je eigen paard beleren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 23:29

Hoi,

Toen mn haffie 5 was, heb ik het geprobeerd met een ervaren iemand en een autoband. Gelukkig ging ze niet aan de kletter, ze kwam niet eens voorwaarts door het getrap van d'r...Na dat soort geintjes vond die ervaren iemand toch dat het misschien niets wordt...zo'n 2 jaar terug(toendertijd 15), heb ik zelf, ja alleen!, een tuigje om gedaan, de strengen deden dr niets, heel vreselijk er aan lopen sjorren, tegen dr benen aan trekken Haha! , ook tegen de onderbenen aan! Ook geen reactie...dus autoband erachter...na een aantal keren, vond ik dat het tijd werd voor een kar! Dus een instrutrice er bijgehaald om wat praktische dingen te leren, alleen mijn haffie wilde niet dat zij haar beleerde, dus kregen we van die bokpartijen, hoe harder ze terug sloeg, hoe erger het werd! Dus weer zelf erachter...Dat zonder protest! Haha! Moet heel eerlijk zeggen dat ik het toen eigenlijk zoiets had, misshien is ze toch niet geschikt!(Zoals die eerste man zei!)Uiteindelijk heeft ze me verder geholpen, ook met de kar. Eerst zij er naast, ik op de sulky. Hartstikke geweldig is het verder gegaan!Ze deed alsof ze nooit anders heeft gedaan! Inmiddels heb ik ook mn koetsiersbewijs, dat zegt ook niet erg veel! Want je hebt ervaring nodig, door het alleen maar te doen kom je aan die ervaring!

Het kan dus op zich ook goed gaan! Mits je paard veel vertrouwen in je heeft! Uiteraard werkt dat van 2 kanten.

Wat ik wil zou adviseren, is NOOIT alleen met de kar weggaan! Je weet maar nooit! Als je op de bok zit, heb je veel minder te vertellen dan dat je erop zit!

Veel menplezier!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers