k&k bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-01 13:13

ik overweeg om morgen een k&k conrad ultra dubbel gebroken bit te gaan kopen. heeft dit bit ook een hoger kopergehalte? hebben jullie goede ervaringen met dit bit? is dit bit beter dan een gewoon goedkoop dubbel gebroken bit?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 13:20

Ik heb het bit net voor mijn jong eijslander. Vergelijken met andere bitten kan ik het niet maar ze loopt er goed op, schuimt lekker. Het bit lijkt haar goed te bevallen en mij dus ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 13:22

hoi
Ik heb hem vorige week ook gekocht maar ik merk dus geen verschil met men goedkope versie.
Ik hoor van andere dat die wel verschil merken met de goedkope uitvoering.
Ik weet niet waar jij ergens woont en wat voor maat je zoekt maar als je wilt kun je de mijne wel over kopen. Die is 13 cm lang en 18 mm dik.En koste 159.95

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 13:50

ik heb dat bit ook maar bij mij werkt hij eg goed...... queen stoot goed af en laat lekker los wat ik eerder bij een gewone bustrens niet had..... je moet wel oppassen met de ringen van de watertrens... queen heeft er allemaal wondjes van gekregen.... jemoet die ringen eg heel goed schoonmaken elke dag...... maar voor de rest is het een super goed bit

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 15:30

K&k schijnt goede bitten te verkopen. Ik weet niet of ze echt beter zijn dan de goedkopere versies van andere merken?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 15:49

Ik heb gewone de RVS versie a 29.95. Loopt Barbiano super op. Lekker smakken goed schuimen echt heel fijn. Hij begint al te smakken voor hij zijn bit in krijgt heel grappig.

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-01 18:58

hi running,
bedankt voor het aanbod, maar ik heb een 11.5/12 cm bit nodig...
de k&k is het enige bit dat ik zag met een rond middenstuk. zijn er ook goedkopere bitten die dit hebben?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 23:00

Ja er zijn ook goedkopere bitten die dit hebben. Ik heb er een poosje terug eentje gekocht bij een plaatselijke ruitersportzaak voor 49,95.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 23:35

Ik heb er ook een en die bevalt mij eigenlijk best. Wel moest ik 'm een maat groter nemen dan m'n oude enkel gebroken bustrens, dus misschien moet jij daar ook rekening mee houden. Verder lijkt mij dat ronde middenstuk prettiger voor het paard dan een plat stukje. Als het goed is heeft K en K er patent op en mag het niet meer nagemaakt, dat is in het verleden wel gebeurd, dus af en toe kan je een goedkope namaakversie met rond middenstuk tegenkomen. Ik heb geen last van kapotte mondhoeken, misschien omdat ik een maat groter heb genomen. Ik weet eigenlijk niet of het een hoog kopergehalte heeft, sommige paarden zijn daar gevoelig voor en krijgen blaren in hun mond, zoals Julius van Heike kreeg. Op de site van Heike kun je daar meer over lezen.