bit met rolletjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 14:07

daar ben ik ook wel benieuwd naar. dat doed bel namelijk ook heel vaak, waardoor ik nu op les met stang rij om haar danb te kunnen houden, maar dat vind ik eigenlijk niets.


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:43

Pipo schreef:
Zou als ik jou wat me eerst eens afvragen waarom!! je paard of pony het bit vastpakt. Aangezien je beter de oorzaak kunt wegnemen.

Vaak pakken paarden het bit vast uit angst, bang in de mond, en daardoor zijn ze niet meer te begrensen. Zoals meestal is dit dus een aanleuningsprobleem, en niet een bitprobleem. Zoek een goede instructeur die je verder helpt.

fit soort reacties hoor ik ook wel vaker ja, maar wee hebben haar ook al laten onderzoeken en alles maar er is verder niets mee aan de hand.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:15

runningkawa schreef:
Een bit met 2 verschillende soorten metalen rolletjes geeft stroom
Net als dat je met een zilverpapiertje op een grijze vulling bijt Lips are sealed

Dus logisch dat je paard daar vanaf wil blijven.

ik dacht er eerst aan om eens zo'n bit te proberen, maar nu ik dit hoor toch maar niet. Heb je ze ook van gewoon een soort ijzer? Die dit effect niet heeft? en is dit bit vriendelijker dan een gewone stang met bitringen?

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:30

runningkawa schreef:
Maar het vriendelijkste is zoveel mogelijk proberen op je zit te gaan doen Haha!

zeg dat eens tegen Bel, die pakt het bit vast als ze geen zin heeft om te werken. Ik rijd haar thuis op een gebroken bhudtrens, maar op les op een stang. dan is ze iets beter te huiden. Mara het gaat al wel veer beter, jaja een haflinger kun je ook wel wat leren.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:48

ingrid schreef:
kim probeer eens een suikerklontje te geven voor het rijden.
of anders een dubbel gebroken bit van aurigan. had ik bij de pony ook knabbelde ze lekker op en liet mooi los...

das ook een goed idee, en als het werkt, is dat ook wel lekker voor bel.
ik heb gehoord dat appelstroop op het bit ook wel helpt Verward . Lijkt me niet zo vris maar toch? is er iemand die hier ervaringen mee heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 95 bezoekers