peesbeschermers of pijpekousen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-01 20:05

Peesbeschermers of pijpekousen
doel: springen

Ik ben naar een winkel geweest en daar gaf men het advies om pijpekousen te halen i.p.v. peesbeschermers, omdat pijpekousen rondom beschermen, want wat als hij met de voorkant van zijn been de balk raakt?

oke daar zat wat in, dus ik vroeg het aan m'n instructrice. Zij gaf de voorkeur aan peesbeschermers, omdat die de gevoelige delen beter beschermen dan pijpekousen, de voorkant is toch bot.
oke daar zat dus ook wat in, wat moet ik doen?

Ik dacht zelf eigenlijk toch aan peesbeschermers
R@chel

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 20:07

jebedoelt pijpkous? zonder e Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 20:09

peesbeschermers.
Voor de balk heb je meestal nix nodig, het gaat over het aan tikken van de achterbenen op de voorbenen dus waar de pezen zitten.
Dit kan zeer gevaarlijk zijn voor je paard en met peesbeschermers heb je daarmee dus de beste bescherming.

Ik denk dat dat mens in de winkel een cursusje nodig heeft hoor.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 21:28

Als je je paard wilt beschermen tijdens het springen kun je denk ik ook springschoenen én peesbeschermers gebruiken, springschoenen voor dat randje boven de hoef.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 21:51

Ben het met Corinepgek eens. Pijpkousen zijn meestal ook wat dunner van materiaal (tenminste de gene die ik ken) dus ik vind peesbeschermers beter. Het lijkt me voor een paard ook wel lekker zitten.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 14:10

Peesbeschermers
zijn er voor om de pees (aan achterkant van de voorbenen) te beschermen. Zo voorkom je dat je paard per ongeluk met zijn hoef tegen zijn pees stoot en dus ernstig verwond wordt.

Pijpkousen en strijklappen(achter)
zijn ervoor om de kogel van de benen van het paard (dus de binnekant) te beschermen. Hiermee voorkom je dat het paard steeds met zijn voor- of achterbenen langs elkaar 'strijkt'.

Ik zou gewoon peesbeschermers nemen. Die zijn volgens mij het veelzijdigst.
Als je paard last heeft van strijken zou ik toch pijpkousen kopen ipv peesbeschermers.

Groetjes,

Ellen en Lurano

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 15:23

Peesbeschermers is mijn voorkeur en dan van die stevige en goede van Eskadron. Party!!

Springschoen is eigenlijk niet nodig tenzij je paard het randje openstrapt. Hoe meer je aan zijn benen gaat hangen hoe meer afleiding dit kan hebben. Voor met springen als ze niet helemaal lekker zitten gaan ze heel erg klapperen heeeeel irri is dat. Frusty

Succes ene vergeet geen strijklappen voor achter??

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 18:01

Heb je al een keuze gemaakt?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 21:46

'ondersteunen' peesbeschermers de pees ook? Verward

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 11:37

Ja ik kies voor peesbeschermers en strijklappen. Ik denk dat ik de peesbeschermers van Br neem, dat verschilt weinig met die van eskadron,

bedankt voor jullie advies,

Pling R@chel Pling

kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 11:50

peesbeschermers ondersteunen de pees niet. Ze beschermen ze alleen, vandaar ook de naam. Ondersteunen doen alleen bandages, zover ik weet.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 13:19

Ik zeg ook peesbeschermers,pijpkousen kan je beter voor dressuur gebruiken,trouwens als je op jumpings rondkijkt zie je ook alle paarden met peesbeschermers en springschoenen. Party!!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 13:24

Wat je wel kan kopen dat rondom helemaal beschermt en ondersteunt zijn van die speciale peesbescherms die precies in bandages zitten(je ziet ze veel bij Westernpaarden),ik weet niet precies hoe deze heten,ze zijn wel vrij duur,250 gulden ongeveer,groetjes ps:(ze staan ook op divoza)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 13:43

ff offtopc
lientje wat heb jij een leuk user icon is dat je eigen paard?

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 14:18

nee heb hem van een bepaalde site afgehaald ik vond hem ook heel mooi,bedankt,groetjes