ik pieker me suf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-01 16:05

niet over het nieuwe paardje, maar over het paardje dat ik al heb.
Honey dus.
Wat wordt er van mijn meisje als ik de andere heb?
Die andere kan ik meer mee, dus is het zeer waarschijnlijk dat ik die leuker ga vinden.
Mijn hoofd en mijn hart gaan zo verschrikkelijk tegen elkaar in.
Mijn hoofd zegt een lief baasje voor Honey zoeken, maar zodra ik daaraan denk prikken de tranen in mijn ogen en zegt mijn hart nee.
Face it. Ik ben 20, ik ben te lang voor haar, ik heb beperkingen met haar.(dit is dus mijn hoofd)
Maar ik heb haar al 4 jaar, ik hou van haar. Wie zegt dat ze het bij een ander net zo goed of beter heeft dan bij mij? En als ik haar verkoop, ben ik haar gewoon KWIJT (dit is dus mijn hart.

Pepper schreef ooit in een gedicht.
Moeilijk is het leven,
als hoofd en hart verdeeld zijn.

Hij heeft verdikke nog gelijk ook.

Moet ik mijn hart opzij zetten? en naar mijn hoofd luisteren?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 16:18

Misschien kan je Honney verhuren of uitlenen inplaats van verkopen? Dan blijft ze van jou en kan je haar wel terug halen als je denk dat het niet goed gaat maar degenen die haar leent/huurt heeft alle of de meeste zorg voor haar. Dan hoef je niet bang te zijn dat ze het slechter krijgt of minder aandacht omdat je er een ander paard/pony bij neem. En je blijf de baas over haar.
Wij verkopen of verhuren Max ook. Dit is dan geen pony waar ik helemaal gek op ben enzo maar als mensen (nog) geen pony willen kopen kunnen ze hem huren en houden wij het in de gaten.
XXX
Ciska

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 16:44

Gewoon een paard erbij nemen en niet meer piekeren. Ik dacht het ook toen ik Danno kocht maar dat heeft maar 1 dag geduurd. Ik ben even gek met allebei mijn paardjes. )Okay soms ik het een beetje lastig als je niet zoveel tijd hebt. Maar in het weekend waren(staan nu op verschillende stallen dus vandaar)ze allbei aan de beurt.
Niet verkopen hoor daar krijg je spijt van.
Ze kunnen het ook heel goed vinden samen en ik geef om allebei even veel.
Dus gewoon doen(als je banksaldo het toelaat natuurlijk)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 17:13

honey houden en als je een nieuw paardje erbij hebt dan loopt dat vanzelf wel los.omdat je zo gek met honey bent zul je haar toch niet in het vergeethoekje plaatsen en ondertussen zoek je een lief verzorgstertje voor honey.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 18:38

Het beste is een heel lief, jong verzorgertje voor je Honey zoeken. Hij/zij zal alles met je pony'tje delen en je weet zeker dat hij het goed heeft, omdat hij nog bij je staat. Natuurlijk moet je wel zeker zijn dat je de nodige ruimte en het geld hebt om beide pony's te houden. *LOL* *LOL* *LOL*

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 18:52

Wat voor nieuw paard ga je dan kopen??

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 19:30

Ik kom zolangzamerhand om in de paarden (niet van mezelf hoor) en ik ben op allemaal even gek. Of het nou een pensionpaard, paard in training of eigen paard is. Ik heb 4 die echt mijn eigendom zijn en op allemaal kan ik niet rijden! Eentje omdat ze nog maar een jaarling is, de andere omdat ze een botsplinter heeft (gekocht van de renbaan) mijn pony omdat ze 31 is en Leroy omdat ie dus bij een tainer staat. Ha ha, heb notabene 4 paarden en kan er niet eens op rijden! Maar ik moet zeggen dat het voor mij dus helemaal niets uitmaakt of ik er wel of niet op kan rijden, ik houd evenveel van ze. Maar ik heb wel weer de mazzel dat ik paarden in training heb en op het paard (een echte topper) van mijn vader kan rijden en ook nog op de pensionpaarden....

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 19:33

Wat ik eigenlijk wou zeggen, als je je het kunt veroorloven, houd Honey dan! Zo gek als nu op haar bent dat zal echt niet veranderen hoor! En er zijn nog zoveel leuke dingen die je met Hon kunt doen. En die vrijheiddressuur die je met haar doet is echt helemaal te gek, echt super hoor.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 19:38

Och Stef, als het kan zou je Hon toch gewoon kunnen houden? Ik heb Isolda en Berber en Udinde er nu bij. Ik houd van allemaal! Oke, ik doe met Isolda wat meer, maar dat betekend niet dat Berber vergeten wordt.
Misschien een verzorgertje erbij ofzo, die had Honey toch al? Als je de centen hebt etc. houd je haar toch lekker?

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 19:51

ik weet misschien wel iets.....
miranda waarvan magnifiek ook is heeft ook nog een pony broxy er ree altijd een meisje op elke dag en om de week een lang weekeind niet dan deed ik broxy altijd maar dat meisje deelde dus nix in de kosten mee miranda kon dus alles betalen toen heeft ze ook een moeilijke tijd gehad magnifiek moest 1 april naar huis en broxy stond in de box van magnifiek ze hadden geen plaats om nog een box bij te bouwen ze wilde broxy toch niet verkopen omdat ze haar al 14 jaar kenden!! en er altijd voor heeft gezorgt en op heeft gereden ierdere dag weer.
toen is ze toch op een oplossing gekomen.
broxy s nu nog steeds van haar ze staat hier nu anderhalf uur rijden vandaan.
ik ben vorige week mee geweest ze staat daar ecght fantasties het is een soort kleine manege met echt alleen maar kleine kinderen van 9 jaar ofzo.
ze hebben ook een hulp stuk aan de neus riem dat de kinderen niet in haar mond kunnen zitten.
de paarden en pony's lopen daar maar 1 uur op een dag mee in de les.
er worden in de zomervakantie daar pony kampen georganiceerd dus dan hebben de pony's elke week 1 persoon die hem/haar berijd en verzorgd.
ze ziet er echt heel goed uit.
krijgen zeer goed te eten de boxen worden elke dag tot het laatste strootje uitgemest.
broxy is nu nog steeds van miranda dus als miranda zegt ik wil haar terug dan kan ze haar meteen ophalen.
ze gebruiken gewoon de spulletjes van haar zelf.
ze gaan ook heel vaak een paar uurtjes op de wei.
miranda hoeft er nu niets voor te betalen alleen als ze echt ziek is word het door dehelft gedeeld...
meer heb ik geloof ik er niet over te vertellen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 20:10

Als het echt zo moeilijk is.. zou ik het gewoon bij Honey laten (mijn mening) maar je hebt haar al 4 jaar.. je kan nog gewoon met haar rijden enzo.. je hebt plezier met haar! Dan moet er niet persé een nieuw paardje.. het kan ook gewoon met Honey!! En als je van haar houd.. dan zou ik voor Honey kiezen ipv een nieuw paardje..
veel succes!!

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 20:24

ik zou er gewoon een bij nemen.
als je er na een tijd achter komt dat honey minder aandacht van je krijgt, kun je misschien een verzorgster zoeken voor haar.
zo wen je vast aan het idee dat er iemand anders mee bezig is, rijd, frunnikt enz.
laat eventueel die verzorger meedelen in de kosten.
klinkt misschien raar op dit moment, er komt toch een tijd waarin je denkt "ik kan haar beter naar een ander baasje doen die nog jaren plezier van haar kan hebben".
ik zie dit regelmatig bij ons op stal; kind krijgt pony, kind groeit maar wil de pony niet wegdoen.
ze zoeken een verzorger, maar na verloop van tijd wil de verzorger wel een eigen paard en koopt dus het "verzorgpaardje".
ff wat tranen maar ze zijn dan weer zo bezig met het nieuwe paardje, en dan kijken ze terug op een hele leuke tijd met die oude pony.
en komt deze tijd niet dan heb je toch lekker 2 paarden!!!
das helemaal feest Haha!
wat je ook beslist, zorg dat je er voor 200% achter staat!!
toedeledoki
gillian

_________________
**5 miljoen jaar geleden sloeg een naamloze aap een andere aap met een scherpe steen de schedel in.
De mens was geboren.**

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gillian op 2001-06-29 20:25 ]</font>

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 21:08

idd dan moet je het zeker niet doen!!!!!


marjolein