anti-klit middel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friezengirl

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: JOURE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-01 22:29

Ik rijd dus op een prachtige fries, alleen het probleem is haar bos manen. *LOL* Ze zijn super mooi en ze heeft een mooie volle staart, alleen ze zitten vol met klitten, wie weet er een goed middel voor Verward

Kuzz Maaike Party!!

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 22:31

equistar werkt wel goed, gewoon te koop bij elke ruitersportzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 22:33

Je kunt bij de paardendrogist iets van D-tangler oid kopen, voor het makkelijker uithalen van de klitten. Goed wassen en dan voorzichtig met je vingers (van onderaf) de "strengetjes" die je dan meestal krijgt (dreads zegmaar) ontwarren wil ook wel vaak. Daarna gewoon goed bijhouden, elke paar dagen equistar of iets van die strekking erin spuiten, en dagelijks goed uitkammen. Daar kun je het beste een gewone haarborstel voor gebruiken, en begin dan altijd onderaan en werk langzaam naar boven.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 22:53

Voor Leysander gebruiken we ook Equistar of Equishine (die laatste is iets goedkoper, maar minstens net zo goed). Zijn staart voelt heerlijk zacht aan en is mooi vol. Een keer of 3 per week inspuiten en uitborstelen, vooral als de staart nat is.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 23:12

Equistar super spul!!! alleen laten drogen en mijn paard zijn pijpekrullen kan ik met een grote kam zo doorhalen.
Als je handen ermee in aanraking komen kan het zijn dat ze wat glad worden, lastig met aansingelen! Haha!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 23:38

Tip van een ervaringsdeskundige, van het aansingelen had ik geen last, maar de teugels gleden alle kanten op, grrr. Echt heel lekker gereden (not). Voortaan alleen na het rijden of op vrije dagen, of heel goed je handen wassen. Pling

friezengirl

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: JOURE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-01 23:43

hahaha
Maar ik kan dat spul er dan mar 2/3x per week in doen want vaker kom ike r niet (1 uur fietsen, kan geen zadel 8erop houden, hihi) Maar het zla wel lukken, ik zal ff kieken omd at spul!!!
Thnx voor de tips, dit bokt is echt handug alle paardenliefhebbers op een rij....

Kuzz Maaike Party!!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 09:17

Citaat:
Op 2001-06-30 23:43, schreef friezengirl:
hahaha
Maar ik kan dat spul er dan mar 2/3x per week in doen want vaker kom ike r niet (


Volgens mij hoef je dat maar 1 x in de 1 of 2 weken in te doen.... tenminste dat doe ik wel altijd. Blijft er heel goed inzitten...

friezengirl

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: JOURE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-01 10:36

ok, dan zal ik es ff kieken naar dat spul, m'n pa vind ut onzin, maar ikke niet. Ik heb geen zin om de mooie staart en manen van Mathilda kapot te scheuren... Bloos

Kuzz Maaike Party!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 14:30

Er staat wel bij (in Divozo katalogus bijv.) dat je het maar 1 keer in de 2 weken (ofzo?) er in hoeft te spuiten en dat het 2 weken blijft werken! Volgens mij is dat echt niet zo.
Ik gebruik het niet zo vaak, vind het nogal duur spul, alleen voor iets 'speciaals'. Maar bij een fries kan ik het me voorstellen dat je het graag gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 20:16

hoi
ik gebruik ook equstar in de staart en 1 a 2 x per week is voldoende.
Ik gebruik het als ik naar concours ga ook op zen lijf,blinkt ie mooi. Maar je moet het nooit onder het zadel spuiten want dan hang je er met zadel en al onder Lachen

friezengirl

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: JOURE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-01 10:33

haha, dat had ik toen met Irene, had ik een wedstrijd en Anne-Marie (rijd ook op fries en rijd ik altijd samen mee), had ook van dat glas-antiklit spul mee en ik zo mooi over Irene's body spuiten Pling Ga ik erop zitten, en daar ging het zadel: alle kanten heen enw eer, hahaha

Nooit/never weer.... *LOL*

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:25

wat is eigelijk het verschil van equistar en equishine?
-Alice-

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:36

Equishine is van Ezuistar? Volgens mij wordt hetzelfde middel bedoelt. In zo'n oranje spuitbus. Werkt echt perfect! Je moet het idd wel even laten drogen, maar staart en manen heb je zo netjes! en voor enkele dagen (ik doe het gemiddeld 1x per week)

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:45

Ik gebruik zelf equishine, maar laatst zag ik ineens equistar staan, volgens mij het zelfde en toch een andere prijs!
-Alice-