Bijten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 10:25

Hoi allemaal,
Ik weet niet hoe ik het doe maar ik word wel een keer in de zoveel maanden gewoon gebeten! Gisteren weer... een hap in mijn ringvinger. weten jullie ene tip om dit te voorkomen ofzo (behalve uit de buurt blijven) of ben ik gewoon zo lomp?!?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 12:00

Wordt je steeds door hetzelfde paard gebeten of iedere keer door een ander. Als het steeds hetzelfde paard is dan zou ik hem eens opvoeden. Bijten mag in mijn ogen niet. In ieder geval niet zomaar out of the blue. EN als het steeds een ander paard is. Tsjaa dan straal je iets uit. Nee grapje. Maar dan zou ik eens nagaan of je misschien dingen doet die paarden niet zo leuk vinden (ben je erg druk, of erg 'klef' met het paard). Het zou kunnen toch....

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 12:03

Nee ik ben niet klef, wel geef ik ze af en toe een klopje / aai, maar daar blijft het ook bij. Gisteren was het gewoon stom want ik was kuil aan het geven.. ik straal het uit jah Tong uitsteken
Ik gooi wel eerst wat kuil in de stal en dan de rest...

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 12:36

Dan stoor je ze onder het eten, waarom gooi je niet alles er in 1 keer in?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 13:51

Het is dus bij verschillende paarden als ik je goed begrijp? In dat geval ligt het waarschijnlijk aan jou zelf. Sommige paarden vinden het idd niet fijn als je ze "lastigvalt" onder het eten.
Hoe ben je verder in de omgang met een paard?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 19:27

je hebt natuurlijk ook paarden die niet op een tik of harde mep reageren!
De meesten zeggen, geef hem eens een harde tik, maar sommige paarden zijn echt hardleers.
Heb je een hengstenketting, of koop die anders eens.

Doet het paard het ook onder het lopen Verward

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 19:51

Goed opgevoede paarden bijten niet. Zijn het je eigen paarden of die van een ander . Wanneer het je eigen paarden zijn, zijn ze dringend aan heropvoeding toe ! Wanneer je, telkens het paard bijt ze onmiddelijk een gerichte klap op hun snoet verkoopt, en dit consequent volhoud, houden ze er zeker mee op ! Hun snoet is gevoelig, als je ze daar een tik geeft, voelen ze het zeker. Ik leer mijn paarden likjes geven, dan kan je door straffen en belonen het bijten volledig afleren. Tijdens het vragen van een likje durven ze nog wel eens proberen te bijten, dan ben je er dus mee bezig en kan je onmiddelijk door straffen en belonen het gewenste gedrag versterken en het ongewenste gedraf verbannen. Werkt echt hoor !
Succes !

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 19:56

Wat meer met hengsten omgaan, dan leer je het vanzelf ontwijken Haha! Haha!

Nee wel meer proberen het aan zien komen en voorzichtiger zijn. Een oude kennis van mij is haar trixcep kwijtgeraakt omdat ze door een stel grijpers de lucht in werd getild. Bijten kan dus zeker wel gevaarlijk zijn en je moet er altijd op allert blijven