gezocht: een superbrave KINDERpony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 07:46

Ja, de inmiddels 17-jarige pony van 1.30 van m'n vriendin. Zij kregen die als totale leken toen die pony 3 jaar was, zo van de Zuidlaardermarkt. Bleek het een eerste premie B-welsh te zijn, goed papier, mak, eerlijk enz. Dit was dus puur geluk, want hun vader wist niets van paarden.
Ze hebben er enige veulens mee gefokt (pony was drachtig toen ze haar kochten), en nooit is ze kwaad gewest.

Verder dus een inmiddels 4-jarige haflinger, die mensen hebben haar tegen m'n advies in als 3-jarige groene gekocht. Het eerste half jaar was een drama, ze dachten deze wel in te kunnen rijden, maar begrepen de pony niet. Telkens vielen er mensen af, soms wel 4 kinderen!!! op een middag. Daarna hebben ze mij gevraagd om eens te kijken.Nu zijn we een half jaar verder en zit er geen kwaad in. Verkeerd begrijpen van een dier kan ook levensgevaarlijk zijn!!!!
Iedereen kan er zo op weg rijden. Alleen krijgt ze straks haar eerste veulentje, en ik heb al verteld dat dat wel eens tijdelijk een wat bijterige pony op kan leveren.

Het enige nadeel van deze pony's: ze zijn niet te koop. M'n vreindin leent de pony wel eens uit aan familie, of laat er kleine kinderen op rijden, maar verkocht wordt ze niet.
Als zulke pony's verkocht worden, dan blijven ze vaak in de familie of bekenden, je moet heel veel geluk hebben dat j zo'n pony kunt kopen.


germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 11:03

Ik zou me echt niet vastpinnen op leeftijd. Ik heb een aantal zeer makke pony's gezien van 5/6 jaar. Als je zo eentje kunt kopen, dan heb je een gouden pony. Maar ze zijn er niet veel.
Het is wel waar dat de meeste oudere ponys de streken wat meer kwijt zijn. En gelukkig kan een pony van 20 ook nog jaren mee vaak. Ook een makke van 20 zou ik niet afslaan.
De vorige ponyvan mensen die ik ken is 33 geworden, nooit ziek of wat dan ook. Dus 33-20 is nog 13 jaar, en meestal ben je er dan wel uitgegroeid.
Helaas hebben ze nu een 7-jarige vervanger gekocht waar geen rem op zit (tenminste niet voor de kinderen, met gehang aan de teugels gaat de tong er uit en laat de pony zien dat ze pijn heeft enn dus gaat ze rennen, geen fout van de pony, maar een kinderruiterfout). De pony is gewoon te pittig waardoor er aan de teugels gehangen 'moet' worden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers