Met het hoofd duwen/schuren na het rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 10:14

Mmmm ik laat hem (zonder hoofdstel dan) wel altijd aan mijn schouder schuren na het rijden.
Dat het een vorm is van totale minachting lijkt mij ietwat ver gaan, als ik kijk naar mijn paard is het één van de meest gehoorzame die ik ken. Als hij mij daadwerkelijke als 'mindere' zou zien zou ik toch wel verwachten dat dit verder doorzet in andere dingen, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt.
Wel interessant om te weten trouwens Lachen


marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:24

Sonja"]
[quote="marel schreef:
Mmmm ik laat hem (zonder hoofdstel dan) wel altijd aan mijn schouder schuren na het rijden.
Dat het een vorm is van totale minachting lijkt mij ietwat ver gaan, als ik kijk naar mijn paard is het één van de meest gehoorzame die ik ken. Als hij mij daadwerkelijke als 'mindere' zou zien zou ik toch wel verwachten dat dit verder doorzet in andere dingen, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt.
Wel interessant om te weten trouwens Lachen


Maar als je niet wist dat dat schuren met dominantie te maken heeft, herken je andere signalen misschien ook wel niet....
[/quote]

Heb je gelijk in, maar heb mij wel redelijk verdiept in de lichaamstaal van paarden, en die van mij vertoond zover ik kan beoordelen geen tekenen van dominantie. Misschien kun je wat expliciete voorbeelden geven?
Tijdens poetsen en rijden merk ik niets meer dan respect, geen fratsen die veel paarden uithalen zoals ergens perse niet langs willen, erg werkwillig, tijdens poetsen juist vrij onderdanig. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk, misinterpretaties liggen bij paardegedrag snel op de loer.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker