Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

KletsKoekje

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:39

He wat leuk een Paarden Aan Huis topic! Wij hebben onze droom plekje gevondenen is ons bod geaccepteerd! De koopakte is getekend en voor nu staat de overdracht op 1 april. De huidige bewoners zijn nu opzoek naar een woning en als ze iets gevonden hebben gaan we in overleg of dit eerder wordt of niet.

Vanochtend is de fotograaf voor onze woning geweest, het wordt steeds echter al voelt het soms nog onwerkelijk!

Het is een boerderij van 245m2 met 9400m grond waar nu zes stallen, een buitenbak en een paddock bij zit.

Lijkt me leuk om hier mee te lezen en ik verwacht heel wat tips op te doen als dat mag! :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:00

Afbeelding
Afbeelding
Leuk om even te delen :)

Ik ga nog even deel 9 opzoeken en doorlezen :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:29

MarithB klinkt als een drukke doch geslaagde dag :)

Haha leuk ding Matheno, benieuwd hoe het bevalt.

Ah wat een schatje Boemel
Ik zit in Gelderland, omgeving Arnhem

Ben benieuwd naar het resultaat horsier

Bedankt voor het warme welkom!

En leuk Marjan, jij ook in dit topic. Had ik kunnen weten haha. Gezellig
Laatst bijgewerkt door KletsKoekje op 17-10-24 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 10:34

Pfoe wat een prijzen zie ik voorbij komen. Ik ben benieuwd straks qua hooi kosten . Het gaat volgend jaar natuurlijk in de 21% vallen..
Hebben jullie je hooi bij boeren vandaan of via via of hoe vind je een goed adres?

Wij gaan binnenkort wel langs bij de verkopers en dan vraag ik het ook even hun adressen na natuurlijk.

Super leuk katten filmpje komt er voorbij, ik ben een echt kattenvrouwtje.

Hier blijft het ook erg mistig inderdaad.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 10:34

KletsKoekje schreef:
Pfoe wat een prijzen zie ik voorbij komen. Ik ben benieuwd straks qua hooi kosten . Het gaat volgend jaar natuurlijk in de 21% vallen..
Hebben jullie je hooi bij boeren vandaan of via via of hoe vind je een goed adres?

Het is wellicht al vaker besproken hier maar ben benieuwd wat hebben jullie al bodembedekking in de stal?

Wij gaan binnenkort wel langs bij de verkopers en dan vraag ik het ook even hun adressen na natuurlijk.

Super leuk katten filmpje komt er voorbij, ik ben een echt kattenvrouwtje.

Hier blijft het ook erg mistig inderdaad.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:21

Ik denk dat ik ook niet ontkom aan scheren van de pony. Ze is zo ontzettend fluffy, ik vond haar al wat klam na het zadelen. Niet volledig, maar moet nog even bedenken welk patroon. Ik besteeds het denk ik ook uit. Heb geen scheermachine meer en niemand op stal waar ik het van kan lenen helaas.

Wij zijn vandaag voor het eerst op buitenrit onder het zadel geweest, dochter heeft ontzettend genoten

Delegeren kan heel fijn zijn joyce83
Jullie hebben een nieuwe aanwinst begrijp ik? Leuk en fijn dat is zo braaf was.

Afbeelding

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 18:41

Wat een mooi aandenken dat carrousel paard

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 09:43

Fijn een schuilstal! Ga je vast veel plezier van hebben!

Altijd lastig zulke beslissingen Boemel. Succes en sterkte

Mooie deken Marjan! Ben je ook al lid van de Postcodeloterij? Anders zou ik dat maar snel doen 8-) :D

Wij hebben gisteren bij het nieuwe huis afgesproken met de verkopers. Leuk om ze te ontmoeten en ze gaven uitgebreid uitleg over hoe ze alles doen en onderhouden. We gaan de flink aanpakken dus konden het even goed bekijken en nog wat meten. Kan niet wachten.

We nemen ook hun Kubota trekker met sleep en maaier over.

Zijn er hier bokkers die zelf ervaring hebben met deze? Hoe bevalt het? https://www.nedlandic.nl/nl/hooiruif-pa ... iJEALw_wcB
Laatst bijgewerkt door KletsKoekje op 26-10-24 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:53

Even een inhaalslag met bij lezen.

Ik las iets over koliek, niet fijn! Hopenlijk gaat het nu beter.

Prachtige plek heb je lorette!

Vreselijk Audesta, dat hoop je nooit mee te maken. Sterkte!!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:18

Wat naar, sterkte joyce83.

Dat was een heftige proefrit Boemel! Gelukkig relatief goed afgelopen, tenminste, het had nog slechter af kunnen lopen als ik het zo lees.

Happinez gelukkig zijn ze optijd verjaagd. Heb je ze goed op camera staan?

Wij hebben nu te horen gekregen dat we 28 feb de sleutel krijgen. Kan niet wachten!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 08:42

Fijn dat het redelijk gaat Boemel. Snap je knauw in de zoektocht. Ik kan me ook voorstellen dat je toch ook wel anders op vreemde paarden zal stappen met bezichtigingen..
En wat fijn voor de smid dat hij droog kon werken.

Ah Horsi dat is wel een sneue na foto van de bak.. Echt balen, ik hoop dat we snel een drogere tijd tegemoet zullen gaan.

Lorette je paddock ligt er fijn bij!

We zijn nog even langs het nieuwe huis gereden, ik was benieuwd hoe het er bij zou liggen na al die regen. De bak was wat nat maar leek nog redelijk begaanbaar. Al kan je van een afstand niet zien of je wegzakt oid. Paar natte plekken in de wei maar viel me ook enigzins mee. 1 weiland heeft een stukje bestraat, die gaan we wat groter maken einde zomer denk ik.

Ik kom echt leuke paarden tegen die ik zou willen bezichtigen maar het is nog te vroeg aangezien we pas 28 feb sleutel krijgen. Moeilijk om me in te houden!!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 09:00

Goede vraag Boemel. Heb daar niet een pas klaar antwoord op, maar zoek een paard tussen 3 en een jaar of 10 om dressuurmatig mee te rijden en lekker mee op pad te gaan. Mijn dochter heeft ook een pony en we rijden graag buiten. Zowel hier het erf af als op de trailer laden en ergens een omgeving ontdekken.

Van zadelmak tot al geklasseerd.

Belangrijk is dat het een sociaal paard is met een fijn karakter. Best een brede zoektocht dus.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 09:20

Haha Boemel en vele met ons. Stokmaat vanaf ong 162, ligt ook aan de body. Ik ben 1.75 en heb lange benen dus vind het wel fijn als het er niet uitziet alsof ik op een pony zit. Maar zoals gezegd, ik moet nog even wachten .

Rover, inderdaad heel breed zoekgebied. Ja we overwegen het halfzusje(2) van onze pony te kopen. Maar wie weet lopen we nog tegen iets anders aan of krijgen we iets passends aangeboden.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 08:01

Bikkel Boemel, dat je gereden hebt
. En de fjord lijkt me een hele leuke, ben benieuwd.

En Belker gelukkig weer de hoefschoen gevonden.

Heel veel sterkte Audesta..

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:29

Gefeliciteerd met jullie nieuwe plek pjer!

De huidige bewoners van ons nieuwe huis gebruikten bio-waldboden als stalbedekking en zijn er erg enthousiast over. Ze hebben nog een bijna volle bigbag staan (en geen paarden meer nu) dus we gaan die eerst een kans geven. Lees er wel goede verhalen over. Wij hebben stallen van 3x3.5 en een groepsstal. Mijn moeder is ook helemaal enthousiast die wil het voor haar kippen gebruiken.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 10:29

Vervelend van hond duopenotti, vooral als er niet duidelijk is wat er aan de hand is. Konden ze maar praten inderdaad.

Mir lekker aan lopen zag ik voorbij komen, wat fijn.

Waterzak hebben we in het verleden ook gehad, dat beviel toen prima en scheelde een hoop werk.

Gefeliciteerd met de geboorte horsii!!

En wat een gezellige rit Maritb.

Wij zijn gisteren in ons nieuwe huis geweest, nog even wat dingen nameten en moesten het nog over spullen ter overname hebben. Zo fijn plekje, nog paar weken en dan is het zover! We hebben oma de zitmaaier, handmaaier en bosmaaier van stijl overgenomen, en de trekker met sleep en maaier van Kubota.

Ook zijn we smiddags bij een ponyveulen gaan kijken van 8 maanden. Hebben er een nachtje over geslapen en willen de koop rondmaken.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 20:46

Horsii haar vader is Kantjes Only, moeder afstamming niet bekend.

Als de koop morgen hopenlijk rond is zal ik foto plaatsen :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:50

Oeh Audesta dat is echt kwalijk van ze zeg! Fijn dat je er alsnog achter bent gekomen en ze onder kon brengen..

De koop is rond, bij deze onze nieuwe aanwinst MillieAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:13

Dank jullie wel! Ja klopt, is bij Marjan. Via haar ben ik ook getipt, is een buurman van haar.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 22:31

Mooi Nickeltje, daar zullen ze vast blij van worden! Spannend voor jullie

Wij zijn aan het aftellen, nog 6 weken (en twee dagen) dan hebben wij ze ook aan huis. Ben langzaamaan steeds meer spullen aan het verzamelen ook.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 22:56

Hele leuke fotos komen voorbij met kinderen.

En wat een leukerd heb je daar dais!

Wat goed Boemel, fijn dat je verschil merkt.

En les van Noor! Ben benieuwd hoe je het vindt, of ga je wel een schaker? Volg haar al heel lang, zou ook wel keer les willen maar woon veel te ver.

Echt gaaf je hooibak Marjan, handig die vent van jou :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:51

Heel mooi die stal Horsii, daar ga je veel plezier van hebben. En wat een schatje die Kyr met de kindjes.

Ziet er goed uit Boemel, fijn les in de binnenbak met zulk weer ook.

Nieuw paard is inmiddels ook goedgekeurd en gekocht dus daarmee is ons paardenbestand compleet *\o/*
Nog 4 weken aftellen tot we de sleutel krijgen :D

Benieuwd waar wij het gaan ervaren en tegenaan gaan lopen. We hebben nu offerte voor drainage opgevraagd voor de bak, zullen we wel stijl van achterover slaan ben ik bang haha
Laatst bijgewerkt door KletsKoekje op 29-01-25 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:23

Dank jullie wel! Rover het is een drie jarige onbeleerde merrieAfbeelding

Horsii ik heb het denk ik gemist. Had je veel bloed verloren met de bevalling?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:10

. Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door KletsKoekje op 29-01-25 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:10

Rover all at once x uphill

Heftig horsii, ik had dat ook bij de laatste, was kantje boord geweest.

Wat balen dat jullie niet verder kunnen nu je er niet meer bij kan! Hoe lang gaan die werkzaamheden dan duren?