Ruiterbewijs met Snowdon?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Ruiterbewijs met Snowdon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 13:51

Ik krijg de kans om mn examen af te leggen met Snowdon, er zijn echter nog een paar dingen die ik eerst moet regelen... Ik wilde sowieso al ene Engels zadel en die komt er hopelijk aan binnen deze vier weken... Maar verder moet ik nog een engels hoofdstel hebben (ai, hoe duur is een goedkope tweedehandse????) En voor mezelf nog "jodphurs" omdat ik met chaps rijdt. Maar het is zonde om die dingen of eventueel laarzen voor eenmalig gebruik te kopen... Wie heeft er een paar te leen voor week 9 van dit jaar? En wie weet een goedkoop Engels hoofdstel voor een tinker?

Ik ben op dit moment aan het regelen dat hij meekan (longeren, groomen, koetsiersbewijs voor anderen en ruiterbewijs dus misschien ook?), tot nu toe valt alles mee. Maar het zou echt fantastisch zijn om mn ruiterbewijs af te leggen met mn eigen paardje die ikzelf heb ingereden!

Wie kan mij verder helpen? Alvast bedankt!

Leon en Snowdon

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:57

Wat voor een schoen maat heb je Le? Mijn dames Jodphurs, mt 40 donkerbruin met gat voor het natte sokken effect ( niets van te zien) mag je gerust even lenen...

ik zal even mijn schoonzusje vragen of haar engelse mt cob hoofdstel nog te koop is.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 14:08

owja mn maat is ook wel handig Lachen Ik heb maat 44.. ja groot Boos!

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:12

Hhhmmm, volgens mij heb ik nog wel een engels hoofdstel hangen, mag je wel lenen. Bitje erbij? Ik heb wel een en ander aan ijzerwerk liggen, kun je wel lenen.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:28

Je mag tegenwoordig toch ook je ruiterbewijs halen met Westernuitrusting?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:17

Je had zo mijn reservehoofdstel mogen lenen, maar ja, ik heb hem niet zomaar weer terug en da's lastig natuurlijk Lachen. Dan had je er geen hoeven kopen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 17:23

Je hebt hele goedkope engelse hoofdstellen:

Hoofdstel B-line Adelaide
Zeer prijsgunstig lederen hoofdstel. Voorzien van een gecombineerde neusriem en geleverd met een springteugel. Neus- en frontriem met zacht leder gevoerd. Kleur zwart. € 18.12

Afbeelding

Pagony Start
Een sterk hoofdstel met iets geronde neusriem en lage frontriem. Goed, degelijk en sterk. Inclusief teugels. : € 20.42

Afbeelding

Met dank aan Divoza Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 19:51

Miran schreef:
Je mag tegenwoordig toch ook je ruiterbewijs halen met Westernuitrusting?


Weet ik, maar dan moest ik er zelf op uit en het zou duurder worden. Nu is het via school! En heb afgelopen najaar besloten weer Engels te gaan rijden, maar dat doe ik nu dus met mn australian stock saddle en westernhoofdstel, wat prima gaat! Maar niet toegestaan is op zo'n examen Boos!

Ik wacht nog even dat hoofdstel van signe's zus af, want daar ga ik toch de 23e feb heen. Anders zou ik graag op jouw aanbod ingaan, Ikke! Heeze ligt toch in Oost-Brabant?

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 19:52

waar woon je dan ?ik heb nog weel een leen hoofdstel maat paard, met gecomineerde neusriem

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 20:07

Kijk in mn profiel en u bent wijzer Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 20:08

snowdon schreef:
owja mn maat is ook wel handig Lachen Ik heb maat 44.. ja groot Boos!


mmm misschien staan hier nog wel laarzen in die maat Haha!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:09

Je hoeft niet perse met jophurs te rijden. Ik heb ook met stalschoenen (met korte chaps er over) mijn ruiterbewijs gereden.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 21:36

Hoofdstelletje heb ik evt ook nog wel Lachen

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:46

Rocco schreef:
Je hoeft niet perse met jophurs te rijden. Ik heb ook met stalschoenen (met korte chaps er over) mijn ruiterbewijs gereden.


Pas hier even mee op. Bij ons mocht dat dus NIET, en volgens het boekje mag het zeker niet. Het beste is met laarzen, om gezeik te voorkomen. Als dat niet lukt, dan mag je met korte chaps rijden, maar wél met een schoen eronder zonder veters en met een gladde zool. En eigenlijk mocht dat zelfs al niet......

Het lukt je dus niet overal om met stalschoenen je ruiterbewijs te halen. Bij ons waren ze daar erg streng in.

Succes!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:31

Peins... peins... volgens mij staan er nog een paar rijlaarzen maatje 44 van mijn vader op de zolder van mijn moeder... ik moet nog even mijn schoonzusje te pakken zien te krijgen Leon ik pb je wel als ik wat meer weet.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:51

Leon,je kan daar rijlaarzen en chaps lenen hoor.met mooie gele hakken Knipoog

En je paard heeft toch gewoon full?Dan heb ik waarschijnlijk nog wel een hoofdstel incl,teugels voor je liggen die je die week kunt gebruiken.Neem ik dan wel mee(weet het niet zeker hoor,moet ff zoeken.)
Hoef je er ook geen extra geld aan uit te geven.

Maar heb je al gebeld dan of hij daar kon staan?
Lijkt me wel leuk man,Snowdon bij Sonja en Maffickje op stal(Maffick beschermt Sonja wel hoor Haha! )

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 19:47

SANEX schreef:
Leon,je kan daar rijlaarzen en chaps lenen hoor.met mooie gele hakken Knipoog

En je paard heeft toch gewoon full?Dan heb ik waarschijnlijk nog wel een hoofdstel incl,teugels voor je liggen die je die week kunt gebruiken.Neem ik dan wel mee(weet het niet zeker hoor,moet ff zoeken.)
Hoef je er ook geen extra geld aan uit te geven.

Maar heb je al gebeld dan of hij daar kon staan?
Lijkt me wel leuk man,Snowdon bij Sonja en Maffickje op stal(Maffick beschermt Sonja wel hoor Haha! )


Ik heb nog niet gebeld, het kon sowieso, moest het allene nog telefonisch regelen. Maar probeer eerst vervoer te regelen en dat zit dus niet mee Boos!

Ik heb nu zoveel aanbiedingen gehad voor hoofdstellen, echt lief van jullie allemaal!!! Ik ga eerst eens kijken welke maat ik ook alweer had, ben ik vergeten .... En ik hoorde vandaag dat je met lange chaps mag rijden? Die heb ik wel, met bijbehorende westernlaarzen (gladde zool, gene veters, hak) Ik bel komende week wel naar de stichting die t examen aflegt om te vragen of dat mag!!!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:54

Leon, zadel en hoofdstel kan je zo bij mij komen lenen hoor! Jophurs heb ik ook, alleen maatje 38 hahahaha

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 20:00

Owkee dan! ik bel/sms/pb je wel ervoor!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:02

Ja kan ze eventueel morgen al meenemen, maar je hebt vast niet deze week al examen hahahaha

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 20:02

Mag je m'n Kieffer hoofdstel wel lenen! Lief he van mij Lachen