Wat is het ergste wat er buiten jou weten om is ..

Moderators: C_arola, SayaJones, Apple, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sprinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:21

Toen Evita nog niet mijn eigen paard was, maar mijn verzorgpaard, stond ze samen met haar veulen, een jong paard en een Shetlander op een stuk land dat niet dicht bij het huis van de eigenaar lag. Die man kwam er wel 4x per dag langs om zijn dochtertje naar school te brengen en op te halen. In november zijn er toen een stel jongens 's avomds bezig geweest met vuurwerk. Steeds naar de paarden toe gooien omdat die dan zo leuk in paniek weg renden. Het jonge paard reageerde het felst, en daar gingen ze dus het meest achteraan. Ik kan dit dus echt niet begrijpen!
Niemand heeft hiervan iets verteld aan de eigenaar, hoewel de mensen die in de buurt woonden het wel gezien hadden en de politie hebben gewaarschuwd. Die jongens waren natuurlijk vertrokken toen ze de politie aan zagen komen. De eigenaar heeft de volgende dag wel gezien dat de paarden zich in het zweet hadden gelopen, maar zocht daar niks achter. Begin december heeft hij ze naar huis gehaald, ivm vuurwerk. Op oudjaarsavond had hij ze gewoon binnen staan, net als andere jaren, en hij verwachtte ook geen problemen. De volgende ochtend was dat jonge paard dood, een hartstilstand van de stress.
De eigenaar hoorde achteraf pas wat er een maand eerder gebeurd was en hij was woest. Als de politie hem had gebeld (die wisten heel goed dat die paarden van hem waren) dan had hij de paarden voor de zekerheid die nacht verdoofd met Sedalin oid, maar voor zover hij wist hadden ze nog nooit iets vervelends meegemaakt, en hij vertrouwde erop dat Evita haar veulen wel rustig zou houden, en de Shetlander dat andere paard. Die Shetlander stond trouwens ook helemaal in een hoekje van de stal weggekropen, die was ook helemaal de kluts kwijt. Evta is in de jaren daarna ook banger geweest voor vuurwerk, maar nu is ze er aardig overheen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie