Waneer dalen de ballen in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Waneer dalen de ballen in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:42

Ff een mannen vraagje... Mexx is nu 10 maanden en ik heb nog geen balletjes tussen al dat haar kunnen ondekken... Op welke leeftijd dalen de ballen in??

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:11

Ergens tussen de 8 maanden en 1,5 jaar. De één is er wat vroeger bij dan de ander. Ook hoeven ze niet tegelijk in te dalen, soms zie je alleen de linker, de volgende dag alleen de rechter.
Het zijn net pinpongballen Lachen.
Overigens àls ze dekken kàn het ook raak zijn, dus niet meer met 'meisjes' laten 'spelen' Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:28

ik moet dus nog even geduld hebben..was al bang een ruintje te hebben aangeschaft Haha! Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:35

Overigens kan het indalen ook wat moeilijk verlopen door een te smalle indaalschacht. Je paard kan hier dan pijn aan krijgen en zal vreemd gedrag gaan vertonen in de zin van rondjes draaien en naar zijn achterbenen happen. Is er na 1.5 jaar nog niets te zien dan zou je de DA eens moeten laten voelen of het geen klophengst is (ballen blijven in de buikholte steken). Ook een klophengst is vruchtbaar in tegenstelling van wat vaak beweerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:41

Joh sugarmis wat heb jij een hoop verstand van mannelijke delen Haha! whahahaa ...

Ik zal het in de gaten houden... heb er bij ry eigenlijk nooit op gelet die kwamen gewoon , maar aangezien we met mexx toch wel wat willen fokken , zit ik op die ballen te wachten whahahaa

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:53

Debo schreef:
Joh sugarmis wat heb jij een hoop verstand van mannelijke delen Haha! whahahaa ...

Ik heb alles bij mijn hengstveulen tot in detail kunnen volgen, vandaar.

Overigens moet je niet te vroeg beginnen met dekken, want het veelvuldig springen op de merrie van een onvolgroeide hengst kan rugproblemen gaan geven.
Blijft de vraag: wat is vroeg en veelvuldig Verward
Maar hierover is op internet veel te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:55

Sugarmiss schreef:
Overigens moet je niet te vroeg beginnen met dekken, want het veelvuldig springen op de merrie van een onvolgroeide hengst kan rugproblemen gaan geven.
Blijft de vraag: wat is vroeg en veelvuldig Verward
Maar hierover is op internet veel te vinden.



ow maar ik ben nog niets van plan hoor laat m eerst nog ff baby zijn Haha!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:57

Euh? Hoe kan het dan dat bij mijn toen3 maanden oude hengstveulentje er al duidelijk voelbaar 2 ballen onder hingen? Die was dan erg vroeg zeker?!?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 19:36

De mijne heeft sinds een paar maanden eindelijk 2 ballen, die is bijna drie.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:02

normaal tussen de 6 a 7 maanden en 1.5 jaar
maar zoals al gezegd is boven mij , de ene is er errug vroeg bij en de ander errug laat
een ex verzorgpaard van me was 4 jaar en 4 maanden toen hij bedacht dat ballen buiten horen te hangen

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:23

Koos was ook een kleine klophengst... Hij was ong. 3 jaar toen wij hem lieten castreren:
Eerst kwam de DA ff langs om te 'voelen' of hij er wel 2 had...mja dat was dus niet het geval, hij had er op dat moment maar 1... De DA zei dat hij hem dan operatief moest verwijderen, dus 2 weken later hebben wij dat laten doen (was overigens heel komisch, want koos moest op de 'normale' operatie tafel liggen, een shet van zo'n 120 kg op een klein plankje van 1 bij 1, haha)...
Wat blijkt nou: In die 2 weken heeft dat andere balletje zich ook laten zien en had ie er opeens toch 2... hele operatie voor niets dus, maja... zo zie je maar weer... je moet gewoon geduld hebben Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:07

Mexx hoeft zich gelukkig geen zorgen te maken dat zijn balletjes erafgehaald worden wahahaha .... maar ik zal het in de gaten houden... hij heeft nu ook wel erg veel haar mischien dat ik ze daarom nog niet tegen ben gekomen... Haha!