Hoofdstel als halster bruikbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Hoofdstel als halster bruikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 08:49

Dag, zag in de Hu und Hott cat. Australische hoofstellen waar je het bit met riempjes eenvoudig verwijderd, en zo een halster ervan kunt maken.
Alleen hebben die dubbele keelriem, niet zo handig voor fjordjes. Zijn er ook andere hoofdstellen waar dit mee kan? Vind ik die ergens op internet?
Dag, Esther

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 09:03

Dat is volgens mij voornamelijk bedoeld voor bij het endurance, tenminste, daar zag ik het voor het eerst, zo kan het paard tussendoor drinken zonder dat ellendige bit in. Ik weet niet of ze daarvoor gemaakt zijn, maar ze worden er in ieder geval wel vaak voor gebruikt... misschien weten anderen nog iets over halster-dinges Haha!
Groetjes Ilse

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:35

Ja, die uit Australie zijn idd speciaal gemaakt voor endurance.
Je kan ook zo'n halster/hoofdstel kopen (overigens ook voor endurance) van dat gewone halsterspul (jesses, hoe heet dat nou ook al weer) daarbij klip je het bit er ook zo af en is het een halster, deze zijn wel een stuk ruimer en vind ik niet zo denderend om te gebruiken bij het rijden, die leren uit Australie zitten wat beter aangesloten.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:53

(mischien offtopic)
Soms zie ik ook wel paarden lopen in een weiland met gewoon nog het hoofdstel om (met bit dus) maar dan niet de extra neusriem.
Waarvoor mag dat dienen dan?

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 12:12

Geen idee, jolanda. heb via google 1 winkel gevonden die deze hoofdstellen verkoopt, en Hue en Hott dan. Lijkt me zo rot voor zijn manen (fjord) om 2x die riem achter zijn oren te hebben....
Lijkt me verder wel handig...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 12:12

hoi,
die vind je bij verschillende paardenzaken (www.divoza.nl) en bij de zadelmarkt( www.zadelmarkt.nl) let bij de laatste alleen wel goed op de kwaliteit...