Hoe zouden jullie de stalkast indelen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChristelJ

Hoe zouden jullie de stalkast indelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 01:01

Heey lieve mede-Bokkers,

Ik heb sinds kort een nieuwe kast op stal en wil het dit keer wat beter aanpakken, zodat alles zo overzichtelijk mogelijk blijft voor zover dat met stalspullen natuurlijk kan

Hoe zouden jullie deze kast indelen? En wat zouden jullie aanschaffen om het netjes en praktisch te houden? Ik zat zelf al te denken aan hangmandjes, magnetische haken, een zweephouder en natuurlijk stapelbakken.

Ik heb trouwens maar één zadel, dus twee zadelsteunen is een overbodige luxeprobleem eentje zou dus eventueel weg kunnen.

Brand maar los met jullie ideeën, organisatie-tips en eventueel leuke DIY’s!

Afbeelding

Afbeelding

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 07:04

Afbeelding

Toevallig heb ik zelf een nieuwe zadelkast, westernzadel moet nog komen maar zo heb ik het (tot nu toe) ingedeeld. Zadelkast is 80x80x180, mijn pad past niet op het zadelsteun dus ik zit hem wel te zweten of het zadel gaat passen :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 07:12

Ik zou sowieso voor een andere zadelsteun gaan (een ronde balk). Deze steun is niet perse goed voor je zadelkussens.

Verder zou ik gaan kijken naar wat je echt nodig hebt, zo'n kast stan al snel overvol met spullen die je niet gebruikt.

Bovenste plank voor 1 reservedekje en evt een onderdeken oid.

Ik zou een kledingzaak voor je halster aan de buitenkant hangen, 1 hoofdstel en evt 1 reservehalster aan de binnenkant.

Laarzen onderop, en verzorgingsspullen op het middelste schap

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 07:57

Ik heb precies dezelfde. Op de bovenste plank twee mandjes (1 met sponzen, handdoeken, en andere kleine troepjes, andere mandje met verzorgingsproducten. Shampoo's, coolgel, zalfjes, betadine, etc.)
Plank eronder mijn cap en aan de andere kant poetsspullen. Aan de zijkant heb ik twee magnetische haken voor mijn halsters en sporen. Op de grond mijn zak met voer en laarzen. Longeerspullen heb ik in mijn bovenkastje. Daar ligt ook mijn fleecedeken en Bucas therapy deken en een mandje met nog meer troepjes :D
Dekjes heb ik thuis en 1 aan de stal hangen. Een tweede dekje soms over mijn zadel. Sommige hebben hun dekjes opgevouwen en op een plank liggen.
Je heb ook van die vak organizer die je aan je kastdeur kan hangen voor peesjes etc.
deze: https://www.ej.nl/opbergzak-horsegear_z ... aYQAvD_BwE
alleen moet je m wel even inkorten want voor de kast is hij te lang.
Stapelbakken, waar wil je die doen? Met je zadel erbij past dat niet. Zweephouder vind ik niet nodig want die zet je tegen een randje aan.
Via PB wil ik best wel even een foto sturen als je wil.
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 21-10-25 08:05, in het totaal 6 keer bewerkt

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 08:00

Vooral ook even goed kijken of er geen kleine kieren/gaatjes in zitten, waar muizen door naar binnen kunnen komen. Anders zou ik zeker alle spullen van stof en alle voer/snoepjes in plastic bakken doen.
Sowieso ben ik wel fan van plastic bakken (met of zonder deksel ligt aan de hoogte van producten) om alles netjes en geordend te houden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 08:04

Vooral niet te veel spullen van stof bewaren. Daar komt alleen maar schimmel in, of de muizen vreten het aan. Dus geen enorme hoeveelheden dekens, dekjes etc.

Onderste zadeldrager er uit, kunststof bak waar 1 reservedeken in kan (als je paard uberhaupt dekens draagt) er in. Dus 1 deken op je paard, reserve in de kast als hij een keer met alle singels kapot de wei uit komt. In die bak kan ook een zweetdeken en evt een extra zadeldekje, maar dat laatste zou ik al niet doen. Gewoon schoon van huis vandaan meenemen en de gebruikte direct mee terug.

Tweede plank: bak met borstels, spons etc en een bak met simpele verzorgingsdingen (shampoo, wondzalf, vliegenspray, een schaar, thermometer). Neem gewoon 2 wat grotere bakken, dan ben je niet iedere keer aan het graven naar wat je zoekt. Ding als een zweetmes past slecht in bakken, dus die leg je er naast.

Bovenste plank: Cap, dingen als beenbeschermers, plus een extra singel, extra beugelriem, extra halster plus touw - als er wat breekt heb je vervanging.
Binnenkant deur: 1 hoofdstel, 1 halster plus touw.

Alles wat je er verder in propt maakt alleen maar dat je nergens bij kunt :D