Hoeveel vragen voor dribbel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-01 11:07

Zoals sommige wel weten (staat op bokt) wil ik dribbel gaan verkopen. Maar wat kan ik vragen voor hem? Shetlander, 2 jaar, zwart, geen aftekeningen, word ong. 90 a 95 cm. houd heel erg van springen en springt ook hoog en ver over balkjes heen, loopt best wel mooi. Heeft een registratie bewijs.
Ik eis iniedergeval een goed thuis, maar hoeveel kan ik voor hem vragen? Weet iemand dat?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 11:40

wat de gek ervoor geeft in principe.
Hij is toch een klophengst? Ik denk dat veel kopers dat als een probleem zien.

Ik gok op max 500 (hij is verder nog helemaal onbeleerd toch?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-01 11:43

Ja het is een klophengstje.
En onbeleerd, ja, hij is pas 2. hij kan dan wel de gewone dingen zoals voetjes geven, halstermak, hij is een beetje gewend aan een bit en hoofdstel. poetsen enz. is hij wel allemaal gewend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 15:03

Omdat het een klophengst is is hij een stuk minder waard hou daar rekening mee. Een event. castratie wordt daardoor veel duurder en zonder te castreren wordt hij te lastig want jij kunt hem nu zelf ook al amper de baas.
Heb je er al over nagedacht om hem gewoon weg te geven aan iemand die hem een goed tehuis kan bieden? Ik denk dat dat nog best moeilijk zal worden nl. Misschien kun je hem te koop aanbieden op een paardenmarkt.
succes er mee

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-01 15:21

Er zijn heus wel meer shetlanderklophengsten. En die gaan ook niet allemaal naar de markt. iniedergeval mijn dribbel niet. En dat ik hem amper de baas kan, dat ligt ook aan mezelf. Hij moet gewoon op een wei kunnen, net als bij zijn vorige eigenaar, dan is er niks aan de hand..

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 15:35

Je kunt er nog geen 500 voor vragen denk ik. Voor de geregistreerde en beleerde merries van 1.05 kregen we hier net iets meer dan 500, dus ik zou het als ik jou was onder de 500 houden. ( Ik vergelijk het alleen maar, je moet het zelf weten hoor Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 15:35

Wat ik bedoel is dat Dribel niet echt geschikt is voor jonge kinderen als klophengst. Misschien is hij dat wel na een operatie maar dat is bijzonder duur. Zo blijft er maar een kleine doelgroep over die eventueel wel interesse zou hebben in een dergelijke shet. Dat maakt de verkoop er niet makkelijker op, dat bedoel ik ermee.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-01 15:57

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dribbel op 2001-07-21 18:23 ]</font>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 16:28

Ik vindt dat een nette richtprijs!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 16:36

wat is het precies een klophengst heb er nog nooit van gehoord ja ben blond hehe Verward Clown Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 16:59

Ik heb een keer een twee jarige Shetland hengst (met papier) verkocht voor 250 gulden, incl. afleveren. Dat was 2 jaar geleden en ik weet dat het heel moeilijk was om hem toen te verkopen. Dit soort ponies liggen nou eenmaal niet zo op de markt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 14:59

Een moeilijke beslissing om je pony te verkopen, nietwaar? Jammer dat het een klophengst is, want die zijn inderdaad erg moeilijk te verkopen. (klophengsten zijn hengsten waarbij de zaadbal(len) niet zijn ingedaald waardoor de castratie een echte en dus zware en dure operatie moet worden. Het zijn in omgang hengsten maar zijn dacht ik niet vruchtbaar). Shetlandhengsten zijn zonder stamboekpapieren al moeilijk te verkopen omdat ze toch meestal geschikt moeten zijn voor kinderen omdat ze niet voor de officiele fok ingezet kunnen worden. Ruintjes zonder papieren liggen een stuk beter in de markt, merries nog wat duurder maar klophengsten zijn erg moeilijk te verkopen, vooral als de jouwe nog groen is.
Ter vergelijking; [***] kochten we als 2 of 3-jarige zonder papieren als onbeleerd levensgevaarlijk hengstje voor 225 gulden wat eigenlijk al te duur was. [***] hebben we als 5-jarige onbeleerde ruin zonder papieren voor 500 gulden gekocht. Eigenlijk ook te duur. Ze zijn allebij zwart er 96 en 101 cm hoog, dus in de richting van jouw pony. Het klinkt hard maar ik denk dat je voor jouw Dribbel 150 tot 200 gulden kunt vragen. En het is dan misschien nog beter om hem weg te geven in verband met de hoge castratiekosten.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 16:28

Volgensmij zijn klophengsten WEL vruchtbaar maar is het erfelijk, dus wordt er meestal niet mee gefokt. Pinky was ook (bijna) klophengst geweest, toen hij gecastereerd werd was er 1 bal nog maar net ingedaald, 3 keer zo klein dan de andere.
Gelukje dus...

Ik denk dat je met 300 kunt beginnen. Mochten ze er iets vanaf bieden, maar een goed tehuis hebben, waarom zou je het dan niet doen? Ik denk immers dat het je om een goed baasje gaat, en niet om het geld...

Groetjes KIm