Gezocht: cadeautje voor een paard...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MacBy
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-03-03
Woonplaats: Kerkdriel

Gezocht: cadeautje voor een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 00:03

Oekeej mensen,
Bij deze dus mijn eerste bericht op dit forum (oehhh...wat spannend Tong uitsteken)
Zal ik meteen maar een zinvol bericht van maken, een van de weinige denk ik maar das kleinigheidje...

Paard van liz wordt dus 4 jaar binnenkort in april ergens...
En daar moet ik dus cadeautje voor kopen...
Maar heb geen idee wat ik aan een paard kan geven :S...Wie helpt mij ff uit de brand ?
Hij krijgt al zo een hoofdstel (dat jullie als mensen die met paarden praten anders noemen, maar daar kan ik niets aan doen, voor mij blijft het hoofdstel)

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:09

Nou welkom hoor!

Er zijn zoveel dingen die je kunt kopen, het ligt er natuurlijk ook aan wat ze al heeft? Verward

Maar bijv. een onderlegger met de naam erop geborduurd, of een mooi uitrijdeken?
Laatst bijgewerkt door Jola op 28-03-03 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:10

Ik denk dat je hem het meeste een plezier doet met een flinke zak wortels. Of moet het baasje er ook nog wat aan hebben?

MacBy
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-03-03
Woonplaats: Kerkdriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 00:16

Heeft al zo een hoofdstel en wat van die andere dingen zoals zweep, een ijzeren ring met touw eraan, laarzen die ze net zo goed bij de boerenbond had kunnen halen, elastiekjes, zadel (dit is waarschijnlijk het eerste wat jullie als mensen die met paarden praten ook zo noemen Haha!)...Maar het moet dus eigenlijk iets zijn waar een paard iets aan heeft denk ik...

hmmmz...wat is een uitrijdeken, is dat net zoiets als waaronder ik slaap? alleen dan voor een paard ofzo Tong uitsteken

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:20

een uitrijdeken is meestal van badstof of fleece, wanneer het paard gewerkt heeft en nog nat van het zweet moet hij/zij eerst drogen. Als je direkt het winter- of zomerdeken op zou doen neemt die het vocht op en wordt nat. Dat is ongezond voor het paard omdat hij/zij het dan koud krijgt, waar het weer stijve spieren van krijgt.
Badstof/fleece neemt het vocht goed op en zodra het paard droog is kan/moet het eraf.

Je kan het overigens ook als instapdeken gebruiken, dus wanneer het koud is en het paard met een lekkere dikke deken in de stal heeft gestaan kun jij het gebruiken tijdens het instappen zodat het paard het niet ineens te koud krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:21

Een leuk sjabrak met de naam van het paard erop is nl. ook leuk Tong uitsteken

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:30

Verwen hem eens goed, een lekker lange poetsbeurt geven. Maak zo een soort verjaardags taart met appels en wortels en gedroogt brood enz enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:20

Kratje appeltjes, daar doe je 'm zekers te weten een plezier mee Haha!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 16:04

Of een zak wortels. Dat vinden ze ver uit het leukst hoor!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 16:16

Een BR frontriem met echt swarovski kristallen!
Heeft mijn paard net ook gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 16:17

En Sjuim, ging 'ie juichen? *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 16:22

Nee, hahaha,
hij vond hem heel eng Lovers

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 20:54

Als mijn paardjes jarig zijn dan krijgen ze altijd een verwenpakketje met appels en wortels en brood en selderij, vinden ze heeeeeeeeeeeeel leuk, een paard beseft het namelijk niet he dat ie jarig is maar ik vin het altijd wel speciaal om te doen>

veel succes.....

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:03

[quote="MacBy"]Heeft al zo een hoofdstel en wat van die andere dingen zoals zweep, een ijzeren ring met touw eraan,

allereerst: welkom op t forum.
ehh, denk jij dat je het paard plezier doet met een zweep of een ijzeren ring met een touw eraan Haha! Haha! ....
je kan bv een taartje maken, bv zo: een paar boterhammen op de bodem, dan een paar schijfjes wortel, weer boterhammen, en dan schijfjes appel en een beetje bix of snoepjes ofzo..
een lekkere slobber, of wat gras, een lekkere poetsbeurt of een wandelingetje...
heel veel succes ermee!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:27

warme hap ben ik voorstander van creeer zo:
muesli, slobber, haver mix(bij ons dan dit kun je ook weg laten), zemelen. in ene kruiwagen doen die niet lekt(als het voor meerdere paarden is dan, anders kun je gewoon een grote emmer gebruiken), warm water erbij, mixen en doen, en voeren maar, kan er dan ook tot moes gekookte appels bij doen of wat ook dat het dier lekker vinden, wees creatief:)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:28

SuperMash van Dodson&Horrell .... vind mijn paard absoluut geweldige slobber Tong uitsteken

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 00:29

Haha.. ik zal me er ook even tegenaan bemoeien Lachen
Dat hoofdstel waar mac het over heeft is dus een halster Lachen
Dat touw is vermoedelijk een halstertouw..
En die zweep is om me paard vooruit te krijgen..
Maar baasje (ik dus) vindt kado waar zij iets aan heeft altijd leuk, maar 't moet ook voor 't paardje zijn Lachen die is immers jarig..
Hij krijgt overigens ook een nieuw sjabrak en een frontriem, maar die krijgt ie sowieso wel...
Maarre.. mac niet te duur, mocht je dat van plan zijn..
Enne.. slobber krijgt ie als ie goed gewerkt heeft toch wel Lachen (eigenlijk zelden dus, paardje is beetje lui, of de baas natuurlijk)