paarden bij elkaar zetten??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 10:12

Geen haar op mijn hoofd! Dat uitlaten vechten. Ik heb twee paarden, zelf en op het moment een derde op stal maar ze gaan allemaal apart los. Mijn paarden kunnen wel samen, maar dan gaan ze zo tekeer, dat doen we maar zelden. Mijn schimmel slacht alle andere paarden af dus da's echt geen optie

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix


UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:00

Nou iedreen moet het zelf weten, maar ik wil het risico niet lopen dat er wat gebeurd. Ik heb mijn paard, zal wel een hele foute opmerking zijn, om op te rijden en zodra hij een blessure oploopt waardoor dat niet meer zou kunnen snij ik mijzelf behoorlijk in de vingers! En daarbij hou ik ziels veel van mijn paard, ik zou het mijzelf nooit vergeven als er iets met hem gebeurd wat ik had kunnen voorkomen. Los laten met een ander paard dus...en dan hebben we het nog niet over de andere partij, die het waarschijnlijk nog meer voor zijn kiezen krijgt. Kortom uitlaten vechten, geen optie voor mij!

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:46

irish_lady schreef:
Ja UniferB idd een hele foute opmerking, want op het moment dat jouw paard beter in zijn vel zit door sociaal contact met anderen ben jij degene die daar de vruchten van plukt.! En een blessure kan net zo goed op stal gebeuren als in de paddock/wei. Het is niet voor niets dat topruiters teruggekomen zijn van het binnen houden en alleen houden van paarden.


Zoals ik dus al mijn paard kan niet sociaal zijn! Hij is assoicaal groot gebracht. Zie dat er na 6 jaar maar weer uit te krijgen. Hij heeft dus nooit als jaarling met andere gestaan. Is hengst geweest tot zijn 4e, heeft ook gedekt. Hij kent het dus niet. Niet ieder paard heeft een normale jeugd gehad. Wie zegt er nou dat mijn paard niet goed in zijn vel zit omdat hij niet met een ander los kan staan?

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix


UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:49

irish_lady schreef:
Juist Sjuimpje dat bedoel ik! Het is zooo belangrijk voor een paard om echt sociaal contact te hebben. Vooral bij de jonge paarden!


Ja, maar dan moet het wel kunnen

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 12:52

Wij hebben wel genoeg ruimte, maar dan gaat het met mijn ene paard als nog niet goed.

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:56

sweetieponys schreef:
Ik heb ook zo iets mee ge maakt. Een vriendin kwam met haar pony een paar dagen bij mij staan i.v.m. met de kermis en de dronken mensen die er rond lopen. Nou is moonlight 5 jaar en een merrie en paledo een ruin van 6 jaar. We hadden ze samen in de wei gezet en de eerste 10 minuten ging het goed! Maar daarna heeft paledo moonlight helemaal in elkaar geramd! Echt waar het was te zielig voor woorden. Moonlight lag op meerdere plekken open en er waren echt stukjes vlees uit. En de hoeven stonden helemaal in d'r. Toen hebben we moonlight goed ontsmet en verwend en verzorgt en hebben haar toen in een andere wei gezet. We hebben ze niet meer bij elkaar gezet. Met rijden ging het wwel gewoon goed.


Dat bedoel ik nou Heerlijk he, die paarden bij elkaar

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:05

Sjuimpje schreef:
Wij hebben een ruin die dus echt niet met anderen ruinen samen kan...
Die gaat dus gewoon met zijn moeder, dat gaat best.
Hij houdt haar overigens wel bij het hek, grenzend aan de paddocks met de andere paarden vandaan. Zeker als er nieuwe paarden op stal zijn.


Zo een heb ik er dus ook. Helaas hebben wij zijn mamma niet dus staat ie alleen. Het is niet anders.

Vraagje; als ik nu een topic zou openen met de vraag "Ik zou zo graag mijn paard met een ander los willen laten, maar niemand wil omdat hij alle andere in elkaar trimt". Wat zouden dan de reacties zijn? En zou een van jullie je paard opofferen om die door die van mij in elkaar te laten trimmen?

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 11:20

Sjuimpje"]
[quote="UniferB"][quote="Sjuimpje schreef:
Wij hebben een ruin die dus echt niet met anderen ruinen samen kan...
Die gaat dus gewoon met zijn moeder, dat gaat best.
Hij houdt haar overigens wel bij het hek, grenzend aan de paddocks met de andere paarden vandaan. Zeker als er nieuwe paarden op stal zijn.


Zo een heb ik er dus ook. Helaas hebben wij zijn mamma niet dus staat ie alleen. Het is niet anders.
[/quote]
Ik denk wel dat die ruin van ons met andere merries ook zou kunnen...
Alleen heb ik verder nog maar 1 merrie, en die gaat altijd met Ozep.
Die kan hem mooi koest houden.
[/quote]

Heb helaas geen merries. Misschien moet ik maar een lekker ding voor hem kopen

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers