Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bvtjee

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:24

wat een goede topic ! wij hebben ook onze paarden aan huis. Onze grootste last is dat we kleigrond hebben.. Nu heb ik een deel van de weide dat grenst aan de stallen afgezet. dat stuk is helemaal kapot gelopen en heb er drainage ingezet en nieuw zand erop gegooid en voor 45m2 paddockplaten opgegooid. Nu is het zo als het even flink regent het gedeelte waar geen platen liggen enorme plassen liggen.. Nu ben ik dat elke keer aan het wegscheppen en in de weide aan het gooien... maar zie dit niet zitten om het elke dag in de winter te doen aangezien we ook best een aantal paarden hebben staan die ook hun aandacht verdienen... heeft er iemand een tip hoe ik dit weer water doorlatend kan worden?

Bvtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 08:04

Malenka schreef:
Hoi Bvtjee,
Ik zit hier ook op volle klei en hoog grondwater. Mijn volledige track is inmiddels bedekt met mudcontrol platen. En dat had ik eigenlijk gelijk moeten doen. Het zorgt voor gelijkmatige verdeling van het gewicht van de paarden inplaats van punt belasting. Hierdoor wordt de bodem niet verdicht. Het is een enorme uitgave maar het absoluut waard.

Hoi ,

Aah jaa precies het zelfde probleem.. jaa is een dure investering maar zeker wel waard. bedankt! zal dat maar gaan doen dan! dacht er al over na maar ben bang dat het 1 van de weinige keuzes is haha. bedankt !

Bvtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 08:08

Dais_ schreef:
KletsKoekje schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Leuk om even te delen :)

Ik ga nog even deel 9 opzoeken en doorlezen :)

Welkom! En wat een leuke plek! Is het helemaal instapklaar of moet er nog e.e.a. gebeuren?

Bvtje, ook welkom in het topic! Op klei zitten is rot. Het is duur en arbeidsintensief om dit goed te maken en houden voor paarden. Verhuizen is wellicht sneller en goedkoper :))

Moska, jullie hebben flink werk verzet zeg! En inderdaad merkbaar kortere dagen.. en straks is het helemaal klaar als ze de klok hebben verzet. Wat gaaf van je trt les!

Lys_PPA; welkom hier! Waarom staat je rijpaard niet thuis? Te weinig ruimte/voorzieningen?

:wave: aan alle meelezers die weer gezellig inhaken :D

bedankt voor het verwelkomen !
Ja we zijn nu ookal een half jaartje aan het rondkijken om een andere boerderij te kopen.. maar helaas is dat niet op de 1 of andere da geregeld.. dus ga maar investeren in nog meer paddock platen en dan kan ik ze altijd weer meenemen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie