Op de wei of naar stal?

Moderators: C_arola, SayaJones, Apple, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

HaffieKatja

Op de wei of naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 15:40

Hoi,
Ik ben nieuw hier; ben ook een grote paardenfan; heb een hele leuke haflinger en wil jullie graag het volgende dilemma voorleggen:
Mijn haflinger staat 24 uur per dag op de wei samen met wat andere paarden. Er staat een schuilstalletje op waar ze eventueel in kunnen als ze dat willen. Maar bij deze wei heb ik geen bak en geen verlichting, dus nu in de winterperiode kan ik s'avonds niks met hem ondernemen. Aangezien ik de hele dag werk, kan ik hem s'avonds alleen voeren en een beetje op de tast poetsen. Nu heb ik de mogelijkheid om ergens te gaan staan met een verlichte bak, zodat ik s'avonds nog kan rijden als het donker is. Hij komt hier op stal te staan en kan zo vaak naar buiten als ik dat wil, alleen de overige paarden daar gaan in de winter maar 2 uurtjes per dag naar buiten. Dit houdt dus in dat de rest van de dag mijn haflinger alleen staat.
Wat zouden jullie doen? Hem op de wei laten staan en een groot deel van het jaar niks met hem kunnen doen of hem op de stal zetten, waar hij overdag in de winter het grootste gedeelte alleen buiten zal staan.
Ik kan wel wat hulp gebruiken bij deze keuze....

HaffieKatja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 16:36

Bedankt voor jullie reacties!
Voorheen heeft Katja ook wel alleen gestaan en zij gaat ook absoluut niet gek doen. Dus wat dat betreft kan het ook wel. Ik denk dat ik er uiteindelijk ook wel voor kies om naar die andere stalling te gaan, zodat ik wat meer met haar kan gaan doen in de winter. Het moeilijke vind ik om haar ergens weg te halen waar ik zeker weet dat zij het naar haar zin heeft....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie