Verlichting bak/longeerkraal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

larissa96

Verlichting bak/longeerkraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-25 06:14

Hoi bokkers,

Ik ben op zoek naar "mobiele" verlichting voor in onze longeerkraal. De normale baklamp is helaas stuk door een kabelbreuk en het repareren zit er voorlopig nog niet in begreep ik van mijn stalgenoten.

Voor de tussentijd zoek ik dus iets van oplaadbare (draadloze) lampen die ik even neer kan zetten als ik wil longeren en daarna weer weg kan halen als ik klaar ben.

Er zijn hier vast een hoop creatieve mensen van doe het zelf stallen, dus ik ben benieuwd welke lampen jullie gebruiken!

Omdat het hoogstwaarschijnlijk tijdelijk is ben ik op zoek naar iets wat niet al te duur is.

Ik zag bijv. deze lampen van de action, zal 4 van deze, evt. in combinatie met een hoofdlamp, al voldoende licht geven om te longeren?

https://shop.action.com/nl-nl/p/8712879 ... -tuinspots

Ik ben benieuwd naar jullie tips & tricks!

loveslimpie

Re: Verlichting bak/longeerkraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 06:49

Ik zou eerder kijken naar een bouwlamp zodat je goed licht heb. Zoiets bijvoorbeeld : https://www.bouwlampkoning.nl/bouwlampe ... onnepaneel

Het is vooral hoe tijdelijk moet het zijn? Hoe hoog wil je licht hebben? Hoe snel wil je het op kunnen zetten en af kunnen breken?

Als er al een paal staat; dan zou ik zeggen knoop de bouwlamp eraan en je bent klaar.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 06:51

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 07:03

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-25 07:10

Bedankt voor jullie reacties! Bouwlamp op solar of accu aan de bestaande paal had ik zelf in 1e instantie ook aangedacht, maar er staan 100+ paarden op stal, dus ik ben bang dat als ik 's avonds later dan de rest kom de batterij al leeg is. Dan heb ik de rest voorzien van licht en heb ik er zelf niks aan :')

Vandaar dat ik iets zoek wat ik gewoon alleen voor mezelf kan gebruiken en dus makkelijk kan neerzetten en weghalen.

Het liefst iets vanaf de grond of het hek, om nou elke keer in die paal te klimmen/een ladder te zoeken zie ik ook nog niet helemaal zitten haha. Echter kan het dan weer niet te vel/omhoog gericht zijn, want dat lijkt me niet fijn voor mn paard als het steeds in zn ogen schijnt.

Misschien zoek ik wel iets onmogelijks hoor, maar vond het de moeite waard om eens rond te vragen naar opties! :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 07:15

Geen idee als je die ik plaats thuis in in de zon laat laden en op stal op de bak rand hangt en wat naar beneden laat schijnen wat die dan doet.

Bij deze zie ik het zo niet meteen.
Maar hebben er ook 1 gehad die je met de afstandsbediening uit kon zetten. Dan gaat hij bij een ander ook niet aan

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 08:01

larissa96 schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Bouwlamp op solar of accu aan de bestaande paal had ik zelf in 1e instantie ook aangedacht, maar er staan 100+ paarden op stal, dus ik ben bang dat als ik 's avonds later dan de rest kom de batterij al leeg is. Dan heb ik de rest voorzien van licht en heb ik er zelf niks aan :')

Vandaar dat ik iets zoek wat ik gewoon alleen voor mezelf kan gebruiken en dus makkelijk kan neerzetten en weghalen.

Het liefst iets vanaf de grond of het hek, om nou elke keer in die paal te klimmen/een ladder te zoeken zie ik ook nog niet helemaal zitten haha. Echter kan het dan weer niet te vel/omhoog gericht zijn, want dat lijkt me niet fijn voor mn paard als het steeds in zn ogen schijnt.

Misschien zoek ik wel iets onmogelijks hoor, maar vond het de moeite waard om eens rond te vragen naar opties! :)

Maar bouwlamp op accu op een kruk/verhoging langs de rand zetten? Is dat een optie?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 08:09

https://www.toolstation.nl/oplaadbare-l ... amp/p21473

Ik heb zo'n soort oplaadbare bouwlamp. Geeft een tetter licht. Ik gebruik 'm om in het donker hooi te pakken - ik heb (nog) geen licht op de plek waar dat ligt :D

Maar als je 2 van deze lampen links en rechts op een krukje oid zet, met de lamp iets naar beneden gericht, word je niet verblind en wordt de grond voldoende belicht. Met twee lampen heb je geen rare schaduwen en gelijkmatiger licht.

Neem wel de iets zwaardere uitvoering, die van 1200 lumen.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 08:13

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 09:08

Ik weet niet hoe goed licht je nodig heb maar kan je niet gewoon een lichtslinger (kerstverlichtingsnoer) gebruiken? Is ook weer zo weg te halen

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 10:56

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-25 07:03

Ibbel schreef:

Ik heb zo'n soort oplaadbare bouwlamp. Geeft een tetter licht. Ik gebruik 'm om in het donker hooi te pakken - ik heb (nog) geen licht op de plek waar dat ligt :D

Maar als je 2 van deze lampen links en rechts op een krukje oid zet, met de lamp iets naar beneden gericht, word je niet verblind en wordt de grond voldoende belicht. Met twee lampen heb je geen rare schaduwen en gelijkmatiger licht.

Ik ga deze bestellen! Dankjewel!
De optie op het krukje had ik nog niet bedacht, hopelijk is dat de oplossing:)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 07:36

Laat de ervaringen even weten? Ik sta ook op punt van dingen bestellen en er zijn honderden lampen te vinden bij wijze van spreken. Maar een set waar hier iemand in een longeercirkel goede ervaringen mee heeft, kopieer ik graag...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 14:29

Zijn er hier inmiddels al ervaringen met bepaalde lampen?
Ik had er 2 bij ledloket besteld, van 150 watt per stuk, 2400 lumen per lamp, maar ik heb een versie zwakker ontvangen (100 watt, 1000 lumen). Na wat gehannes zijn die retour gestuurd, ik weet nog niet of ik nou mijn geld terug krijg of de lampen die ik eigenlijk besteld heb.

Maar ik hou er rekening mee dat ik andere moet bestellen, dat doe ik dan graag bij een ander bedrijf waar iemand inmiddels wel goede ervaringen mee heeft... en dus met een merk / model lampen die voldoende zijn om bij te kunnen longeren...

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 20:41

larissa96 schreef:
Ibbel schreef:

Ik ga deze bestellen! Dankjewel!
De optie op het krukje had ik nog niet bedacht, hopelijk is dat de oplossing:)

En hoe bevalt het? :-)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 20:43

Ik zag laatst op insta iemand die led strips aan de omheining had. Kwam een bak licht vanaf af!

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-25 05:34

Sorry, beetje late reactie!

Ik heb er nu 5x mee in het donker gelongeerd denk ik en ik ben er helemaal happy mee!

Ik zet hem op een kruiwagen met daarop zo een vrijheidsdressuurblok zodat de lamp een beetje naar beneden kan schijnen.

Alleen als de longeerkraal heel nat is vind ik het zicht wel net even te slecht.