Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 16:15

Supergaaf, die honden!

Elastiek gebruiken in de omheining vind ik juist niet heel prettig. We hebben één doorgang met elastiek, maar dat hebben we in een jaar al een keer vervangen en een keer opnieuw opgespannen omdat het snel slap wordt. Kan ook aan de leeftijd of kwaliteit liggen natuurlijk :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 16:30

Een goede bodem heeft echt water nodig. Zonder water is een aghterberg bodem ook waardeloos om maar een voorbeeld te geven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 16:35

Wauw wat gaaf die honden! En daar zou je elk jaar gewoon geld voor opzij zetten om ze te laten komen zeg := Dat scheelt als ze ze zo snel al herkennen.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 18:41

Ook die snuffel honden, wat gaaf! Brengt mij ook op ideeën, mocht ik ooit teveel tijd hebben ga ik kijken of onze hond (kan al speuren) hier ook iets mee kan haha

Ir111 schreef:
ruitje schreef:
Geen idee of het M3C mul word, volgens mij ligt dat nu ook in de bak en dat is zeker niet mul? Misschien omdat je de bak door het eb en vloed systeem eigenlijk altijd nat hebt hij niet mul word? Ik ga het mijn broer vragen goed :D

Ben benieuwd. Het ligt hier op vrij stevig zand/leemgrond. Het blijft er echt op liggen, droog is het mul, nat is het papperig. In beide gevallen niet stabiel.

Dat komt hoogstwaarschijnlijk door je opbouw. Als het water onder de M3C niet weg kan, zal het soppig/papperig worden welk zand het ook is. Met een waterdoorlatende onderlaag (of gooi er drainage in) heb je dat waarschijnlijk opgelost.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 20:00

Dit is mijn paddock, waar de tracks op uitkomen. Over het middenstuk (kippenhok) is er een elastiek gehangen. Ik kan zo de ingang van de kippen afsluiten, een van de tracks dichtmaken of beide
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kleinere weides hebben een elastiek met twee handvaten.

Afbeelding
En ik heb een langere elastiek die ik van paal naar paal kan doen om een soort strookbegrazing te voorzien (dit vooral zodat ze niet teveel rondmesten. Dit is 15 m overspannen. 20 m lukt ook. )
Dit zou imo prima gaan in de piste.

Afbeelding

Mijn paddock sluit ik zo af van de verharding

Afbeelding

Afbeelding

En de blijvende doorgangen zijn zo.

Afbeelding

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-25 06:34

Bedankt voor het delen!!

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 18:24

Ik kom dit topic toevallig tegen en wat leuk om de progressie te zie van voordat ik bij jullie op stal stond!

Ik kan echt niks anders zeggen dan dat jullie het echt super doen. Misschien ben ik ook één van de makkelijkere klanten (al kan Elion soms kuren hebben haha), maar ik vind alles wat jullie aanbieden al zo’n luxe! Met mijn vorige paard heb ik op een doe-het-zelf stal gestaan, dit is echt zo’n wereld van verschil.

Ik zou jullie echt aan iedereen kunnen aanraden. De gehele omgang met zowel mens als paard is echt heel goed. Onwijs betrokken en de manier van communiceren ook erg duidelijk. Je weet gewoon echt waar je aan toe bent, zo fijn.

En ik ben heeeeel blij met de upgrades die jullie aan het doen zijn! Altijd leuk als je als bedrijf blijft doorgroeien en niet stilzit, geeft ook weer weer hoe belangrijk jullie het vinden dat de paarden en eigenaren tevreden zijn.

Wilde dit even kwijt! Ga zo door!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 21:37

Wat een leuke bericht!

En jullie zijn zeker geen moeilijke klanten :o . En voor Elion heb ik ook echt een zwak, die wil zo graag goed doen maar snapt het soms nog even niet :)

Tof om te lezen dat jullie zo tevreden zijn :) !

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 17:22

De longeercirkel ligt even stil omdat de paddocks ineens onder water stonden deze week. Echt absurd.

Dus weer nieuw zand besteld en de paddocks weer opknappen, echt niet normaal hoeveel het ons kost aan arbeid en zand elke winter, het voelt als zonde geld.

Maar ligt er wel weer mooi bij :)

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 20:36

Het was ook bizar veel water, Ruitje! Bij ons ook water waar dat normaal niet is. Niet in 'mijn' paddock maar wel degene daarnaast en die blijft normaal altijd droog.

Maar ja, niet normaal wat dat allemaal kost. Je hebt het toch maar weer gedaan, super hoor

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 12:50

Ben toch benieuwd: zijn er nou nog dingen die je tijdens het jaar kunt doen om het afgraven en vervangen een beetje te vertragen? Regelmatig keren ofzo? En ook: wat je er uiteindelijk afhaalt, is dat nog grond waar je iets anders mee kunt? (Bij ons lijkt het redelijk donkere klei te worden, dus is dat daarna dan vruchtbare grond voor iets anders? Zou je daar nog iemand gelukkig mee kunnen maken?)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 15:47

Ja, de onderlaag los houden is levensverlengend zeg maar. En je paddock mesten ook. We hebben nu de helft weer droog van de paddocks, de laatste helft word de komende week aangepakt. We doen op dit moment alleen maar zand bij en een keer in de 5 a 7 jaar moet gewoon het compleet leeg.

We hebben 16 hectare land, dus we maken vooral onszelf gelukkig :D

@mwm: thanks!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:41

Het is vreselijk werk die paddocks mesten, maar hier doen we het als klanten toch weer braaf elke dag. We zijn zo blij met droge paddocks dat we ze graag goed houden. :+ Het is niet vanzelfsprekend in deze omgeving met die leuke klei en hoe laag het allemaal ligt he ruitje?

Hoe doen jullie dat? Mesten de klanten of doen jullie dat? En hoe zorgen jullie ervoor dat er niet te veel zand meegaat? Ook in de bakken bijvoorbeeld? Bij verse hoop is dat makkelijker, maar als er al een paard doorheen heeft gelopen of, nog erger, de vogels eraan hebben gezeten gaat er toch wel aardig wat zand mee om het eruit te krijgen

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 08:29

is het geen idee om de mest uit de paddocks te spoelen op een of andere manier, met mestonderzoek voeg je water toe, zand gaat naar de bodem.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 18:40

Goede vraag, ik heb geen idee of zoiets zou kunnen?

Bij ons is de bodem gewoon echt zo nat , ik ben echt jaloers op stallen die op een andere bodem zitten haha!

Vers zand wat meegaat is jammer, dat hoort dan bij het spel haha.

Bij ons is het een mix van klanten en wijzelf. Mest ruimen is bij ons optioneel, dus niet verplicht voor klanten. Doen ze het niet, dan is hun paddock slechter dan die van anderen.
In de loopstallen is het wel verplicht.
Verder halen de stagiaires 1 a 2 x per week mest eruit.

Ik twijfel al jaren of we hier wel iets mee moeten, het levert soms wel gedoe op in de reguliere groepen als de ene klant het niet wil en de ander uit de groep wel. Maar ik hoor dat te weinig om er echt prioriteit aan te geven eigenlijk
:o

Eerste paard in de cirkel :D

Hek is af, alleen eb en vloed systeem moet nog aangesloten dus hij is nu nog mul.
Afbeelding

Heg staat naast de bak

Afbeelding

Van de mogelijkheid om los te gooien word dankbaar gebruik gemaakt :') . Deze foto stuurde een klant :D
Afbeelding

Alle paddocks zijn weer droog, even kijken of er nog meer nieuw zand bij moet als het weer gaat hozen
Afbeelding

Verder zijn het voor ons nu spannende tijden vanwege een aantal belangrijke zaken die spelen. Ik merk dat dat me heel moe maakt, een stal runnen is al veel werk, maar als er veel speelt heb ik gewoon minder ruimte op mijn harde schijf. Ik hoop dat we over 1 ding binnen een maand duidelijkheid hebben, dan weten we ook weer waar we staan.

Hoop hier binnenkort dus ook weer wat nieuws te melden te hebben. Maar welk nieuws hangt af van wat er dus wel of niet de goede kant op valt. Lekker vaag he :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 20:21

Wat het ook is, ik hoop dat het goed voor jullie uit pakt :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 08:39

Sterkte...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 13:12

Lief hoor, maar het is niet een 'sterkte' waard :) . Er speelt veel maar hopelijk positief haha!

Onze website is bijna af. Hij is nu voor 80% af. Vooral de eerste pagina stoei ik nog mee, ik zou zo graag de sfeer neerzetten, dat is zoiets ongrijpbaars. Ik kreeg ook van enkele proeflezers te horen dat ze dat missen, juist wat onze stal zo fijn maakt, maar hoe zet je dat op de site?

Kunnen jullie meekijken wat jullie er van vinden en of je zou komen kijken nav deze site?

https://groenemeer.zworkz.nl/

En voor wie het leuk vind om te vergelijken: de oude site :+ www.staldegroenemeer.nl

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:24

Ik mis een prijs opgave en zou wat meer foto's willen zien

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:26

Ik ga even kijken

Mijn eerste opvalling: de foto is erg pixelachtig, dat kijkt niet zo lekker. Ik ben persoonlijk niet echt fan van dergelijke grote foto's als banner op de voorpagina. Maar dat is smaak.

Ik zou die foto weglaten en starten met een tekstje "over ons" waarin je jezelf, je broer en iedereen die met de stal te maken heeft voorstelt.

Verder ziet het er super uit!

De standaardprijzen vermelden vind ik ook altijd fijn, zo vermijd je ook dat mensen je tijd komen verspillen en het te duur vinden.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:54

Oh hier kan ik als UX Designer natuurlijk over losgaan als ik hiernaar ga kijken. Maar dat is misschien beter per pb als je dat zou willen. :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:55

Ik zou ipv een foto een leuk filmpje met een drone op de home page zetten. Jullie hebben zo'n mooie plek end at kun je laten zien. Prijzen is ook wel een must.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:57

Die grote pixelige foto is wel een afknapper eerlijk gezegd. :o
De grootte is het probleem niet voor mij, het pixelige wel.

En 'stalllen'? :D Daar is een letter teveel.

En ik mis idd een kopje 'prijzen'.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:59

Als je sfeer wilt neerzetten heb ik 1 advies; lachende mensen neerzetten :)

Het is heel simpel; je website ziet er al veeeel mooier uit dan de oude website. Je laat met de kopjes ook heel mooi alles zien op 't terrein. Lekker overzichtelijk. Maar op 9 van de 10 foto's staan geen mensen, en ook bijna geen paarden(of van ver weg).

Een over ons pagina zonder een foto van wie de stal runt? Klinkt als een open deur.
Een mooie foto van jullie op jullie terrein, allicht een soort 'in actie' shot als poseren te ongemakkelijk is.

Verder bijvoorbeeld op de poetsplaats paard neerknallen en wat jonge meiden lachend het paard laten borstelen etc.

Ik zou echt kijken naar je fotografie en hoe je daar meer sfeer in kan laten zien. Nu is het allemaal mooi en helder, maar klinisch.

En antwoorden zoals dit op de FAQ heb je natuurlijk weinig aan:18. Wat voor zadelkasten hebben jullie?
Bij de stalling zit één standaard zadelkast. Extra grote zadelkasten zijn beschikbaar tegen meerprijs, indien beschikbaar.

Vertel; Bij de stalling zit één standaard zadelkast. De afmetingen van deze zadelkast zijn (ZxZ) er zit X zadelsteun en X hoofdstelhaken in. Extra grote zadelkasten zijn beschikbaar tegen meerprijs, indien beschikbaar.
of iets in die richting. Dat is een antwoord op de vraag die er staat.

Buiten dat echt wel fijne site!

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 14:23

Ik denk dat het ook heel waardevol kan zijn om een fotograaf een middag op jullie terrein los te laten. Foto's laten maken van alles in gebruik en de bedrijvigheid. Denk dat je daarmee ook de sfeer beter kan vast leggen. :)