Hulp bij het aanleggen van bandages

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Hulp bij het aanleggen van bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 01:34

Klinkt waarschijnlijk nogal dom, maar zou iemand mij een verkorte cursus bandageren kunnen doen? Ik ben eigenlijk altijd meer van het rondom in de peesbeschermers/strijklappen geweest, maar ik heb nu goede voornemens om sam ook maar eens in de bandages gaan rollen.

Ik heb een prachtig setje op de kop getikt van een creme chabrak met een wit randje en gouden piping, met 3m creme stal/werk/reis bandages met klitteband.

Mijn vraag is nu hoe ik deze het beste om kan doen (waar beginnen?) en of het niet beter is om er toch onderlappen onder te doen (volgens de winkel hoefde het niet) En moet er nog zo'n extra klittebandje om?

Kortom hoe en waarmee bandageren jullie???

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 01:41

een maand of 2 terug heb ik het in een topic helemaal uitgelegd... zal ff zoeken

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 01:41

Alvast bedankt!!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 01:42


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 01:44

Persoonlijk geef ik voorkeur aan het gebruik van onderlappen,
die verdelen de druk nog veel beter en als je die van Eskadron neemt voeren ze ook nog de warmte veel beter af.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 01:46

daarom had ik er ook neerget: "bij fleece hoeft het niet perse" het is dus niet heel erg nodig, maar wel beter om wel te doen

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 09:12

en vooral veel om stoel en tafelpoten oefenen Haha!

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 10:57

Sjuimpje schreef:
Persoonlijk geef ik voorkeur aan het gebruik van onderlappen,
die verdelen de druk nog veel beter en als je die van Eskadron neemt voeren ze ook nog de warmte veel beter af.


Is zo'n extra klittebandsluitinkje nog nodig, het lijkt me grote elende als ze tijdens het rijden losgaan? En heb je nog voorkeuren in bandages: Fleeche, elastisch of die stal/werk/reis ?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 14:14

ik heb zelf fleece bandages en vind ze heerlijk, je kunt ze overal voor gebruiken, tijdens het rijden, op de trailer met grote lappen eronder en op stal met lappen eronder.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 15:24

Elastisch vind ik dus echt knudde, ik ben denk ik niet de enige aangezien ze bij sommige winkels niet eens meer te verkrijgen zijn.
Fleece kan wel, maar persoonlijk vind ik de gewone 3 meters nog het fijnste.

Ik gebruik nooit een reserve sluiting er om heen. Heb nog nooit last gehad dat ze los gingen.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 15:33

Okee, bedankt voor alle info, ik zal eens lekker gaan oefenen en als het weer wat beter wordt zal ik de uitkomst wel eens met foto's showen. (onze binnenbak is te donker voor mooie foto's met de digi)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 16:18

Zolang het klittenband van de bandage zelf nog goed genoeg "klit" heb je zo'n extra bandje erbij niet nodig. Als je goed bandageert blijft t zitten. Of je moet supernetjes willen zijn natuurlijk en als dan het bandageklitteband een klein beetje los begint te laten (krijg je zo'n flapje) kun je dat wegwerken met zo'n bandje.
Succes met oefenen Haha!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:53

Maakt het dan wat uit als je geen onderlappen bij die elastische bandages eronder doet? En wat zou er gebeuren als je dat niet doet?
Volgens mij hebben we nl elastische bandages voor Susan (die ze 1 keer per jaar om krijgt, als ik weer eens zin heb om te tutten Knipoog ) Maar we hebben geen onderlappen, die zitten er dan dus ook niet onder.
Wat is dan het grote probleem Verward