Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:07

25% kortingsactie bij Hypostore en dan 25kg bestellen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:53

Wij hebben ook twee palen van de buurman gekregen. Iets van 7 meter en de lampen hangen ongeveer een meter lager. Inmiddels is de richting van het licht iets veranderd, ik denk door de wind en misschien net niet helemaal strak genoeg aangedraaid, maar alsnog een enorme lichtopbrengst. Heb de lampen van Cowi. Per ongeluk de 500 watt gekocht ipv de geadviseerde 300 watt :+ Grondkabel was idd niet goedkoop, maar de aanleg kon mijn vriend gelukkig zelf doen.

Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 19:20

Hahaha jouw rijbak zie je nog vanaf de maan :')

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 09:00

Voor Psyllium koop ik ook altijd per 25kg
Black friday geeft vaak goede aanbiedingen. Ik kocht vorig jaar bij Horse Adds 25kg voor eur 165,00

Ter afwisseling kan je ook een papje van gemicroniseerd lijnzaad geven. Vinden ze heerlijk en erg goedkoop. Kocht ik per 15kg.

Wij hebben ook de masten en verlichting van Cowi. Heel tevreden over. Geen idee hoeveel watt, maar vast geen 500 ha ha

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 17:29

Afbeelding
Afbeelding

Wat een mooi gouden uurtje hadden we hier.

En de zondagmiddag, die hebben we in het bos doorgebracht.

Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:29

Wat een leuke foto!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:51

Dat is een heerlijke zondagmiddag!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:04

Prachtige foto's!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 21:59

Moska schreef:
Wij hebben ook twee palen van de buurman gekregen. Iets van 7 meter en de lampen hangen ongeveer een meter lager. Inmiddels is de richting van het licht iets veranderd, ik denk door de wind en misschien net niet helemaal strak genoeg aangedraaid, maar alsnog een enorme lichtopbrengst. Heb de lampen van Cowi. Per ongeluk de 500 watt gekocht ipv de geadviseerde 300 watt :+ Grondkabel was idd niet goedkoop, maar de aanleg kon mijn vriend gelukkig zelf doen.

[ Afbeelding ]

Ik haak weer eens even aan over de vraag van de verlichting.
Ik had de palen van Cowi bij mijn vorige rijbak en heb de lampen los gekocht, 3 gewone led breedstralers. (LED Breedstraler Eco Pro 50W 4000K)
Afbeelding

En heb toevallig van de week bij mijn paddock/longeerbak een lamp neergezet.
Voor het fijne zou ik er nog 1 of 2 bijwillen maar zit langs de weg waardoor ik kwa positie daarmee rekening moet houden.
Is ook gewoon een 100 watt led breedstraler gemonteerd aan een vlaggenmast die ik nog had liggen.
Afbeelding

Boemel , het was prachtig weer voor een fijne rit !
Was het niet enorm druk bij jullie in het bos ?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 22:10

Mooie foto's boemel <3

Hier was het vandaag demo dag van de vereniging waar mn dochter turnt.
Dus deel van de middag in een sporthal binnen, toch jammer met dit lekkere weer :')

Maar in de ochtend lekker in het bos gewandeld en in de middag door de polder.
Voor het donker nog gauw de hals en buik van de shet geschoren. Bizar hoe dik die vacht is :=
Bij de ruin ook zn borst geschoren, hij genoot ervan :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 22:35

Goed voor elkaar qua verlichting hoor hapinezz.

Parkeerplaats 1: tjokvol
Parkeerplaats 2: 1 plekje voor de trailer

Het was dus druk, maar ik weet niet waar die mensen gebleven waren, maar in het bos kwamen we weinig mensen tegen.

Nou ja op een bepaald stuk kwamen we in een bosrun terecht. Het pas was breed, dus dat ging prima. Alleen toen werden we via linten naar de finish geleid met een hoop bombarie aan klappende joelende mensen en reclame en vlaggen en weet ik niet wat. Gelukkig kwam iemand om het lint voor ons opzij te houden en konden we weg. :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 22:46

boemel schreef:
Goed voor elkaar qua verlichting hoor hapinezz.

Parkeerplaats 1: tjokvol
Parkeerplaats 2: 1 plekje voor de trailer

Het was dus druk, maar ik weet niet waar die mensen gebleven waren, maar in het bos kwamen we weinig mensen tegen.

Nou ja op een bepaald stuk kwamen we in een bosrun terecht. Het pas was breed, dus dat ging prima. Alleen toen werden we via linten naar de finish geleid met een hoop bombarie aan klappende joelende mensen en reclame en vlaggen en weet ik niet wat. Gelukkig kwam iemand om het lint voor ons opzij te houden en konden we weg. :D

:') toch fijn dat mensen blij zijn dat jullie over de finish kwamen :+
Maar wel fijn als al die mensen gewoon buiten zicht waren in het bos zelf.

hier in het bos was het ook mega druk, normaal gesproken wil ik op zondagen niet in het bos komen en al helemaal niet als het heerlijk weer is.

Paardengek81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 23:45

Karin_deB schreef:
Mooie foto's boemel <3

Hier was het vandaag demo dag van de vereniging waar mn dochter turnt.
Dus deel van de middag in een sporthal binnen, toch jammer met dit lekkere weer :')

Maar in de ochtend lekker in het bos gewandeld en in de middag door de polder.
Voor het donker nog gauw de hals en buik van de shet geschoren. Bizar hoe dik die vacht is :=
Bij de ruin ook zn borst geschoren, hij genoot ervan :D

Ik heb op jullie tips m'n shet ook borst en onderhals geschoren. Blij mee, geen zweterig dier meer met dit mooie weer

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 06:36

Jouw shet zal je heel dankbaar zijn.
Gister een rit van 14km gemaakt met mijn shet en was blij dat ze geschoren was anders was het veel te warm geweest voor haar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 06:39

de tinker is gisteren ook deels geschoren. Die meende dat het al wintyer was, de Spanjaard zit nog vrij kort in de vacht.

net zag ik iets raars, geen idee of het een vallende ster was maar deze leek heel dichtbij, heel fel en groot en ineens was het weg. Alsof iets brandends naar beneden viel, geen geluid en weg. Alsof het vuurwerk was wat lande maar dan stil

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 06:51

Wij hadden vorige week zondag spijt van het bos. Te druk gewoon. Ons bos is eigenlijk in 3 stukken verdeeld ivm 2 wegen die er doorheen lopen.
Meest linker deel heeft de meeste heuvels en is het rustigste. :D

Wat fijn dat de shet geschoren is. Ze kunnen daar echt zo blij van zijn. Diekke straalt dan helemaal.

LN dat is zeker raar. Heb je het terug kunnen vinden op de grond?

Ik zag gisteren een hele grote vette rat in de tuin lopen en had m kunnen insluiten in onze aardbeienwand.
Ondertussen ging ik heel hard onze kat “ Ratje” roepen. Maar mevrouw was met een muis aan het spelen, die ze net gevangen had, dus mevrouw had geen interesse.

De rat klom omhoog door een opening onder de dakplaten van onze schuur. Gatver, hebben dus weer minimaal 1 rat. We waren er zo lang vanaf geweest.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 07:30

Blije geschoren pony’s dus!
Hier van de week Doortje voor 3e keer en de welshjes voor t eerst geschoren. Zie hadden flink wat haar ook! Wel echt heel andere structuur! Zij lopen nu ook gewoon al met een 300 gram op in de nacht. Wel blij mee verder, gisteren half uur met Polly getraind en ze was alsnog nat!

Drukke dagen gehad, vrijdag de kids van school opgehaald met de pony’s, zaterdagochtend om 08u al een les mogen rijden bij Rodinde Rutjens in Weert, daarna 150 rosa rugosa geplant. En het kippenhok voorbereid, hopelijk deze week kipjes ophalen, helemaal leuk!

Fleur heeft gisterochtend een vaardigheid gemend, met wat stuurhulp van mij :) en ik heb dus de vosjes nog kunnen trainen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-25 08:08

Lynn_Nikita schreef:
de tinker is gisteren ook deels geschoren. Die meende dat het al wintyer was, de Spanjaard zit nog vrij kort in de vacht.

net zag ik iets raars, geen idee of het een vallende ster was maar deze leek heel dichtbij, heel fel en groot en ineens was het weg. Alsof iets brandends naar beneden viel, geen geluid en weg. Alsof het vuurwerk was wat lande maar dan stil

voor de zekerheid wel eens wens gedaan? Je weet maar nooit.

Mooi verlichte bakken zie ik voorbij komen.

Behoorlijk wat paarden geschoren, hier nog in twijfel. Ad loopt dekenloos, maar wellicht dat daar tzt ook een streepje weg geschoren gaat worden.

Marit weer goed bezig geweest.

Bah ratten. Heb ze gelukkig bij ons nog niet gezien maar iemand in de straat had een paar weken geleden wel een dode rat in de tuin. Muisjes hebben we wel rondlopen. Maar ook katten, niet van ons. Maar laat lekker lopen dan ruimen hun ook wat muisjes op. Er vliegt ook een bosuiltje rond, maar weer niet goed waar die zijn thuisplekje heeft. Weet wel aan het eind van de straat zit het bosuilnest wat wel eens online is bij de nestkasten online.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 08:46

Verlichting buiten, die zet ik op de lijst, had ik nog niet bij stil gestaan.
Ik ga een round pen van 25 m maken, en die mag inderdaad wel verlicht.

Gisteren het bos vlak bij ons nieuwe huis gescout.. vrij voor ruiters, dus das mooi. En het is echt een mooi gebied, een waterwinningsbos.

Ik heb een vraag aan jullie, wat zijn jullie ervaringen. Misschien maak ik me ook gewoon te veel zorgen. (zo zit ik helemaal niet in elkaar O:) )
Wij hebben een dochter van bijna 4, die niets liever doet als bij de paarden hangen. En ze is vlug als water, en soms ineens pleite.
Ik ben zo bang dat ze tussen de paarden terecht komt, ze zullen expres niks doen, maar een ongelukje is zo gebeurd, en julius is heel groot, en onze jongedame toch nog heel klein.

Elektrisch hek voor het kind? }:)
Ik weet dat het een kwestie van opvoeden is, maar er zit een dikke kop op mevrouw, en die doet gewoon wat ze zelf wil :+

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 09:21

Was ik ook bang voor met mijn dochter, het viel echt heel erg mee. De gevaren uitgelegd en ze veel meenemen wanneer ik er ben. En misschien keer kennis laten maken met stroom, ghehe.

Nu lopen ze er bij ons wel tussen, maar is veilig. Ze zijn nu 8 en 6. (We hebben momenteel alleen maar kleine pony’s, maar is wel anders geweest en ook niet altijd evenveel rust in de kudde)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 10:10

Bah ratten.. ook een tijdje last van gehad maar sinds we een kitten van de boerderij hebben (inmiddels is ze 7 maanden) zie ik de steeds minder tot bijna niet meer dus daar ben ik erg blij mee. Ze zit veel bij de stallen.

Het was vanmorgen weer enorm genieten van het spel van de jaarling hengsten. Helaas geen mega steiger foto’s (was te laat) maar toch altijd leuk om te zien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 11:26

Olikea schreef:
Verlichting buiten, die zet ik op de lijst, had ik nog niet bij stil gestaan.
Ik ga een round pen van 25 m maken, en die mag inderdaad wel verlicht.

Gisteren het bos vlak bij ons nieuwe huis gescout.. vrij voor ruiters, dus das mooi. En het is echt een mooi gebied, een waterwinningsbos.

Ik heb een vraag aan jullie, wat zijn jullie ervaringen. Misschien maak ik me ook gewoon te veel zorgen. (zo zit ik helemaal niet in elkaar O:) )
Wij hebben een dochter van bijna 4, die niets liever doet als bij de paarden hangen. En ze is vlug als water, en soms ineens pleite.
Ik ben zo bang dat ze tussen de paarden terecht komt, ze zullen expres niks doen, maar een ongelukje is zo gebeurd, en julius is heel groot, en onze jongedame toch nog heel klein.

Elektrisch hek voor het kind? }:)
Ik weet dat het een kwestie van opvoeden is, maar er zit een dikke kop op mevrouw, en die doet gewoon wat ze zelf wil :+

Even een reactie van een mee lezer.Mijn kinderen zijn nu al groot.Maar wij hebben toch een stuk gaas neer gezet tussen het paarden gedeelte en het stuk waar de kinderen en honden buiten kunnen...Mijn kinderen waren ook het ondernemende type en je vergeeft het jezelf nooit...Net als dat er een hekwerk rond het zwembad stond...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 11:50

Ik zou ook voor gaas zorgen. Zelf als klein meisje tussen de paarden door gaan lopen en een klap op mijn hoofd gekregen. Dat is gelukkig bij wat hechtingen gebleven, maar had ook anders af kunnen lopen….

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 13:47

Ja dat idd, kind afschermen. Ik weet niet of je ooit ook met groter materieel rondrijdt, maar er zijn toch iedere keer weer incidenten, dat er kinderen doodgereden worden door tractoren op eigen erf. Ik moet er niet aan denken en ook met dieren. Een ongeluk is zo gebeurd.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 06:00

Blij met jullie reacties, mijn omgeving (geen paardenmensen) roepen dat het wel los zal lopen. We zijn nu bezig op het land, en zodra de hekken er in gaan we er eentje roxy proof maken, in principe is het maar een paar meter waar ze er bij kan.

@kiko, wat een gave foto's
@haha, herkenbaar, het hek om het zwembad. is hier ook inderdaad. ik zou me nooit vergeven als er iets gebeurt.