Mondhoeken liggen open

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Mondhoeken liggen open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 17:53

Ik zag gisteren dat Nuala korstjes heeft in haar mondhoeken. Zal wel aan mijn bit liggen, is ie dan te klein? En zal ik dan een bit kopen van een halve cm groter? Of gelijk een hele centimeter? Vind het altijd zo moeilijk om te zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:00

Ik had het eerst ook met Novalee. Toen heb ik er wat vaseline opgedaan voordat ik het bit indeed. Nu heeft ze er geen last meer van.Maar bij mij ligt het niet aan het bit. Misschien kan je een keer de vaseline proberen en als dat niet helpt toch maar een ander bit ...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:05

Het KAN natuurlijk ook aan je bitringen liggen, rijden die meiden daar nog mee?
Er kan namelijk een stukje vel door de gaten in het midden klem komen te zitten?
Verder heb ik geen idee hoor. Succes!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 18:08

hhmm ja dat zou ook kunnen inderdaad, alleen die meiden hadden al heel lang niet gereden toen ik het opmerkte, en ik dus wel. Ik rij met dat andere bit wat ik eigenlijk vanaf het begin al net aan vond..
Misschien moet ik wel gewoon 2 nieuwe bitten kopen! (wanneer was dat Tentenkamp ook alweer Paula?)

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:12

mijn paard heeft dit eerst ook een tijdje gehad, met zalfjes kreeg ik het niet weg, en heb de neusriem hoger gedaan en nu is het over..

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 18:29

Haar neusriem zit veel hoger, het is een dressuurriem, dus daar zou het niet van kunnen komen denk ik.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:32

Esme_27 schreef:
Misschien moet ik wel gewoon 2 nieuwe bitten kopen! (wanneer was dat Tentenkamp ook alweer Paula?)

Ik meen dat dat 16 april begint......
We moeten maar heen ja!

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:37

waa is daat tentenkamp?!

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:47

Of eens goed in de gaten houden als ze rijden. No offence maar kapotte mondhoeken komen niet zomaar ineens!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:54

kijk ook ff of de mondhoeken niet droog zijn als het wel zo is insmeren met uiercreme of vaseline worden en blijven ze lekker soepel van, ik doe dit iedere dag bij mijn paard hij vindt het heerlijk en hij heeft dus ook geen last van kapote mondhoeken, maar het kan ook aan het bit liggen jah. als je ongeveer 1 vinger over houdt aan alle bij de kanten is er neit aan de hand.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 21:57

Ik denk dat mijn bit idd niet breed genoeg is, ik kan er geen vinger tussen leggen. Hij zit echt nét goed. Haar mondhoeken zijn idd heel erg droog, dus zal ze ook even lekker insmeren!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:04

een te dik bit wil ook wel es de oorzaak zijn!! Omdat je met de neusriem zn mond als het ware om het bit heen klemt.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 22:05

Hhhmm dat vind ik ook een goeie, ik rijd namelijk met een dunne dubbelgebroken trens, maar mijn verzorgsters rijden met een dikke enkelgebroken trens, die écht dik is. Ga toch maar wat anders halen! Beiden bitten gaan dus de deur uit!

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:05

Kiara schreef:
Het KAN natuurlijk ook aan je bitringen liggen, rijden die meiden daar nog mee?
Er kan namelijk een stukje vel door de gaten in het midden klem komen te zitten?
Verder heb ik geen idee hoor. Succes!


Dit had ik ook bij mijn vorige pony, daarom hadden we allereerst een anders bit gekocht, een D trens dus, en veel uierzalf smeren, of speciale van de dierenarts (bruine kleur), ik moet wel zeggen dat het altijd bleef bij de mijne, als je bv veel reed en sprong ofzo, ging het soms terug open maar als je het goed bijhoud gaat het niet meer open liggen, veel succes.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:07

Het gebruik van vaseline in combinatie met een bit, raad ik af: door het gebruik van vaseline word het 'vlees' van de mondhoeken week en heb je kans dat je het doorschuurt. Het best kun je na het rijden de mondhoeken een beetje insmeren, maar zeker niet vlak voordat je gaat rijden.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:50

Ik vind het zowiezo raar om je paard met verschillende bitten te rijden. Waarom niet gewoon 1 hoofdstel en 1 bit?

brentje

Berichten: 148
Geregistreerd: 19-02-03
Woonplaats: Bovenkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:54

hey hallo,

Mijn pony had het ook maar het hoefd niet te komen door dat je bit waarschijnlijk te klein is het kan ook komen dat je, teveel in de mond van je paard hangt. Je klan een groter bit proberen en je kan ook uierzalf erop doen maar ik denk dat het mer komt doordat je teveel in de mond zit met rijden/mennen Groetjes brentje

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 23:04

Pellie schreef:
Ik vind het zowiezo raar om je paard met verschillende bitten te rijden. Waarom niet gewoon 1 hoofdstel en 1 bit?


Ik heb 2 verzorgsters die rijden met een ander bit en ander hoofdstel dan ik. Ik rijd zelf met mijn Kieffer hoofdstel en omdat ik die graag netjes wil houden mogen zij die niet gebruiken, dan is ie namelijk binnen no-time kapot dat weet ik zeker. Verder rijden hun met een zachter bit met bitringen, omdat ze ietsje ruwer sturen, en ik rijd met een wat scherper bit zonder bitringen.

Ik ga op Hyodrama Tentenkamp gelijk kijken naar 2 nieuwe bitten, ik weet ook al wat ik ga kopen, en ik denk dat dat een verbetering zal zijn.