Jij denkt dat een canvas zonnescherm de bodem droger gaat houden? Hoe groot is jouw doek? Dit is wel een goed haalbare oplossing namelijk, een flink stuk doek spannen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blue_flower schreef:De meeste van die doeken laten het water door, anders wordt het doek te zwaar en zal het in het midden op den duur oprekken en/of scheuren.
Meer opstrooien kan maar dat wordt een zooi, dan lopen ze alles naar buiten.

Symke schreef:Belangrijkste is kijken hoe je t begaanbaar houdt in natte tijden. J schrijft dat na paar dagen droog weer goed is maar dat is het winters vaak niet. En bodem wordt elk jaar slechter als er paarden op lopen.
Gezien onze ervaring hier is mijn advies kijk eerst naar een route v jezelf en paarden die altijd droog is. Bestrating,paddock platen, etc. Zodat je ook in de ergste buien kunt voeren en uitmesten en water geven
Maak de eilandjes beplanting in de ergste natste stukken die je nu hebt
Ir111 schreef:Ziet er leuk uit. Ik sluit me 100% bij Symke aan. Zorg dat je de droge stukken benut om te lopen in je ontwerp.
Hoe smal is het grindpad? Ziet er heel smal uit nl, dan zou ik geen snackhoekje maken daar. Als er ruzie is is dat vragen om gedoe als ze niet vlot weg kunnen.
edit: staat je takkenril zo dat deze zo veel mogelijk wind afvangt? Daar zou ik ook op letten.
Ir111 schreef:Ziet er leuk uit. Ik sluit me 100% bij Symke aan. Zorg dat je de droge stukken benut om te lopen in je ontwerp.
Hoe smal is het grindpad? Ziet er heel smal uit nl, dan zou ik geen snackhoekje maken daar. Als er ruzie is is dat vragen om gedoe als ze niet vlot weg kunnen.
edit: staat je takkenril zo dat deze zo veel mogelijk wind afvangt? Daar zou ik ook op letten.
Myponyhoward schreef:Ik heb ook een ontwerp op de computer gemaakt, ik hoop dat alles goed te zien is! IK hoor het ontzettend graag als er nog dingen anders kunnen. De bomen en de border aan het rechterstuk zijn al aangeplant, de rest
(behalve de stal) staat er allemaal nog niet. [ Afbeelding ]
Myponyhoward schreef:Ir111 schreef:Ziet er leuk uit. Ik sluit me 100% bij Symke aan. Zorg dat je de droge stukken benut om te lopen in je ontwerp.
Ik heb nu ongeveer 2,5 meter gemeten, maar hij kan ook breder gemaakt worden! Omdat ons hele land omcirkeld is door bomen hebben wij eigenlijk nooit last van wind omdat dit allemaal al afgeschermd wordt door bomen van elke richting. Dus dat is wel fijn!
haha1995 schreef:Myponyhoward schreef:Ik heb ook een ontwerp op de computer gemaakt, ik hoop dat alles goed te zien is! IK hoor het ontzettend graag als er nog dingen anders kunnen. De bomen en de border aan het rechterstuk zijn al aangeplant, de rest
(behalve de stal) staat er allemaal nog niet. [ Afbeelding ]
Het is best een heel klein stukje...wil je daar iets of wat plezier van hebben en ponys met droge voeten ga je toch vooral moeten verharden en verhogen....Ik zou er ook niet te veel inzetten ,zodat ze nog wat kunnen lopen of rennen