wel of niet leren laarzen, chaps of niks?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat draag jij met rijden?

Rubbere laarzen
19 (19%)
Leren laarzen
34 (35%)
chaps
41 (42%)
Niks gewoon schoenen...
3 (3%)

Totaal aantal stemmen: 97


Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

wel of niet leren laarzen, chaps of niks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 00:30

ik ben wel eens beniewd wat het meer en deel draagt op dit ogenblik met paardrijden (het meest....)
rubbere laarzen, leren laarzen? chaps niks ?

renee
(nieuws schierig ben ik ook he? Haha! )
p,s als je anders invult zou je dat dan willen melden

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:29

Leren laarzen.
heel soms dat ik met schoenen rijd (jonge paarden leren laarzen zitten soms zo lomp) of als ik even snel een rondje door het bos ga.
Fijn vind ik ze niet echt zitten dus ik zweer bij laarzen

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:44

leren laarzen, maar als ik naar buiten ga gewoon (stal)schoenen, mocht bel te dicht langs een boom gaan dan zijn mijn laarzen weg, dus dan maar schoenen. Chaps heb ik wel, voor de avond4daagse, maar nog nooit aangehad.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:59

De eerste 6 jaar dat ik paard reed, droeg ik altijd leren laarzen. Toen die kapot gingen heb ik nieuwe op maat laten maken, maar ondertussen reed ik met chaps. En nu staan die nieuwe laarzen al héééél lang in de kast en zweer ik bij mijn chaps.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 10:32

ik heb gewoone rubberen laarzen maar wil shaps, ik vind ze beter zitten maar heb er zelf geen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 10:37

Altijd leren laarzen. Op wedstrijd zijn laarzen verplicht dus daarom draag ik ze in de training ook.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 10:52

Jippie schreef:
Altijd leren laarzen. Op wedstrijd zijn laarzen verplicht dus daarom draag ik ze in de training ook.


Dat is wel een goede, Jippie. Ik ben inmiddels zo verslaafd aan mijn chaps dat ik het met wedstrijden altijd weer vervelend vind dat ik mijn leren laarzen aan moet.
Toch maar wat vaker met laarzen trainen ....

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 10:52

chaps, vroeger altijd met leren laarzen maar chaps zitten veel prettiger en je heb meer bewegingsvrijheid en zijn ook niet zo lomp

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 10:52

Altijd chaps. Voor buitenritten wel net zo fijn (en niet zo erg als ze een keer erg nat worden van zeewater of iets dergelijks).

Ik heb geloof ik nog ergens rubber rijlaarzen liggen. Aangezien ik wedstrijden wil gaan rijden zal ik die toch uit de kast moeten halen. Overstap naar leren rijlaarzen zal ik wellicht in de toekomst wel doen (als ik wat fanatieker wordt), maar nu nog niet.
Idealiter zou ik rijlaarzen aantrekken als ik aan het dressuur oefenen ben en dan mn chaps voor de buitenritten (maar ja, theorie en praktijk Haha!)

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:07

Ik heb altijd met rijlaarzen gereden,gewoon rubberen.
Wel van die stevige met voering.
Ze bevallen me erg goed,dus ik hoef ook geen leren.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:19

Ik heb eerst met rubberen laarzen gereden en rijd nu met chaps. Ik vind chaps echt veel fijner. Je krijgt veel meer bewegingsvrijheid bij je enkels!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:31

Ik heb een poos altijd met chaps gereden, maar met wedstrijden vond ik mijn laarzen verschrikkelijk zitten. Daaom ben ik weer met mijn (toen rubberen) laarzen gaan rijden. In septembver zal ik een aan bieding voor petri's van 100 euro, dus sinds die tijd rijd ik met mijn leren laarzen... Als ik ergens heen ga om te meeten rijd ik gewoon in min stalschoenen, mijn chaps gaan dan wel mee, maar doe ik bijna nooit om ;D

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 12:21

In mn les(3x per week) en op wedstrijd draag ik mn leren laarzen, ook omdat ik mn chaps zo fijn vond dat ik me op wedstrijd stoorde aan mn laarzen! nu vind ik mn laarzen superfijn, want dan heb ik mn benen veel stiller en zit ik veel netter.
Maar als ik naar het bos ga, of thuis zelf ff ga rijden heb ik altijd chaps(pikeuer, hele fijne want heb lange smalle benen en die passen super!)+rijschoenen en op mn werk rijd ik jonge paarden, dan heb ik ook altijd mn chaps aan, en heb nog een bijrijdpaardje, die ik zelf heb ingereden en dan rij ik ook met mn chaps.

Chaps vind ik echt superfijn, maar als ik echt netjes moet rijden vind ik mn laarzen ietsjes fijner, en voor alle andere en 'gekke' dingen die ik doe of als ik verwacht dat een paard een beetje gek zal zijn, heb ik mn chaps, want t is zonde als mn laarzen kapot gaan omdat ik zonodig met laarzen aan op een jonkie moest gaan zitten, of dat Quentin is het bos te dicht langs een boom loopt en er een flinke kras op mn laars zit ofzo!

vind wel dat je met chaps een iets beter gevoel hebt met je kuiten, maar met laarzen kan je je benen weer mooier stil laten liggen(ik iig wel)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 12:23

Jippie schreef:
Altijd leren laarzen. Op wedstrijd zijn laarzen verplicht dus daarom draag ik ze in de training ook.


Is ook het motto van mijn instructrice. Oefenen waarmee je de ring in moet. Het gevoel van rijlaarzen verschilt enorm met die van chaps. Alleen als ik het bos in ga gebruik ik chaps.

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 12:38

Ik vind het met laarzen lekkerder zitten, dan heb ik meer steun aan m'n benen... Ik heb ook een tijdje chaps gehad, maar die waren een beetje te klein, dus iedere keer een heel gedoe om ze aan te krijgen.
Toen ben ik maar weer naar m'n laarzen overgestapt Haha!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 12:48

ik rij met chaps en gewone stevige wandelschoenen eronder. Ik heb ook wel leren laarzen maar die heb ik eigelijk alleen aan als dit nodig is. Chaps vindt ik gewoon prettiger.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 12:54

Ik rijd met chaps, heb stalschoenen eronder van Mountain Horse (de Rimfrost, GEWELDIGE schoenen!! Lachen )
Vind chaps veel fijner als laarzen!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:33

'...mocht bel te dicht langs een boom gaan ...' dáár heb ik nu juist leren laarzen voor aan! Kosten hier maar 50 Euro en een kras meer of minder maakt niet uit, dus...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:50

Ik heb bijna altijd leren laarzen aan. In de zomer ook wel eens chaps. Met alleen schoenen rijden vind ik verschrikkelijk.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:54

ik rij sinds kort weer met leren, daarvoor reed ik met leren maar die moesten opgerekt worden, dus heb toen ruim een half jaar met mn chaps gereden, maar nu heb ik ze dan al weer een paar maanden terug maar ik merk dat alsik een dikke rijbroek heb ik last van mn kuiten heb, en bij een dunne rijbroek niet! Dus het oprekken is niet veel geweest!
Maar ik ben echt super blij met mn laarzen!!! Zo eigenlijk niks anders meer willen!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 16:26

Rubberen laarzen.
Ik krijg binnenkort lederen, omdat ik dat mooier vind Tong uitsteken
En ze zijn ook hoger *LOL*

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 16:45

Ik rijd nu met chaps. Als het erg blubber Koe weer is pak ik mijn rubberlaarzen. En ben aan het sparen voor leren rijlaarzen omdat ik weer wil gaan lessen en oooiiittt nog eens wedstrijden wil gaan rijden.
En ik vind leren supermooi staan. Haha!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:04

Ik heb van de week mijn rubbere rijlaarzen ingeruild voor chaps.
Ik had altijd van die vieze zweetvoeten door die rubbere dingen.
Het enige postieve wat eraan was dat ze wel lekker zaten en dat ze er netter uit zien. Voor de rest alleen maar negatief, in de winter ijskoude zweetvoeten en in de zomer hete zweetvoeten.

Het enige nadeel aan de chaps vind ik dat ik nog moet leren hoe ik ze aan moet doen. En ze zijn een beetje lang, maar voor de rest zijn ze super!!!

Vaarwel zweetvoeten

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:48

Ik vind laarzen echt heel vervelend, dus rij ik meestal met schoenen. Ik heb ook wel een paar chaps, maar die passen niet over mijn stalschoenen en mijn jopher laarsjes zijn nog lek.

Als ik zoveel moed heb om mijn jophers te spuiten ga ik weer met chaps rijden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:49

Ik rij bijna altijd met chaps, ik vind ze lekker zitten en je trekt ze zo aan over je schoenen. Als het nat weer is, trek ik wel eens m'n rubberen rijlaarzen aan. Ik heb van die Aigle Ecuyer XH, die eigenlijk prima zitten. Ik krijg er alleen wel zweetvoeten in. Leren laarzen ben ik niet waard, met rijden kom ik nog al eens te dicht langs een boom en dan zouden er alleen maar krassen op komen.