummer er vast aan de pony zit.
Zo heb je bv stamboeknummer,levensnummer,chipnummer enz.
Wie weet welke nummers er nog meer zijn en welke vast bij de pony horen en dus niet gewijzigd kunnen worden.Dus vanaf het begin af aan bij de pony horen?
Heeft er misschien iemand enig idee waar ik deze nummer op kan zoeken?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 00:14

Is er nu helemaal niemand die kan vertellen welk nummer er standaard bij de pony hoort?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 00:20

Volgens mij heb je ze wel gehad. Er is een chipnummer maar dit heeft niet ieder paard, net zoals een stamboeknummer. Levensnummer weet ik niet precies wat dat is.. Voorderest is er geloof ik niks meer over, er zijn dus ook paarden zonder ook maar enige registratie, maar dit willen ze wel tegen gaan nu, door zo'n paardenpaspoort verplicht te maken. Als ik het goed heb begrepen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 01:08

Ik zal het even uitleggen.
De pony heeft papier,maar staat nog op naam van de fokker.
De pony heeft wedstrijd gelopen maar is op de een of andere manier van diernummer veranderd bij het knhs dus is niet meer nategaan.
Of hij een chip heeft weet ik niet.
Toch moet er toch ergens na te gaan zijn hoe en waar hij geregistreerd staat dus vraag ik me af of iemand hier iets van weet.Ik heb zelf helemaal niks meer van de pony dus ook geen nummers en heb ook geen idee waar ik die kan opzoeken en zo.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 08:04

levensnummer is het nummer die hij/zij krijgt als hij/zij als veulen aangemeld wordt bij het stamboek. Mijn fjordje was bijv. nummer 57 van 1998 en heeft dus als nummer 19980057, maar dit staat allemaal op de papieren, maar misschien kun je het opvragen?
Gaat het om Shadow? Als ze je kunnen vertellen wanneer hij allemaal op wedstrijden gelopen heeft enzo, én kunnen vertellen wie de fokker is (die man in putten) dan kunnen ze je ook wel zijn levensnummer vertellen als dat mag.
En op de site van het fjordenstamboek is het zo dat je online m.b.v het nummer een paard op kan vragen, als dat bij Shadow's stamboek ook zo is, kun je ook alle nummer uit z'n geboortejaar proberen, het kost ff tijd, maar den heb je ook wat Knipoog Haha!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:28

Levensnummer en stamboeknummer is hetzelfde en staat op het stamboekpapier. registratie nummer is het nummer dat op het paspoort en je startkaart komt te staan, dit is het zelfde als stamboek- en levensnummer, maar hier is een nummer voor gezet, dat nummer dat er voor is gezet staat voor het land waar hij vandaan komt.
chip nummer, is het nr dat dmv een hip in de hals aangebracht is, dit nummer staat ook in het paspoort en soms op het papier.
Met al deze nummers kun je gegevens opvragen bij de intanties...