Wie heeft er ervaring met ifor williams trailers??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Wie heeft er ervaring met ifor williams trailers??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 17:12

Als het goed is zijn dat trailers zonder laat klep.

Hoe bevalt ie, en wat zijn de kosten van zon trailer.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:19

Nee hoor, Ifor heeft gewoon een laadklep. Wel heeft ie standaard een voorlaadklep.
Ze zijn niet goedkoop, loeizwaar, onverwoestbaar (bijna *LOL* ) en niet van de weg te blazen. Bedenk dat een twee-paards +- 3000kg mag wegen, daar heb je een flinke auto voor nodig.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:32

Superhanding voor het laden van paarden die het allemaal eenbeetje eng vinden. Zet gewoon de voorklep open, dan denken ze dat ze er heel snel doorheen kunnen. In UK/Ierland superpopulair.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:41

I for Williams maakt ook trailers die i.p.v. een achterklep, twee deuren hebben.
Overigens, als je de prijs vergelijkt met b.v. Brendrupp valt dat dure wel mee.
Ze kunnen door het hoge eigen gewicht idd niet achter een personenauto, de nieuwste uitvoeringen zijn nog zwaarder geworden.
Het merk dat jij waarschijnlijk bedoelt is Jean Foutras of zoiets. die heeft onder een klein opstapje.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 19:43

en hoe bevalt het de paarden
en wat wegen ze dan ongeveer
ik heb nu een blomert 2 prds die weegt 750kg

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:41

Ifor Williams is zo'n beetje de enige trailer waar 2 Shires in kunnen Haha! . Dan staat er ook wel een beste auto voor hoor ! Prima trailer, heel stabiel en tot nu toe onverwoestbaar .

Gewicht van de twee-paards uitvoering met voor en achterklep ongeveer 1200 kg. Inclusief twee Shires 3000 kg !

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:37

Volgens mij heet de andere super trailer Jean Luc Fautras.
Luxer dan de Ifor en ook errug mooi.
Ik zet het op mijn verlanglijstje MET een zwaardere auto natuurlijk Knipoog
De mensen die ik ken met zo'n trailer, zijn er erg tevreden over.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 09:21

Ik heb nu een Isuzu Trooper die mag 3500kg trekken dus dat is dan wel verantwoord toch??
Ik wist niet dat die trailers zo zwaar zijn, er hangt dan zeker ook een heel zwaar prijs kaartje aan???

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:32

wij hebben ook eeen Ifor Williams en hij bevalt ons echt supergoed! Fijne lage instap voor de paarden, goede bescherming aan de binnenkant (geen scherpe randen oid) en ook goede mogelijkheden om de paarden vast te zetten (meerdere bevestigingsmogelijkheden). Het afsluiten van de trailer is ook gemakkelijk. Verder ligt hij als een huis op de weg!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:04

Craignethan schreef:
Gewicht van de twee-paards uitvoering met voor en achterklep ongeveer 1200 kg. Inclusief twee Shires 3000 kg !

Ik heb de nieuwste folder van mijn handelaar gekregen en ik heb de papieren gezien van de standaard 2 paards uitvoering (= de meest erkochte in Nederland, de extra grote is nog wat langer) en die woog op het kenteken 800 kg. Volgens de folder 900 kg. De extra grote uitvoering weegt volgens de folder 1000 kg. Wat de meerksoten van de deuren en wat eventueel het meer gewicht is weet ik niet. Bel een dealer zou ik zeggen. De 2 paards is afleveringsklaar 6200,00 euro. Ik was gisteren namelijk bij mijn handelaar.

Ik heb de 1,5 paards uitvoering en ik ben er zeer goed over te spreken. Stevig, onverwoestbaar en een wegligging, erg goed.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:14

Wij hebben een Fautras,
en hoewel er handigheidjes op zitten, zijn we toch al weer geruime tijd aan het rondkijken voor een andere.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:20

Onze vorige trailer was een Ifor van eind jaren '70 die afgelopen jaar toch echt z'n beste tijd wel had gehad. Maar je ziet het: ze gaan lang mee. Die van ons schijnt trouwens een van de lichtere modellen geweest te zijn: een 1.5-paards van 1.35 breed waar ooit een schot in had gezeten (vorige eigenaar had twee pony's die hij er regelmatig in vervoerde). Ledig gewicht iets meer dan 700 kilo.

De voorlaadklep gebruikten we overigens nooit, veel te lastig als je op wedstrijd in de lengte naast elkaar geparkeerd staat. Maar als je paard echt niet achteruit de trailer uit durft, dan is zo'n voorlaadklep ideaal.

Op de derde foto in mijn profiel zie je rechts nog een klein stukje. Hij was origineel wit, maar wij hadden 'm grijs met blauw geschilderd.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:33

cicero schreef:
Ik heb nu een Isuzu Trooper die mag 3500kg trekken dus dat is dan wel verantwoord toch??
Ik wist niet dat die trailers zo zwaar zijn, er hangt dan zeker ook een heel zwaar prijs kaartje aan???


Heb je een lange uitvoering? Dat rijdt wat stabieler.
Dat prijskaartje valt wel mee, hoor. Ze zijn wel duurder dan de gemiddelde trailer, maar je krijgt er ook wat voor.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 11:18

Sjuimpje schreef:
Wij hebben een Fautras,
en hoewel er handigheidjes op zitten, zijn we toch al weer geruime tijd aan het rondkijken voor een andere.


Bedoel je van een ander merk met een normale (om het zo maar te zeggen) laadklep.

En hoe bevalt hij met laden is het echt zo dat paarden er makkelijker in willen???

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:24

Paarden lopen er absoluut makkelijker in, je hebt een heel kort laadklepje, mijn paarden stappen 9 van de 10 keer over het klepje heen.
Verder heb je die openslaande deuren die je haaks kan openzetten, zo kan een paard dus meer opgesloten worden en zal een minder goed ladend paard minder snel langs de zijkant wegstappen.

Ook de 2 zeer grote voordeuren kan je helemaal openzetten, zo is de trailer erg licht en dat moedigt ook aan om sneller te laden.

Maar ze zijn slecht afgewerkt, geen rvs bouten aan de buitenzijde dus roestsporen over de hele trailer, het dak loopt niet bol maar hol, water blijft er dus op liggen en condens loopt neit langs de zijkanten weg maar druppelt naar beneden.
Het vooruitladen werkt voor geen meter, de zachte kussens zitten te ver naar voren, hierdoor kan zelfs een kort vastgebonden paard er nog bij en ze zijn dus binnen no-time aangevroten.

Ook de zadelkamer werkt van geen kanten, die is half open dus je kan zo haast geen hooi geven, dan zitten je wedstrijdspullen gelijk helemaal onder.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 11:35

Dus jij gaat weer opzoek naar een gewone Trailer.
Wij hebben een blomert waar normaal bijna alle paarden wel in gaan.
Nu heb ik dus een paard wat altijd in een Jean..... heeft gestaan.
Het inladen gaat kl... zodra ze staat is er niks aan de hand.
maar komt er een bochtje laat mevrouw zich even lekker vallen in de bocht.
Terwijl ik verder nog nooit van dat soort dingen heb meegemaakt met andere paarden.
Maar om nu elke keer dat we weg moeten (3keer per week) een 45min te staan lamlullen heb ik geen zin in

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:56

Zo'n paard had ik ook,
die heb ik een tijdje met veulenstangen vervoert, hij kon zo schuin gaan staan en kon dan beter zijn balans vinden.
Naarmate de tijd vorderde kreeg hij meer vertrouwen en daarna laadde hij als een speer en kon ook gewoon naast een schot staan, maar dan moest ik hem wel links zetten!
Rechts was een probleem.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 12:03

Ik heb haar links staan rechts ook gebrobeerd maar het zelfde effect.
Het is een lange merrie (taxi) past ze tussen veulenstangen
en die kan je gewoon bij een trailer dealer halen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:43

Je moet ze voor tussen 2 touwen vastzetten zodat ze niet kunnen draaien en vaak hebben de trailerdealers ze op voorraad.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 12:57

Appart zeg... van die oplossing heb ik nog nooit gehoord.
Maar ga het zeker een keer proberen.
Die veulenstangen zijn gewoon hetzlefde als de normale maar dan kleiner???

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:06

Veulenstangen zijn hele lange stangen, die gaan over de hele breedte, zo kan je het tussenschot en de kleine stangen er uit halen.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 13:10

Dan staat ze dus door de hele 2 paards trailer heen???
Dan zou je haast denken dat ze om flikkert???

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:12

Juist niet,
ze gaan dan schuin staan en iets wijd, op deze manier kunenn ze veel beter hun evenwicht bewaren!
De eerste paar keer bochten extra rustig nemen zodat ze vertrouwen krijgen.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 13:13

He dat ga ik proberen hartstikke bedankt....

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:47

Ik vind het echt een super trailer. Ligt goed op de weg en lekker ruim. Ik ben echt helemaal lyrisch van die trailer, maar is het bericht beperkt houden Haha!.

Deze hebben wij:
Afbeelding