Dilemma!! Zo'n leuke andere pony! help me!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Dilemma!! Zo'n leuke andere pony! help me!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 20:40

Ik heb een 5 jr. oude new-forest van 1.45. Heel leuk beestje om te zien. Op het moment gaat het lekker, maar soms zijn er van die dagen...grrr. Het probleem is alleen dat hij een beetje aan de kleine kant is voor mij. Ben zelf rond de 1.70 en krijg vaak te horen dat ik wel een beetje groot voor hem wordt.

Nou is er iemand bij ons op de manege die een D-pony zoekt en waar ik ook wel mee omga op de manege. Ze hadden een pony gekocht maar die is vandaag afgekeurd, dus die moet weer weg. Dus moeten ze op zoek naar een nieuwe. Toen ze die pony ophaalden vertelden ze me dat ze mijne ook leuk vonden, maar dat ze niet hadden durven vragen of ik hem wou verkopen.

Nou is er gister een ongeloofelijke gave pony nieuw binnengekomen. Een E-pony van 1.55. Z2 dressuur en M-springen. Een ruin van 12 jaar oud. Kan super lopen. En die is echt wel leuk!

Wat moet ik doen???

Van de ene kant is het voor mij natuurlijk het beste dat als mn pony verkocht wordt, dat hij op de manege blijft en dit is wel mijn kans....Maar ik kan toch niet zomaar beslissen....Het gaat me ook wel weer aan t hart. En er zijn al meer geinteresseerden in die pony. Wat moet ik doen!!!!!! Ik zit echt in een dilemma....


yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 21:01

Degene waar die E-pony van is, wil hem ook wel ruilen tegen de mijne. Maar dat wil ik liever niet. Dus als we hem kopen, dan gaat hij naar dat meisje van de manege. Ik verkoop hem niet, voordat ik er geschikte vervanging voor heb! Daar is hij me iets te dierbaar voor!!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 21:52

Dat is wel waar...Maar straks vind ik geen leuke pony...en dan ben ik een hele tijd ponyloos...Boos! tis wel moeilijk hoor!) Vinden jullie iemand van 1.70 ook te groot voor een pony van 1.44/1.45???

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 21:56

Tessebes schreef:
De eerste vraag die je jezelf moet stellen, is of je je pony uberhaupt wel wilt verkopen.


Ik wou hem eerder wel wegdoen, omdat hij nogal sterk was en het ging gewoon bagger. De ene week loopt ie super en dan wil ie weer 2 weken gewoon nix. Hij is echt heel wisselvallig...Werd er echt helemaal knetter van. Hij liep gewoon dwars door mn hulpen heen. Deze week ging het wel weer super en dan heb je weer zoiets....Wat is keuzes maken toch moeilijk....*zucht* Boos!:(:(:(:(:(:(

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 22:17

Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik weet zeker dat hij het bij hun wel goed heeft. Ik zie ze dagelijks en het zijn twee zusjes, dus ze hebben altijd wel tijd! Hij wordt dan trouwens maar 1 stal opzij geschoven en ik reed ook altijd op hun vorige pony als ze op vakantie gingen ofzo, dus ik doe hem dan niet echt 'weg', hij blijft nog wel een beetje van mij..! Ik denk dat ik vannacht niet ga slapen....hahaha.


yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 08:33

Als ik em uit het zicht verkoop weet ik helemaal niet of hij goed terecht komt, nu wel! En ik mag hem zeker ook blijven verzorgen en hun helpen met het rijden. Maar vind het sowieso heel moeilijk om iets weer weg te doen...

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 22:00

Ik weet dat het wel goed gaat, want ze heeft er eerder 1,5 week op gereden omdat ik toen ziek was. Maar er is nu ook een andere pony die ze leuk vinden...De eigenaar van de manege handelt namelijk ook in pony´s. En die wil eventueel ook wel ruilen. Maar ik het is sowieso moeilijk om een pony weg te doen, dus ik ga er eerst maar eens heeeeeeeeeeeeeeeeeel goed over nadenken! De pony liep vandaag mee in de springles van ponyclub, dus ik ben even wezen kijken. Dat beestje springt met gemak de staander uit!! echt super braaf. Deze week mag ik hem rijden Haha! dus ik houd jullie op de hoogte!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 17:15

Ik hoef niet zo nodig wedstrijden te rijden, daar heb ik ook niet de mogelijkheid toe, omdat we geen trailer hebben/willen. Dus dat is op zich geen probleem. Wat wel een probleem is dat ik over 3 jaar ga studeren en dan moet hij waarschijnlijk sowieso verkocht worden. Ik ben nu 16. Mijn hart ligt trouwens ook meer bij de pony´s. Als ik een paard zou nemen, dan zou dat 1 van rond de 1.60 en ik heb geen zin om voor die 4 centimeter meer 50 euro per maand extra stalling te betalen. En ik moet dat ook bij de LR rijden op dinsdag en anders rijd ik bij de PC op vrijdag en dat komt me veel beter uit. Vanavond ga ik rijden. Ben vanmiddag eerst in de buitenbak wezen rijden met Baloe en daarna nog even naar buiten. Hij was echt super braaf, maar wel nogal stijf. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleeke, Sintara en 152 bezoekers