:? Wat vinden jullie van ons idee? :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:41

Hebben jullie ook geld voor onverwachte dierenartskosten?
Hoefsmid?Inenting misschien?
Wat als jullie het beestje niet kwijt kunnen?
Dan blijf je met de kosten zitten.
Denk daar eerst goed over na.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:42

Tja, ik denk dat je je niet moet vergissen in de opknapkosten, die kunnen aardig oplopen.
Op conditie brengen betekent ws ook ontwormen, goede hoefsmid erbij, goede brok voeren, misschien inenten en dan hebben we het nog niet gehad over het weiland bijhouden, de pony trainen en verzorgen enz, enz.
Hebben jullie zelf alle spullen om een pony te verzorgen en financiele reserves voor als er een dierenarts bij moet komen?
Ik vind het een nobel plan maar of het zo verstandig is??

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:43

En toen bleek de pony ineens behoorlijk verkouden, hoesten... Dierenartskosten 500 euro.
Nog niet ingeënt, nog niet ontwormd... dat kost bij elkaar bij jullie hoeveel?

Verder goed onderdag voor 15? per maand
150 zul je bedoelen. Inclusief brok, hooi?
Pony weer op conditie brengen en opknappen (wondjes die helen, kreupelheid dat moet genezen, enz.) kost zeker 3 maanden als je geluk hebt.

Onverwacht deken nodig voor de pony? Tuurlijk, hoeft niet, maar sommige pony's kunnen niet plotseling zonder deken staan als ze de herfst MET deken stonden. Dan moet je in de winter ook een deken...

Sorry maar het is een slecht idee.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:45

Is dit een 1 april grap? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:46

Ik dacht er net aan Dorine *LOL* Maar ik ben het 100 % met je eens ...

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:53

Als je er geen ervaring mee hebt en je doet het alleen voor het geld zou ik zeggen niet doen. Ga dan via internet je geld op een spaarrekening zetten. Daar verdien je sneller iets mee.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:54

Haha, leuke 1 april grap !
En jullie maar als een waakhond achter jullie scherm zitten he, wie zou er in gaan trappen ? Knipoog

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:47

Oscar schreef:
Haha, leuke 1 april grap !
En jullie maar als een waakhond achter jullie scherm zitten he, wie zou er in gaan trappen ? Knipoog



Hahahhaha ik zie het echt al voor me Knipoog

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:54

Ik heb een Pokemon dejavu Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:02

Ik vind het echt een geweldig idee!!

Let niet op dei zeikerds hier boven Knipoog
die hebben zelf geen paard en weten niet wat het kost.

Maar verkopen voor 750
dat is wel erg weinig.
Je voed hem gewoon niet op, laat hem steigeren en hij is 4000 waard Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:30

Wauw... wat vindingrijk!
Waarom doet niet iedereen dit?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:40

Moomin schreef:
by the way mn vorige moest ook naar utrecht 200 euro , maar ja



tja, mijn paard staat nu in bodegraven, een week stallen, voeren, HEEL VEEL onderzoeken, foto's, verdovingen, nog meer onderzoeken, behandelingen, prikje hier, prikje daar, in stapmolen laten zetten, nog meer rontgenfoto's, gebit bijvijlen, enting, blabla

wat dneken jullie, zou dat 200 euro kosten dames? Haha!
daar teken ik voor dan!!!!!!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 23:21

Sorry maar ik denk niet dat dat zo'n goed idee is. Heb je wel is stilgestaan bij alle kosten die erbij kunnen komen? En je mag van geluk spreken als je voor dat geld een pony kunt kopen zonder te keuren die zonder gebreken is. Ik zou er toch maar is goed over na denken hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:56

Moomin schreef:
by the way mn vorige moest ook naar utrecht 200 euro , maar ja


Reiskosten zeker Haha! Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:08

Een pony verkoop je niet zo 1-2-3 hoor!
En wat als je er nou aan gehecht raakt? Ik zou er zowiezo niet op die leeftijd beginnen. En waarom zou die handelaar niet hetzelfde doen als jullie, lijkt me sterk dat hij elke pony daar voor zo'n lage prijs wegdoet, ze willen er vaak wat aan verdienen.
En wat als zo'n pony onverwacht toch iets heeft wat je bij de aankoop niet kan zien? Dan zit je mooi met de gebakken peren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:31

Yep! En By The Way ... ik heb nog mazzel dat mijn ouders het betalen ... anders had ik allang rood gestaan!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:33

En laat je die pony eerst keuren? Wie weet welke afwijkingen het dier heeft. Nee, ik vind het een raar idee, ga eerst eens bij een handelaar ponies inrijden ed, doe ervaring op en kijk dan weer eens verder.
Want kun je wel genoeg om een pony goed in te rijden tot een betrouwbaar paardje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 13:47

Pauline schreef:
En laat je die pony eerst keuren? Wie weet welke afwijkingen het dier heeft. Nee, ik vind het een raar idee, ga eerst eens bij een handelaar ponies inrijden ed, doe ervaring op en kijk dan weer eens verder.
Want kun je wel genoeg om een pony goed in te rijden tot een betrouwbaar paardje?


Ben ik het wel mee eens. Maar sowiezo, ik zou altijd een deskundig iemand meenemen als je een pony koopt. Ze proberen je gewoon een pony aantesmeren hoor! En straks heb je dat beessie gekocht, en blijkt het erg ziek te zijn, nou daar zit je ook niet op te wachten!

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:38

ja dat is wel leuk maar het is heel moeilijk pony s te verkopen want mensen kopen niet gauw meer een pony ze wachten liever een paar jaar en kopen dan een paard en wat dacht je van dierenarts hoefsmid tantarts stallings kosten ik heb pas zelf een paard gekocht en ik zou je zeggen het valt niet mee

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:48

Pas je op? mijn pony raakte ik ook niet aan de straatstenen kwijt , was wel jong en zag er geweldig uit maar mensen die een pony kopen doen dat vaak voor jonge kinderen en willen dus een pony die heeeel rustig is en makkelijk.
Denk zeker aan verborgen gebreken want eerlijk gezegd denk ik dat de handelaar er op een makkelijke manier vanaf wil omdat ie er zelf geen brood in ziet.
Kijk dus uit wat je doet , want komen er onverwachte kosten die boven jullie pet uitgroeien dan zit je er maar mooi mee.

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:51

weet je nog aan wie je die pony hebt verkocht ik ken namelijk een pony die zo heet