Noodoproep: ik zoek een oplossing om mijn paard bij me te houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Elisa2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-25 19:09

ellepel schreef:
Maar even een andere gedachte: kun je geen lessen aanbieden op je paard?
Denk dat heel wat mensen maar wat graag op een paard zouden willen rijden van dit niveau om meer te leren.
Dan verdiend hij zijn eigen stalling en jij kan hem nog blijven zien.

Dankje voor jouw reactie, en dit was echt een hele goede oplossing. Mijn stal is hier helaas heel streng in. Er mag alleen les worden gegeven door hun instructie. Groepslessen gaat hij niet lekker op. Dat vindt hij niet leuk. Ik ga wel even nadenken of hier toch niet iets in te bedenken is!

Elisa2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-25 19:10

Elisa2 schreef:
https://www.facebook.com/share/p/17e2NX8jVP/

Niet precies degene die ik zocht maar wellicht is het wat en kun je zelf even rond neuzen in die groep.

Heel erg bedankt dat je dit hebt doorgestuurd. Ik heb een berichtje gestuurd!

Elisa2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-25 19:10

Ilayla schreef:
Ik las laatst weer dat iemand opzoek was naar een paard voor een (orun)opleiding. Daar klinkt het paard heel geschikt voor. Misschien is zoiets wel wat?

Dit klinkt ook heel goed! Weet jij waar je dit hebt gelezen?

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:20

Elisa2602 schreef:
Ilayla schreef:
Ik las laatst weer dat iemand opzoek was naar een paard voor een (orun)opleiding. Daar klinkt het paard heel geschikt voor. Misschien is zoiets wel wat?

Ik denk op Facebook, maar kan het bericht niet terugvinden. Je kan natuurlijk ook zelf een oproepje in een groep plaatsen. Waarschijnlijk heb je dan nog best wat keuze uit mensen die zoiets zouden willen.

Jaro ♥

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:45

Love is Love
It's not like Pie. You don't get less, because someone else gets more.
My current situation is not my final destination.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:10

Sterkte met de situatie! Ik hoop oprecht dat je een oplossing vind die bij je past! :knuffel:

Volg mijn paardenleven op Instagram of Youtube !

Yessy

Re: Noodoproep: ik zoek een oplossing om mijn paard bij me te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:16

Wat onwijs vervelend dat je in deze situatie zit, sterkte! Er zijn al veel ideeën aangedragen, ik hoop dat er iets bij zit wat je helpt! De meest eenvoudige manier om kosten te besparen op een manege is inderdaad om je paarden in de lessen in te laten zetten. Van stallen waar ik heb gestaan was het meestal zo dat 1 (groeps)les van een uur per dag, dus 6 per week, gelijk stond aan geen stalling meer betalen. Je geeft aan dat je twee paarden hebt waarvan eentje het niet leuk vindt. Geeft de manege geen privélessen op betere paarden waar je jouwe voor kan inzetten? En hoe zit het met de ander? Is die hiervoor geschikt? Stel je komt wel uit met bijvoorbeeld beide paarden 3 uur per week inzetten dan bespaart je dat potentieel dus een volledig paard aan stalgeld.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:40

In welke regio zoek je hulp, misschien helpt dat met meedenken of opties aanbieden?

† Laerkens Beauty

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:52

Wat een liefde spreekt er in je openingspost <3 .
Ik hoop met heel m'n hart dat je een oplossing vindt !

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 04:04

Tikfouten zijn te danken aan mijn telefoon

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 04:19

Elisa2602 schreef:
ellepel schreef:
Maar even een andere gedachte: kun je geen lessen aanbieden op je paard?
Denk dat heel wat mensen maar wat graag op een paard zouden willen rijden van dit niveau om meer te leren.
Dan verdiend hij zijn eigen stalling en jij kan hem nog blijven zien.

Dankje voor jouw reactie, en dit was echt een hele goede oplossing. Mijn stal is hier helaas heel streng in. Er mag alleen les worden gegeven door hun instructie. Groepslessen gaat hij niet lekker op. Dat vindt hij niet leuk. Ik ga wel even nadenken of hier toch niet iets in te bedenken is!

Niet zelf gaan lesgeven met je eigen paard. Dat is pas een manier om jezelf enorm in de nesten te werken: als er iets gebeurt ben jij aansprakelijk voor de schade en je bent er niet voor verzekerd!

Ik zou wel overwegen of ze inderdaad in de lessen kunnen lopen op de manege, misschien privélessen en anders toch kijken of groepslessen een optie is.

Maar de optie dat een ruiter er een opleiding mee doet of het paard naar een hoger niveau wil rijden lijkt me ook een goede dus ik zou zeker die groepen gaan opzoeken en oproepjes plaatsen.

koeien op de weg...

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 08:08

Zou er misschien een manege zijn die zo'n paard zoekt voor de gevorderden? Dan zou je hem daaraan kunnen verhuren. en ik weet niet hoe je financieel zit mbt reizen, maar met de trein ben je natuurlijk ook snel in de regio den bosch/ eindhoven en daar zijn wel goedkopere stallingsmogelijkheden te vinden.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 08:16

Elisa2602 schreef:
Ilayla schreef:

Ik heb dit ook gelezen en zit ook te denken waar, die zochten iets in leaseconstructie voor een zoon dacht ik...Zoiets zou natuurlijk heel mooi zijn...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 08:17

En gewoon bij een boer op het land in bv een opfok kudde als zijnde opvoedpaard?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 08:45

Oehlala schreef:
Zou er misschien een manege zijn die zo'n paard zoekt voor de gevorderden? Dan zou je hem daaraan kunnen verhuren. en ik weet niet hoe je financieel zit mbt reizen, maar met de trein ben je natuurlijk ook snel in de regio den bosch/ eindhoven en daar zijn wel goedkopere stallingsmogelijkheden te vinden.

Ja, maar het probleem als je met de trein komt, is dat de stalling van je paard (meestal) niet vlakbij het treinstation is.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 09:15

anjali schreef:
Oehlala schreef:

Ja, maar het probleem als je met de trein komt, is dat de stalling van je paard (meestal) niet vlakbij het treinstation is.

probeer te denken in mogelijkheden

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 09:21

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 09:21

Haar heb ik dit topic al gestuurd en ze zegt dat het financieel niet haalbaar is.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 09:28

Ik zou het dressuurpaard een jaar verleasen. De waarde van dat paard (ervaren, loopt al in de sport, leermeester) maakt dat een kansrijke optie. Je hebt daar dan even een tijd geen zorgen over.

En de arabier zou ik dan als ik jou was 1 betalende bijrijder voor zoeken als de stal dat goed vind.
In de randstad zijn toch mensen zat die zelf geen paard kunnen houden maar heel graag een bijrijdpaard willen.

Dan houdt je over: de kosten voor zegmaar 2/3 stal. Altijd toegang tot je paard. Rust en ruimte om je kaarten te tellen en een toekomstplan te maken.

Heel veel sterkte en wijsheid, en geef niet op: als je hart zegt dat je jouw paarden prioriteit wil geven komt er een oplossing!

Paarden ❤️

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 09:43

Hi TS, even een hart onder de riem voor jou. Je denkt in oplossingen! Gelukkig zijn er veel opties waaruit je de beste voor jullie kan kiezen. Hadden wij ergens een leuk paard gezien voor een bepaalde tijd (lease) dan was dat ook een optie geweest, ook met de eigenaar op de achtergrond. Er zijn zeker serieuze mensen waarmee je goede afspraken kan maken. Sterkte en heel veel succes. Kleine tip, misschien via de Orun opleiding/facebook groep ofzo. Die zijn in ieder geval serieus bezig.

Notch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:37

Je zou ze tijdelijk kunnen inscharen in een rusthuis zoals Jakari. Heb ik destijds 12 jaar geleden ook een keer gedaan met mijn wijlen ruin. Scheelt een hoop in de kosten, en dan pak je ze op een later tijdstip weer op.

Of wellicht iemand die hem voor de ORUN gebruikt?

Ik zou zelf absoluut open staan voor een tijdelijke lease constructie met het juiste paard, maar het komt voor mij eigenlijk net te vroeg.

♥ Vida ♥
♥ Fiona ♥
♥ Sparkel ♥
♥ Britt ♥