Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Matheno schreef:Precies op tijd voor alle regen van afgelopen dagen was het extra schuilhok klaar!
[ Afbeelding ]
Ed vindt het heel gezellig, hij kan nu vanaf die plek onze keuken in kijken en maakt daar graag gebruik van om te seinen dat hij brokjes wil.
Het moet nog even afgewerkt maar nu in ieder geval ook een plek met verharding voor de hoefsmid en tandarts. Ik heb voor de rest overal zand.

Maar als je hem met de timer gebruikt, valt hij dus op de grond al hij oprolt. Ik denk dat het systeem daar niet tegen bestand is. 
Dais_ schreef:Matheno schreef:Precies op tijd voor alle regen van afgelopen dagen was het extra schuilhok klaar!
[ Afbeelding ]
Ed vindt het heel gezellig, hij kan nu vanaf die plek onze keuken in kijken en maakt daar graag gebruik van om te seinen dat hij brokjes wil.
Het moet nog even afgewerkt maar nu in ieder geval ook een plek met verharding voor de hoefsmid en tandarts. Ik heb voor de rest overal zand.
Mooi zeg! Zelf ontworpen/gebouwd of was dit een pakket?
Kiko, jeetje tref ze zo aan. Slecht voor je hart!
Lys_PPA schreef:Ik heb de ako flexigate gehad, twee stuks en beide binnen een jaar kapot. Aan de binnenkant zit een stalen spanveer en die brak doormidden waardoor het niet meer oprolde. Wij hadden niet de versie van 20 meter, denk de helft ong.
Verder ook elastische draad gehad, krimpt niet veel dus goed weghangen. Ik vind het heel fijn, mijn ponies ook, want die weten meteen dat het elastiek is ipv normaal koord en stappen er gewoon doorheen
Haha kiko, herkenbaar. Ik ben inmiddels niet anders gewend.
Lys_PPA schreef:Ik heb de ako flexigate gehad, twee stuks en beide binnen een jaar kapot. Aan de binnenkant zit een stalen spanveer en die brak doormidden waardoor het niet meer oprolde. Wij hadden niet de versie van 20 meter, denk de helft ong.
Verder ook elastische draad gehad, krimpt niet veel dus goed weghangen. Ik vind het heel fijn, mijn ponies ook, want die weten meteen dat het elastiek is ipv normaal koord en stappen er gewoon doorheen
Haha kiko, herkenbaar. Ik ben inmiddels niet anders gewend.
rover_ schreef:Altijd schrikken als ze zo liggen…herkenbaar.
Mooi Matheno! Ga je veel plezier van hebben.
Ik moet tijdelijk een stuk afzetten voor paard apart en moet er doorheen om erf af te komen. Dacht aan elastisch koord maar geen ervaring mee. Hoe ver kan je hiermee overbruggen zonder dat het doorhangt? En hoeveel krimpt het in als je los maakt? (Ivm paard erdoor, draaien en weer vast maken).
En voldoet zo’n goedkoop merk ipv Gallagher?
_Lorette_ schreef:Ik kan nergens ervaringen vinden met een rolpoort/flexigate voor 10 tot 19 meter icm een feed x gate timer. Naar mijn idee werkt die rolpoort na 1 of 2 keer niet meer als hij losschiet en dus door een stuk zand moet oprollen. Hebben jullie enig idee? Ik loop zo erg vast met mijn plan om de extra voerbeurt te automatiseren.
Ik moet tijdelijk een stuk afzetten voor paard apart en moet er doorheen om erf af te komen. Dacht aan elastisch koord maar geen ervaring mee. Hoe ver kan je hiermee overbruggen zonder dat het doorhangt? En hoeveel krimpt het in als je los maakt? (Ivm paard erdoor, draaien en weer vast maken).
Paardengek81 schreef:kiko schreef:Ja hè.. dit is een Rhodesian Ridgeback. Prachtige honden maar geen beginners hond.
Ze gaat ook graag mee op de kar..
Oh wauw, ik had ze nog niet met donkere kop gezien! We hebben nu 2 duitse staanders, ook geen beginner hondjes...
Dat heb ik echt niet gemist dit weekend haha. rover_ schreef:Bedankt Monsera. Ga meten maar denk dat het net te kort is. Zou het vergelijkbaar zijn met: https://www.agrishop.nl/e-line-elastiek ... A3EALw_wcB